Cool-down periode nieuwe gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Topicstarter
Ik zie vaak nieuwe gebruikers die een nieuw 'hulpvraag-topic' openen. Dit terwijl:

- Er een verzameltopic is waar de vraag in thuis hoort
- Het antwoord met de zoekfunctie makkelijk is te vinden

en:

- De kwaliteit van de topicstart te wensen over laat
- De gebruiker niet meer reageert op aanvullende vragen

Mijn voorstel is dan ook om een cool-down periode te introduceren voor nieuwe gebruikers. Dit betekent dat zij dan als nieuwe gebruiker bijvoorbeeld 5 werkdagen geen nieuw topic mogen openen. Dit stimuleert gebruikers om goed na te denken over hun vraag en eventuele topicstart of om zelf op zoek te gaan naar een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:29
De eenvoudigste oplossing is vraagtopics van nieuwe gebruikers negeren.

Een cool down periode stimuleert? (Meestal is er een acuut probleem). Jaagt weg lijkt me, er zijn andere techforums. (maar het lost jouw 'probleem' wel op idd. :) )

edit:
Vraagje: reageer je wel eens op een vraag van een nieuwe gebruiker?

[ Voor 15% gewijzigd door Tens op 18-11-2019 08:38 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Misschien pas een topic kunnen open als je minimaal 10 zoekopdrachten hebt geprobeerd? :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Sommige vraagstellers komen voor het eerst op een forum en weten helemaal niet hoe zoiets werkt. Zolang ze aardig blijven(wat ook nog wel eens anders is als het antwoord niet bevalt) dan vind ik het niet zo'n probleem als de TS een beetje onhandig geformuleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:07
Ik zou het wel willen combineren met een aan te schaffen 'vrijkaart'. Dat je als nieuweling voor 5 euro toch een topic kan openen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik denk eerlijk gezegd dat (natte vinger) 50% van de user hier ooit geregistreerd heeft om een vraagtopic te openen, een klein percentage daarvan blijft uiteindelijk hangen en zo groeit de community.

Als je met betaalde constructies, vrijkaarten en afkoelperiodes gaat werken ben ik bang dat die communitygroei stagneert en uiteindelijk krimpt.

Ik denk dat tweakers eigenlijk alles al doet wat redelijk is, een sjabloon (vul eerst maar eens in wat je al gevonden en geprobeerd hebt) en modjes die actief bezig zijn met dit "probleem" dmv vragen om aanvulling of topics sluiten.

Het enige wat eventueel nog zou kunnen is een waarschuwing als een vraag-topic minder dan X tekens heeft. (iemand die al van alles geprobeerd en gevonden heeft kan dit niet in < 100 tekens uitleggen.

Iemand die zegt "Hoe zet ik mijn Galaxy S7 uit" krijgt dan een waarschuwing "Je TS is wel erg kort, vul hem aan met..."

Try SCE to Aux

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nieuwe gebruikers wegjagen zal dit probleem inderdaad wel oplossen, maar ik denk niet dat dat goed is voor de community op de langere termijn. Gelukkig hebben we een grote vrijwillige crew die nieuwe gebruikers wegwijs weten te maken en de 'overlast' van newbies effectief weten te beperken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Topicstarter
Imnoa schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:52:
Ik denk eerlijk gezegd dat (natte vinger) 50% van de user hier ooit geregistreerd heeft om een vraagtopic te openen, een klein percentage daarvan blijft uiteindelijk hangen en zo groeit de community.

...

Het enige wat eventueel nog zou kunnen is een waarschuwing als een vraag-topic minder dan X tekens heeft. (iemand die al van alles geprobeerd en gevonden heeft kan dit niet in < 100 tekens uitleggen.

Iemand die zegt "Hoe zet ik mijn Galaxy S7 uit" krijgt dan een waarschuwing "Je TS is wel erg kort, vul hem aan met..."
Misschien maak ik het inderdaad ook groter dan het is. Ik zie alleen wel frustratie als 20 users hun best doen om een probleem op te lossen en de TS nooit meer reageert. Dat vind ik zonde. Daarnaast is een kleinere, maar actievere, community wat mij betreft geen probleem.

Jouw alternatieve technische oplossing voor een betere topicstart is misschien wel chiquer. Ik zou de 100+ tekens regel dan ook wel geïmplementeerd willen zien. Dan blijf je en vrijheid en kwaliteit houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat wel zou helpen is een TS verplicht word om na een aantal vragen/antwoorden zelf te reageren.

Heel vaak zie je tweakers helemaal los gaan (pittige discussie onderling) terwijl de TS niet meer reageert.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Falcon schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:21:
Wat wel zou helpen is een TS verplicht word om na een aantal vragen/antwoorden zelf te reageren.

Heel vaak zie je tweakers helemaal los gaan (pittige discussie onderling) terwijl de TS niet meer reageert.
Hoe had je dat in gedachten? Je kunt iemand moeilijk verplichten tot inloggen/reageren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 10:30

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Het is misschien lastig, maar probeer voor je zelf gewoon niet te reageren in dit soort topics en maak een topic report aan. Daarna ga je gewoon door met het struinen over het forum, de moderators kunnen zich er dan over ontfermen en de gebruikers erop wijzen dat ze te weinig inzet tonen. Het begint bij jou zelf.

Als we collectief niet meer reageren op dit soort topics dan komt het vanzelf goed en dit bespaart jezelf ook de moeite.

[ Voor 16% gewijzigd door Lawwie op 18-11-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

MikeyMan schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:26:
[...]

Hoe had je dat in gedachten? Je kunt iemand moeilijk verplichten tot inloggen/reageren.
Zoveel procent van een (vraag)topic moet minimaal TS reageren binnen een bepaalde tijdsperiode.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39
Of wellicht een systeem zoals er op stackoverflow wordt gebruikt. Als je daar een nieuw topic (probeert te) opent, wordt je eerst gevraagd of je zelf al gezocht hebt naar soortgelijke topics op internet. Als je dan vervolgens een onderwerp voor je topic invoert, wordt er op basis van dat onderwerp ook 'real-time' weer een lijst met soortgelijke topics voorgesteld. Dat is een vrij 'zachte' maatregel die denk ik toch vrij effectief werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Topicstarter
Lawwie schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:31:
Het is misschien lastig, maar probeer voor je zelf gewoon niet te reageren in dit soort topics en maak een topic report aan. Daarna ga je gewoon door met het struinen over het forum, de moderators kunnen zich er dan over ontfermen en de gebruikers erop wijzen dat ze te weinig inzet tonen. Het begint bij jou zelf.

Als we collectief niet meer reageren op dit soort topics dan komt het vanzelf goed en dit bespaart jezelf ook de moeite.
Je weet vaak niet van de voren of iemand moeite gaat stoppen in een topic. Ik ga ook niet eerst kijken of een user nieuw is voordat ik ga antwoorden. Daarom pleit ik dus juist voor een strengere selectie aan de voorkant zodat mensen heel bewust zijn van het openen van een topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:50
En wat vinden we dan van dagelijks nieuwe topics met de vraag: "Ik zoek een game-pc van x honderd euro"?
(Soms reply ik wel met linkjes naar de BBG en zeg dat ze daar eerst maar eens moeten kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Laatst online: 24-09 10:30

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

zetje01 schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:20:
En wat vinden we dan van dagelijks nieuwe topics met de vraag: "Ik zoek een game-pc van x honderd euro"?
(Soms reply ik wel met linkjes naar de BBG en zeg dat ze daar eerst maar eens moeten kijken)
Ook hier zit een template voor, alleen negeren sommige users deze. Ander onderwerp, hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:22
Meestal lost het zichzelf wel op, maar een tijdelijk slotje op topics als OP niet meer reageert, zou wel helpen om onnodige eindeloze discussies tussen andere posters te stoppen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStunned
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Hier een mooi voorbeeld van dit soort topics: Kunnen de LEDs uit?

Ik zou positief stemmen op een cooldown periode voor nieuwe gebruikers, zie het te vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Lawwie schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:31:

Misschien een soort van automatisch systeem maken dat ziet als user post < 10 and topic text < 50 (ofzo) er een waarschuwing komt met:

"Indien je merkt dat de beschrijving niet naar wenst is ingevuld, graag een topic report aanmaken en gelieve hier niet op te reageren. Ofzoiets."

Dan kunnen de mods er sneller naar kijken en krijg je geen onzin reacties meer, kunnen we nieuwe gebruikers wat meer pushen om beter te onderzoeken.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:38

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

xStunned schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:38:
Hier een mooi voorbeeld van dit soort topics: Kunnen de LEDs uit?

Ik zou positief stemmen op een cooldown periode voor nieuwe gebruikers, zie het te vaak.
Dat is gewoon een heel erg slechte topicstart waarbij tijdig is ingegrepen. Poster heeft hierbij de opmerkingen bovenaan het venster voor het maken van een nieuw topic gegenereerd. Ik vermoed dat je dit soort zaken met een cooldown periode niet gaat oplossen. Daarbij komt nog eens dat veel nieuwe users de weg naar de search wel weten te vinden en prima startposts maken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:37

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ojjorz schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:27:

Mijn voorstel is dan ook om een cool-down periode te introduceren voor nieuwe gebruikers. Dit betekent dat zij dan als nieuwe gebruiker bijvoorbeeld 5 werkdagen geen nieuw topic mogen openen. Dit stimuleert gebruikers om goed na te denken over hun vraag en eventuele topicstart of om zelf op zoek te gaan naar een antwoord.
Om het te vergelijken met het opvoeden van kinderen:
Heeft het zin bv kinderen op voorhand in de hoek te zetten, omdat ze anders wel eens een foutje kunnen maken?

Ikzelf denk dat het geheel tegengesteld werkt... je straft namelijk ook de 'goeden', die wél graag de regels volgen.
Die stellen al sowieso vermoedelijk geen vraag meer, als ze dusdanig behandeld worden, en dan verlies je dus ook een aanwas van 'goede' users.

Een andere groep zal mischien eventjes wachten, maar vervolgens alsnog dezelfde fouten maken, maar dan later.
je zal ze nog steeds moeten corrigeren en op hun fouten wijzen... wat nu eenmaal vooral gebeurt als iemand bepaalde fouten maakt.

Wat dat betreft is het imho beter te acepteren dat nieuwe gebruikers een zekere kans hebben soms bepaalde fouten te maken, maar hen op een vriendelijke, maar ook corecte manier te begeleiden en uit te leggen waar de regels staan, zodat ze ze kunnen nalezen, maar ook hen de mogelijkheid te bieden dat als ze die regels volgen, ze snel en correct geholpen kunnen worden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:28
Natuurlijk gebeurd dit. Maar om nou een cool down periode in te stellen, daar raak je ook de nieuwe posters mee die wél de richtlijnen volgen of goed hebben gezocht / nagedacht.
Zelf reageer ik nog wel eens op een dergelijk topic door de gebruiker de juiste kant op te wijzen. Het meest vervelend vind ik dat wanneer ze een antwoord krijgen, je geen feedback meer terug krijgt. Maar hier kan je toch weinig tegen in brengen

Ik zie het zelf wel iets anders, want als wij met zijn allen, jaren terug toen wij een vraag hadden omtrent hardware of software, niet vriendelijk geholpen waren, waren wij hier dan nu ook nog actief?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:54

ikt

Misschien is het ook een goed idee om niet meteen je hart en ziel in een reactie te stoppen, maar eerst (vriendelijk) naar bekende resources te verwijzen en te wachten op een reactie van TS, voordat je er dieper op in gaat.

Allerlei systemen bedenken om nieuwe gebruikers af te schrikken zal naar mijn ervaring alleen leiden tot frustratie voor nieuwe bezoekers die weer gaan spammen om aan een postcount te komen, een account maken en die laten liggen tot de cooldown voorbij is, of een combinatie.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:31

Standeman

Prutser 1e klasse

Het eerste topic van de TS was ook niet echt een pareltje :p

Een cool-down periode vind ik een slecht idee. Ik zie liever 10 slechte topicstarts waarvan 1 blijft plakken en een tweaker wordt, dan 100 pogingen daar toe en er 0 overblijven.

[ Voor 39% gewijzigd door Standeman op 18-11-2019 10:57 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Topicstarter
Standeman schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:55:
Het eerste topic van de TS was ook niet echt een pareltje :p

Een cool-down periode vind ik een slecht idee. Ik zie liever 10 slechte topicstarts waarvan 1 blijft plakken en een tweaker wordt, dan 100 pogingen daar toe en er 0 overblijven.
Haha, ik wist dat dit ging komen :)

En ter aanvulling: Ik had graag meer begeleiding gehad bij het starten van mijn eerste topic. Door de overige meningen in dit topic denk ik inderdaad dat mijn voorstel voor een cool-down periode averechts zou kunnen werken. Ik zie andere opmerkingen wel als aanvulling voor betere topicstarts:

- Live zoekresultaten aanbieden op basis van de content van een topicstart
- Een minimaal aantal woorden

[ Voor 30% gewijzigd door Ojjorz op 18-11-2019 11:02 . Reden: meer info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:54

ikt

Notificaties!

Het gebeurt me vaak genoeg dat ik een (vraag)topic aan maak en dat compleet vergeet. Een oplossing kan zijn om standaard bij het starten van een topic, de notificaties aan te zetten op élke reactie.

Sowieso merk ik aan mezelf dat ik non-notificatie dingen minder aandacht geef, de afgelopen jaren. Vroegâh F5de je nog als een gek, toen push-notificaties het daglicht nog niet hadden gezien, maar nu is de standaardverwachting dat je netjes een melding krijgt bij iets nieuws (zoals een reactie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Inmiddels heb ik al behoorlijk wat ideeën voor beperkingen voorbij zien komen voor nieuwe gebruikers op deze website waaronder:

- geen reviews produceren
- geen topics openen
- niet mogen modereren (FP).
- geen V&A.
- geen shopreviews.
- capatcha's voor het plaatsen van reacties.

Als we ook nog nieuwe aanwas willen hebben op deze website moeten we denk ik niet gaan zorgen dat nieuwe gebruikers direct gillend wegrennen door alle beperkingen. Op slechte topic starts valt prima te modderen :).

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:28
Zeehond schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:41:
Inmiddels heb ik al behoorlijk wat ideeën voor beperkingen voorbij zien komen voor nieuwe gebruikers op deze website waaronder:

- geen reviews produceren
- geen topics openen
- niet mogen modereren (FP).
- geen V&A.
- geen shopreviews.
- capatcha's voor het plaatsen van reacties.

Als we ook nog nieuwe aanwas willen hebben op deze website moeten we denk ik niet gaan zorgen dat nieuwe gebruikers direct gillend wegrennen door alle beperkingen. Op slechte topic starts valt prima te modderen :).
Laten we er een kennis-quiz aan vast plakken en wanneer de gebruiker >70% van de vragen, die gericht zijn op het onderwerp waar de gebruiker iets mee wil doen, juist heeft, mag er iets geplaatst worden. :+ :+

Gekkigheid, we zijn toch allemaal ergens begonnen?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:38
Lijkt me wel een goed idee. Eerst een beetje ‘snuffelen’ voordat er daadwerkelijk wat gepost mag worden.

Misschien dat dat het niveau wat omhoog krikt. Zoals topics over sokken. Ik zag hem staan tussen de lijst met active topics en dat even dat ik op het Viva forum zat.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-09 14:03
rimave schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:08:
Misschien dat dat het niveau wat omhoog krikt. Zoals topics over sokken. Ik zag hem staan tussen de lijst met active topics en dat even dat ik op het Viva forum zat.
Ja, maar dat topic staat in AZ, wat volgens de beschrijving (Voor de non-tech onderwerpen die niet in andere forums thuis horen.), helemaal correct is. :)

[ Voor 11% gewijzigd door MrSenne op 18-11-2019 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Lijkt me wel een goed idee. Eerst een beetje ‘snuffelen’ voordat er daadwerkelijk wat gepost mag worden.

Ach, dat is in algemene zaken, imo passen sokken daar best tussen. Als we het alleen over tech moeten hebben vind ik wel erg saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55
Lijkt me wel een goed idee. Eerst een beetje ‘snuffelen’ voordat er daadwerkelijk wat gepost mag worden,
Mensen komen naar Tweakers voor verschillende redenen. Sommigen komen naar Tweakers omdat ze hulp nodig hebben. Dan kan je niet van ze verwachten dat ze eerst een week 'een beetje gaan snuffelen'.

We kunnen wel van die mensen verwachten dat ze een bepaald niveau behalen en eerst zelf wat moeite doen. En als ze dat doen, dan lijkt me er niks mis mee om direct vanaf dag 1 al een topic te kunnen openen met je vraag bijvoorbeeld.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:25

NMH

Moderator General Chat
Lijkt me geen goed idee. :)

Ten eerste tref je hier net zo goed mensen mee die wel netjes research gedaan hebben en ten tweede denk ik niet dat je de nieuwe gebruikers na de afkoelperiode nog terug ziet; die hebben dan waarschijnlijk elders hun toevlucht gezocht. Zoals hierboven al opgemerkt, niet goed voor de levensvatbaarheid van de community op langere termijn.

Als het echt een groot probleem zou zijn dan zou een moderation queue nog het minst schadelijk zijn, waarbij een moderator een topic van een nieuwe gebruiker moet fiatteren voor het publiek wordt. Maar van de modjes krijg ik de indruk dat ze de situatie ook zonder technische maatregelen wel in de hand hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 22:48

D3F

Misschien een systeem dat je 500 karma gebruikt om een vraag te stellen of 0,85 cent per vraag als je niet genoeg karma hebt. Dat stimuleert mensen vast wel om actief deel te nemen op het forum en op de frontpage!

Alle gekheid op een stokje: zoals eerder gezegd denk ik dat Tweakers al voldoende middelen aanreikt om makkelijk en helder een vraag te stellen. Dat een groot deel daarna niet meer reageert is jammer, maar een klein deel zou ongetwijfeld wel blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:24
D3F schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:25:
Misschien een systeem dat je 500 karma gebruikt om een vraag te stellen of 0,85 cent per vraag als je niet genoeg karma hebt. Dat stimuleert mensen vast wel om actief deel te nemen op het forum en op de frontpage!

Alle gekheid op een stokje: zoals eerder gezegd denk ik dat Tweakers al voldoende middelen aanreikt om makkelijk en helder een vraag te stellen. Dat een groot deel daarna niet meer reageert is jammer, maar een klein deel zou ongetwijfeld wel blijven hangen.
Zou dan zelf ook afhaken, bezoek sinds enkele jaren tweakers al regelmatig, toch slechts 400 karma punten binnen. Dit betekend dan niet dat ik niet snap hoe ik een vraag moet stellen lijkt me. Ik modereer amper of reageer amper omdat ik het idee heb dat mijn kennis of toevoeging minder is dan andere tweakers hier. Ben het er inderaad mee eens dat er volgens mij al genoeg handvaten worden geboden om een goede topic start te maken. Elk groot topic geeft al aan wat er graag wel en niet gezien wordt.

Het gewoon negeren lijkt me inderdaad de beste optie, hoe makkelijk het soms ook is om toch even te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55
fommas schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:36:
[...]

Zou dan zelf ook afhaken, bezoek sinds enkele jaren tweakers al regelmatig, toch slechts 400 karma punten binnen.
Hij maakte een grapje.
Het gewoon negeren lijkt me inderdaad de beste optie, hoe makkelijk het soms ook is om toch even te reageren.
Negeren lijkt mij absoluut niet de beste optie. Vriendelijk, maar toch duidelijk, uitleggen dat er iets meer informatie dan wel inzet nodig is, lijkt me een veel betere optie. Dan leren mensen er wat van en krijgen ze (hopelijk) de hulp die ze nodig hebben, wat mogelijk weer motiveert om iets terug te doen en anderen ook te gaan helpen.

Door 'slechte' topics te negeren ga je alleen maar krijgen dat mensen of boos/ongeduldig/geïrriteerd worden ("Hallo, gaat iemand nog reageren?!") of na één of enkele posts wegblijven, omdat ze niet geholpen worden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:24
Hahn schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:41:
Negeren lijkt mij absoluut niet de beste optie. Vriendelijk, maar toch duidelijk, uitleggen dat er iets meer informatie dan wel inzet nodig is, lijkt me een veel betere optie. Dan leren mensen er wat van en krijgen ze (hopelijk) de hulp die ze nodig hebben, wat mogelijk weer motiveert om iets terug te doen en anderen ook te gaan helpen.

Door 'slechte' topics te negeren ga je alleen maar krijgen dat mensen of boos/ongeduldig/geïrriteerd worden ("Hallo, gaat iemand nog reageren?!") of na één of enkele posts wegblijven, omdat ze niet geholpen worden.
Ja inderdaad negeren na 1 keer de uitleg is inderdaad wel beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ander ludiek idee: Misschien een paar vaste en kennisvolle mensen over bepaalde onderwerpen (er zijn vast wel uitblinkers te vinden), vragen die het leuk vinden om zulke topics soort van helpdesk te zijn. Die de nieuwe gebruikers even het handje vasthoud totdat ze groot en sterk worden.

Geef ze een titel: Expert ofzo en wat extra rechten. Er zijn er vast wel een paar mensen te porren die A) Actief in bepaalde fora zijn en weten wat er speelt). En best wel ervoor willen zorgen dat de community groeit).

Als je nieuwe gebruikers vast aan het handje houd in het begin (mochten ze slechte topic starts maken), kunnen er best wel leuke dingen onstaan lijkt me zo.

En als ze niet willen luisteren kan de expert zelf altijd nog even het topic locken (of dit aan een mod overlaten).

[ Voor 8% gewijzigd door Bensimpel op 18-11-2019 13:50 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:36

LankHoar

Langharig tuig

Ojjorz schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:17:
[...]
Daarnaast is een kleinere, maar actievere, community wat mij betreft geen probleem.
De Persgroep vind dat wel een probleem. Groei = (meer kans op) hogere winst. T.net blijft een commercieel platform.
Ik zou de 100+ tekens regel dan ook wel geïmplementeerd willen zien. Dan blijf je en vrijheid en kwaliteit houden.
Hoe zet ik mijn Galaxy S7 uit???????????????????????????????????????????????????????????????????????
100 tekens maar zegt vrij weinig. OK die was te flauw. Nog een poging:
Ik was al fan van de Samsung 10 die nu te koop is in verschillende telefoonwinkels, maar de opvolger hiervan vind ik zowaar nog mooier:

De specs:
merk Samsung
type Galaxy S11
l-b-d 106x42x22mm
gewicht 185gr
standby 230 uur
beltijd 180 minuten
eigen-schappen
-alarmklok
-dual band
-dynamisch geheugen
-EMS
-games
-geïntegreerde
-antenne
-GPRS
-individualiseerbare profielen
-infrarood
-Java ondersteuning
-kalender
-kleuren beeldscherm (128x160, 65.000 kleuren)
-MMS
-polyfonische ringtones (32-tonen)
-ringtone composer
-T9
-trilfunctie
-USB
-voice dailing
-wallpapers
-WAP

Al met al een erg veelzijdige telefoon waarvan ik het design ook nog heel erg mooi vind. Vooral de mensen die genoeg hebben van andere smartphones (geen afschuinend scherm) en terug verlangen naar het Galaxy S6 Edge tijdperk, maar wel een goed kleurenbeeldscherm willen, zullen tevreden zijn met deze mobiel.

Geef je mening!
:+ :+ :+

Maar zonder gekheid. Kwantiteit != kwaliteit. Moge dat duidelijk zijn. Hetzelfde geld voor "Je moet nog 4 zoekopdrachten uitvoeren om iets te kunnen posten.". OK ik zoek voor "a", "b", "c" en "d" en post dan mijn vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door LankHoar op 18-11-2019 14:08 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:07
Raznov schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:08:
[...]

Laten we er een kennis-quiz aan vast plakken en wanneer de gebruiker >70% van de vragen, die gericht zijn op het onderwerp waar de gebruiker iets mee wil doen, juist heeft, mag er iets geplaatst worden. :+ :+
Kan je dat niet met mijn vrijkaart combineren?

Een quiz met 25 vragen, en dan zoiets als:
1-5 goed - Eerste topic kost € 15,00
6-10 goed - Eerste topic kost € 12,50
11-15 goed - Eerste topic kost € 10,00
16-20 goed - Eerste topic kost € 7,50
21-25 goed - Eerste topic kost € 5,00

De eerste vraag zou dan zijn: "Wie is Henk".

En als laatste een soort van open creatieve vraag: "Teken hier Femme."

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colinator
  • Laatst online: 23-09 20:32
Ik vind dit vrij lastig, wat ik nu zie gebeuren is dat iemand een vraag stelt en daarop komt dan als antwoord "heb je zelf al gezocht?"

Tuurlijk mag je ook eigen inzet verwachten maar als iemand vervolgens gaat zoeken en dan topics tegenkomt over een soort gelijk onderwerp waar dit als antwoord staat, dat frustreerd ook wel weer. Het antwoord voegt ook niks toe aan het topic en helpt niemand, ik zou iemand dan alsnog op weg proberen te helpen of in ieder geval in de juiste richting te sturen, hoe klein dan ook. Als ik niks nuttigs toe te voegen heb aan het topic, dan reageer ik niet. Uiteindelijk moet de persoon dan toch verder zoeken als het antwoord niet op zijn vraag/probleem komt.

Ook vervelend is als er een juist antwoord of oplossing is gegeven maar dit niet bevestigd wordt door de persoon zelf, als in dat je aangeeft dat iemands antwoord geholpen heeft of als je het uiteindelijk toch zelf opgelost/beantwoord heb, je dan ook deze feedback zelf toevoegd aan je topic. Dan zoek je, vind je een geschikt topic maar haal je het antwoord of de oplossing er alsnog niet uit.

Terugkomend op nieuwe gebruikers, wat mij wel vaak irriteerd zijn posts waarin weinig tot geen informatie staat welke je eigenlijk nodig hebt om de vraag te beantwoorden. Het lijkt me wel van belang om zo veel als mogelijk informatie te geven over je vraag, probleem en/of het uiteindelijke doel wat je wil bereiken. Hoe meer achtergrond informatie, hoe beter iemand je op weg kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Vroeger had Tweakers op 1 april toch als grap een Topic Assistant in de vorm van MS Office' Clippy, Bassie, en wat andere bekende figuren wat relevante topics aangaven aan de hand van de ingevoerde topictitel?

Waarom wordt dit niet teruggebracht? Maar dan wel in een formeler uiterlijk? Andere communities zoals Simyo, T-Mobile etc hebben ook zo een systeem.... ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:59

servies

Veni Vidi Servici

Bor schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:44:
[...]

Dat is gewoon een heel erg slechte topicstart waarbij tijdig is ingegrepen. Poster heeft hierbij de opmerkingen bovenaan het venster voor het maken van een nieuw topic gegenereerd. Ik vermoed dat je dit soort zaken met een cooldown periode niet gaat oplossen. Daarbij komt nog eens dat veel nieuwe users de weg naar de search wel weten te vinden en prima startposts maken.
Mwoah... Als ik eerlijk moet zijn kun je uit het getagde product bepalen waar het om gaat: de rode leds op een MSI B450 Tomahawk MAX moederbord. Het is dus niet helemaal een vraag in het wilde weg.

Maar is er niet de mogelijkheid om de mogelijkheid van het starten van een nieuw topic af te laten hangen van een afkoelperiode in combinatie met een minimaal aantal zoekacties op het forum? Ik ga er van uit dat je dat laatste zou kunnen registreren bij een gebruiker. Gewoon een tellertje ophogen en dan pas nadat de persoon bijvoorbeeld 10 zoekacties heeft uitgevoerd of bijvoorbeeld 3 dagen geregistreerd is de mogelijkheid voor het openen van een topic geven...
Dat diegene ongeregistreerd zich misschien helemaal het leplazarus heeft gezocht laten we dan maar even buiten beschouwing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Ojjorz schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:27:

Alhoewel ik snap dat het voor velen "vervelend" is om zulke n00b vragen steeds weer opnieuw te zien, ben ikhet niet eens met het zogenaamde "straf- en afhoudbeleid".
Ik vind dat het belangrijker is om een nieuwe gebruiker zich welkom te laten voelen, waarbij ze in hun start topics vriendelijk gewezen worden naar de regels en dat het hier anders is dan andere fora, dan dat we ze preventief al restricties gaan opleggen en ze "straffen" met een cooldown periode.
Hoe is dat anders dan mensen achteraf straffen dat ze "lukraak" op accept/ok gedrukt hebben bij het akkoord gaan van een hele lijst voorwaarden (die niemand actief gaat lezen)?

Ik vind dus dat we juist meer inclusive moeten zijn i.p.v. afstotend. Ja, dat is dan helaas wat meer werk voor de moderators om dan bij elke n00b post even een vriendelijke comment erbij te zetten en mensen wat op te voeden dan meteen met zo'n afhoud/afstrafmethode te komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 21-11-2019 20:10 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1