Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:09
Ik heb een Huawei P20 Pro (CLT-L09). Naar mijn weten is dit een single sim uitvoering die wel dual sim hardware heeft, maar niet de juiste software en sim card tray. De dual sim tray heb ik inmiddels al besteld. De software aanpassingen vindt ik wat minder makkelijk vooral omdat ik niet zoveel recente info kan vinden.

Kan iemand bevestigen dat deze aanpassing uberhaupt zonder nadelige gevolgen kan?
Ik maak mij vooral een beetje zorgen over updates e.d. Veel apparaten waar ik in het verleden een aangepaste firmware op heb geïnstalleerd kregen daarna gedoe met updates, en met een telefoon wil je dit natuurlijk niet.

Graag ontvang ik wat advies over hoe ik de juiste software kan installeren.

Funky Huawei schijnt 1 van de methodes te zijn. dit lijkt mij wel de makkelijkere weg, maar dit kost $ 56,-. De prijs kan ik op zich wel mee leven, maar dan heb ik lieve wat meer zekerheid dat het ook echt gaat werken. Ook schijnt deze methode de bootloader te vergrendelen met een nieuwe code. Ik weet niet wat dit in de praktijk betekend maar dit klinkt als iets dat niet helemaal wenselijk is.

Hier en daar zijn ook wel wat andere guides te vinden, maar ik weet niet echt welke ik moet hebben, en sommige guides vindt ik best ingewikkeld. Het is mij vooral van belang dat ik deze aanpassing kan doorvoeren en daarna alles gewoon kan blijven gebruiken zoals het was. Dus gewoon update blijven ontvangen zonder dat ik zelf in de toekomst weer met de firmware moet gaan rommelen.

Wie o wie heeft hier ervaring mee?

Alle reacties

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:09
niemand ervaring mee?