Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss0r
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 13:58
Hallo allen,

We hebben een aantal HPE DL360 hosts van een oudere generatie die helaas wat underperformen vanwege de processoren die erin zitten. Refurb processoren zijn er voldoende, partijen die ze in willen bouwen zijn er heel wat minder. Behoorlijk huiverig mbt HPE garantie en dat er geen support gegeven wordt als er hardware wordt veranderd ten opzichte van wat er ooit is aangeschaft.

Ik begrijp dat als ik zelf ga sleutelen dat HPE niet zo snel support meer zal geven, maar een HPE partner moet dit toch wel mogen? Welke certificaties moeten die officieel hebben zodat ik ze wellicht wijzer kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebor.ed
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 13:39
Goeie vraag, ik ben vooral benieuwd (omdat je het hebt over een ouderer generatie) welke service/garantie er nu nog op deze machines zit ?

Ik kan me voorstellen dat een HPE partner deze machines kan/mag aanpassen onder behoud van de garantie/service, maar dat zal ie dan alleen doen met HPE processoren en niet met willekeurige refurb processoren die je "ergens" hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss0r
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 13:58
Zit nog HPE NBD support op tot augustus volgend jaar.

Voor G8 gaan we niet voldoende processoren (met name tegen beetje economische prijs ..) nieuw in doos vinden.. Maar ook als ik verschillende IT partijen vraag om nieuwe hardware in te bouwen houden ze de boot af.. Is upgraden van systemen geen onderdeel van HPE strategie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb zelf bij onze servers een CPU bijgeprikt en toen we bij een van deze machines issues hadden, een case geopend en deze werd gewoon afgehandeld.

Als je HP certified hardware erin prikt, zou er geen rede moeten zijn om geen garantie te kunnen krijgen. Dit is ook vereist om te zorgen dat het geheel fatsoenlijk werkt. Zomaar geheugen erin prikken bijvoorbeeld kan vreemde gevolgen hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Inderdaad, zolang je certified en compatible HPE producten in je server prikt krijg je gewoon garantie als er wat aan de hand is.

[ Voor 5% gewijzigd door nextware op 18-11-2019 19:42 ]