Ik ben nog wel eens te snel met het typen van mijn wachtwoord en maak dan een typefout. Wellicht ben ik daarin niet de enige, dat weet ik niet. Nou valt het mij daarbij op dat als ik voor poging 2 moet, ik eerst gewoon de standaard melding krijg dat mijn credentials fout waren. So far, so goed. Na het correct invullen bij de 2e keer echter, krijg ik wederom een melding, dit maal dat de captcha ingevuld moet worden. Daarbij worden de invulvelden wederom geleegd.
Ik begrijp dat er gebruik gemaakt wordt van een captcha om spammers en brute force tegen te gaan, maar is het niet handiger die meteen op te poppen als je die bij de 2e poging al noodzakelijk vindt, in plaats van na het drukken op "inloggen" (waarbij ook de beide invulvelden wederom geleegd worden)?
Ik begrijp dat er gebruik gemaakt wordt van een captcha om spammers en brute force tegen te gaan, maar is het niet handiger die meteen op te poppen als je die bij de 2e poging al noodzakelijk vindt, in plaats van na het drukken op "inloggen" (waarbij ook de beide invulvelden wederom geleegd worden)?