Toon posts:

Inloggen na een foute poging

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:23
Ik ben nog wel eens te snel met het typen van mijn wachtwoord en maak dan een typefout. Wellicht ben ik daarin niet de enige, dat weet ik niet. Nou valt het mij daarbij op dat als ik voor poging 2 moet, ik eerst gewoon de standaard melding krijg dat mijn credentials fout waren. So far, so goed. Na het correct invullen bij de 2e keer echter, krijg ik wederom een melding, dit maal dat de captcha ingevuld moet worden. Daarbij worden de invulvelden wederom geleegd.

Ik begrijp dat er gebruik gemaakt wordt van een captcha om spammers en brute force tegen te gaan, maar is het niet handiger die meteen op te poppen als je die bij de 2e poging al noodzakelijk vindt, in plaats van na het drukken op "inloggen" (waarbij ook de beide invulvelden wederom geleegd worden)?

Alle reacties

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:06

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

crisp

Devver

Pixelated

We hadden zelf al ondervonden dat onze captcha-regels wat te streng waren afgesteld. Als het goed is kom daar morgen een fix voor online :)

Intentionally left blank

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:23
@crisp Te streng niet persé, maar nogal onlogisch. De captcha vereisen bij de 2e inlog, maar pas tonen nadat de 2e keer op het knopje gedrukt is.
Maar ik wacht hem af.

[Voor 7% gewijzigd door Pizza_Boom op 18-11-2019 10:03]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

crisp

Devver

Pixelated

Pizza_Boom schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:03:
@crisp Te streng niet persé, maar nogal onlogisch. De captcha vereisen bij de 2e inlog, maar pas tonen nadat de 2e keer op het knopje gedrukt is.
Maar ik wacht hem af.
Ik ken de ins en outs niet van wat er precies is opgelost, mijn collega @ACM kan daar meer over vertellen :)

Intentionally left blank

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Pizza_Boom schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:03:
Maar ik wacht hem af.
We hebben twee criteria voor captcha's: iets met je ip en iets met je nickname. Die tweede weten we natuurlijk pas nadat we de opgegeven nickname hebben kunnen bekijken.

Er zijn vast methoden om het wat eleganter te maken, maar omdat we vooral geautomatiseerd misbruik willen tegengaan en de normale gebruiker er niet teveel van zou moeten werken, is dat waarschijnlijk teveel moeite.

Maar we ontdekten pasgeleden wel nog wat issues ermee, die zijn gefixed. Vanaf morgenmiddag kan je sowieso wat vaker fout je wachtwoord invoeren :)

Bij mij worden overigens niet beide velden leeggemaakt als ik de captcha op die wijze activeer.

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee