Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Deurkozijn woonkamer sluit niet aan op vloer

Pagina: 1
Acties:

• vdiermen
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 12:17
Bij een woning zie ik dat de deur van de hal naar de woonkamer een opstapje heeft / niet aansluit op de vloer (zie foto).

Nu heb ik dit nog nooit eerder gezien en wil ik dit graag veranderen zodat de deur wel gewoon aansluit op de vloer.

Het hoogteverschil is te verklaren doordat de gang 15-20cm hoger ligt dan de woonkamer.

Na enig rondkijken op internet kan ik hier helaas niks over vinden.

Kan iemand mij hier vertellen of zij dit ook hebben gehad en hoe zij dit hebben aangepakt?

vdiermen wijzigde deze reactie 18-11-2019 13:06 (8%)

• vegetoot
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06-12 17:35
Is de deur vanuit de gang gezien ook zo hoog?

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:48

CurlyMo

www.pilight.org

Klein trapje maken?

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:24
Dat is een beetje afhankelijk van hoe het er aan de andere kant van de deur uitziet. Waarschijnlijk zit daar de vloer gewoon hoger en valt er weinig te veranderen.

Om het mooier te maken zou je de deur met kozijn weg kunnen halen, zodat je alleen een opstapje hebt.

• Jason X
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 05-12 15:16
Ander alternatief is, als de vloer aan de andere kant wel hoog is, maar je graag een deur wilt tot de grond, deze ook zo realiseren. Hij draait naar binnen toe en dan een opstapje 'erachter'.

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13:11
Als er zoiets raars zit in een huis dan is daar meestal een goede reden voor, in de zin dat het een oplossing is voor een andere eigenaardigheid of constructieve onvolkomenheid.
Wat dat is valt moeilijk te raden vanaf een foto.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ga er wel vanuit dat je zowel deur als kozijn moet vervangen bij deze actie.
Maar -even los van het verhaal van de vloer aan de andere kant- er zijn m.i. Geen technische belemmeringen.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:39
Bel eerst de makelaar maar eens voor een kijkafspraak, verder met @Fable

• ASW1
Ja doe eens een funda linkje?

• vdiermen
Goede vraag. De gang ligt inderdaad iets hoger.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Funda linkje zou idd niet gek zijn. Maar het lijkt sowieso wel een erg klein deurtje of niet?

• vdiermen
Ik heb deze foto ook doorgestuurd gekregen, zal even navragen voor het linkje.

Maar de deur is normale hoogte en breedte. Plafondhoogte is 2.7m, maar wellicht omdat die niet op de vloer begint lijkt die optisch kleiner.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Lijkt me toch zo'n 15-20cm te zijn. Ik zou dan een trapje maken met brede planken. Maar wil eerder de reden weten voordat ik deze woning zou kopen

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• ASW1
Als je het adres noemt dan zoekt iemand hier dat funda linkje wel op en krijg je gratis uitgebreid commentaar op het gehele huis.

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 11:47
Bij mijn huis uit 1957 heb ik ook zo'n opstapje (ca. 20 cm) bij de deur tussen het lage halletje achter en de keuken.
Ik heb de deur er uit gehaald, waardoor de opstap sneller opvalt.
In het begin struikel je een paar keer en na verloop van tijd wen je er wel aan. Bezoekers moest ik wel geregeld waarschuwen.

Overigens heb ik nu een gedeeltelijke verhoging aangebracht in de hal, vanwege een fasering in de verbouwing. Daardoor werd het nog makkelijker beloopbaar.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12:06
vdiermen schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:37:
Goede vraag. De gang ligt inderdaad iets hoger.
Als de gang hoger ligt kun je weinig doen om beide vloeren op elkaar aan te laten sluiten lijkt me :? behalve de hele boel verbouwen, maar dat is ook zoiets. Als de hele constructie verder goed is, lijkt me dit zoiets waar je gewoon aan moet "wennen" bij dat huis.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• vdiermen
Het betreft wollefoppenstraat 69a. Dit is het linkje: https://www.funda.nl/koop...5-wollefoppenstraat-69-a/

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:39
Naar de tuin weer een afstapje, vlonder kan niet zomaar weg. Ik heb dit zelf ooit opgehoogd met zand, maar is hier wel veel om te overbruggen.

Het gang opstapje had ik in een oude boerderij verwacht niet in een vinex woning. Het betreft ook een oude woning met uitzicht op nieuwer/vinex.

Vinzz wijzigde deze reactie 18-11-2019 10:30 (71%)

• ASW1
Bouwjaar 1938, gerenoveerd in 2012, ziet er netjes uit verder.
Ik denk dat dat je er wel vanuit kunt gaan dat er aan dat niveauverschil niets te doen is. Anders hadden ze het echt niet zo gemaakt.

• Minneyar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11:25
In ons huis zit ook een dergelijk hoogteverschil, echter hebben ze daar een hoge drempel gemaakt, waardoor het er wat meer uitziet alsof het onderdeel is van het kozijn/de deur opening. Zoals het bij jou op de foto is, ziet het er vooral zo vreemd uit omdat de deur lijkt te zweven. Ik heb helaas even geen duidelijke foto bij de hand.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Minneyar schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:39:
In ons huis zit ook een dergelijk hoogteverschil, echter hebben ze daar een hoge drempel gemaakt, waardoor het er wat meer uitziet alsof het onderdeel is van het kozijn/de deur opening. Zoals het bij jou op de foto is, ziet het er vooral zo vreemd uit omdat de deur lijkt te zweven. Ik heb helaas even geen duidelijke foto bij de hand.
Ik zou persoonlijk ook de deur door laten lopen tot de vloer. Als ware het hoogteverschil er niet. Ziet er vanuit de woonkamer het beste uit.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb zo'n opstapje in de badkamer. Na de eerste keer douchen lag ik bijna op de grond en trok ik bijna een kastje mee van de muur (de houtsplinters vlogen wel door de lucht). Daarna is dat niet meer fout gegaan.

Als het bezoek door die hal komt wel een dingetje om rekening mee te houden. Zonder die deur valt het eerder op.
MikeyMan schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:41:
[...]

Ik zou persoonlijk ook de deur door laten lopen tot de vloer. Als ware het hoogteverschil er niet. Ziet er vanuit de woonkamer het beste uit.
Het lijkt me ook veiliger.

Marzman wijzigde deze reactie 18-11-2019 12:50 (31%)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Marzman Led strip op de dorpel monteren kan helpen :)

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MikeyMan schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:57:
@Marzman Led strip op de dorpel monteren kan helpen :)
Op het werk hebben ze zwart/wit gestreepte stickers op alle opstapjes. In huis is dat wel een beetje lelijk :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13:45

Vaal

Van Binsbergen, lul!

Zo, hier gaan mensen hun nek over breken :X

Wat ik kan verzinnen is dat je bijv. van marmer/marmerlook composietmateriaal een nep "drempel" maakt en die onder de deur monteert. Die contrastreert mooi met dat wit van de muur en zo zien mensen hem goed.

Er zit een haar in m'n glas, op de grond ligt een tapijt van peuken.

• cadsite
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 06-12 18:35
Ik gok dat de gang opgehoogd is tijdens de renovatie om leidingen onder weg te steken.
De deur zou ik zeker niet aanpassen tot beneden. Dat geeft een aantal ongewenste effecten. De klink gaat op een eigenaardige hoogte zitten visueel.
Je gaat gegarandeerd nog meer strompelen over die verborgen trede.

Als je er toch iets aan doet zou ik er een mooie trede voor bouwen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

cadsite schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:35:
Ik gok dat de gang opgehoogd is tijdens de renovatie om leidingen onder weg te steken.
De deur zou ik zeker niet aanpassen tot beneden. Dat geeft een aantal ongewenste effecten. De klink gaat op een eigenaardige hoogte zitten visueel.

15 (?) Cm voor een paar leidingen???
Lijkt me een beetje overdreven.

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 09:43
cadsite schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:35:

Ik denk andersom, dat de vloer in de kamer verlaagd is. Er staat dat bodem is gesaneerd, funderingsbalken vervangen en de kruipruimte geïsoleerd. Ik gok dat de vloer er in zijn geheel uit is geweest en dat de renovatievloer lager is gelegd omdat dat toevallig kon en je dan nog wat wint in de hoogte. Als ik moest kiezen tussen een raar drempeltje en een hogere woonkamer dan zou ik zeker voor de hogere woonkamer gaan. Dat drempeltje zie je na een week niet meer maar dat hoge plafond blijf je blij mee.

Ik zou er zelf ook een mooie trede voor bouwen. Misschien een klein ledstripje verzonken in de rand zodat het net wat meer opvalt en je toch nog een beetje kan shinen terwijl je gezicht richting de grond gaat.

• cadsite
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 06-12 18:35
MikeyMan schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:05:
[...]

15 (?) Cm voor een paar leidingen???
Lijkt me een beetje overdreven.
hangt er natuurlijk vanaf welke leidingen dit zijn hé. Voor wat UTP kabels is dit absurd veel, voor een afvoer van een toilet is het nog te weinig.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True