Dumb TV voor Netflix en Disney+ over Chromecast met 4K HDR

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-05 14:16
Ik zoek een?
Tv

Wat is je budget?
€500–1500 (ik weet echt niet waar ik naar moet kijken)
Smart functies: €0,00 (Ik geef er geen reet om, ik sluit liever een htpc aan. Ik vrees echter dat er geen dumb tv's meer bestaan?)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk amper tv. Ik wil gewoon een goed scherm voor Chromecast, liefst 4K HDR mogelijk, zodat Netflix en Disney+ optimaal kunnen worden weergegeven. Kan dat met een Chromecast?

Ik denk dat 55 à 65 inch geschikt is voor mijn kijkafstand.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb nog nooit een tv gekocht of me erop georiënteerd, dus ik weet gewoon niet wat ik niet weet. Ik wil een beetje voorbereid naar een tv-boer kunnen gaan om eea te bekijken voordat ik iets koop.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is 4K HDR een beetje standaard aan het worden, of niet de moeite van het investeren waard?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01
In wat voor omgeving kijk je? Qua zonlicht en verlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
Ruimte met een raam links van mijn zitplaats/tv op het oosten. Nooit direct zonlicht op de tv, ruimte heel licht of donker te maken met resp. slimme verlichting en rolluiken/gordijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:27

Aganim

I have a cunning plan..

Een TV kan ik je niet bij helpen, maar kijk wel even goed welke Chromecast je neemt, voor 4k + HDR moet je een Chromecast Ultra hebben. Mijn eigen Chromecast gaat bijvoorbeeld niet verder dan 1080p en doet geen HDR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
erikieperikie schreef op maandag 18 november 2019 @ 06:47:
Ruimte met een raam links van mijn zitplaats/tv op het oosten. Nooit direct zonlicht op de tv, ruimte heel licht of donker te maken met resp. slimme verlichting en rolluiken/gordijnen.
Dan heb je de ideale situatie voor een oled.

Een LG 55C9 zou je rond black Friday waarschijnlijk wel voor 1100-1200 euro moeent kunnen krijgen. Hou dit topic even in de gaten
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:15
Er zijn tv's met cast ingebouwd, zie Pricewatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-05 16:13
Eens met Catch22.

Wat is jouw kijkafstand? Houdt er rekening mee dat de grootte van een tv snel went en je binnen een aantal weken kunt gaan roepen: 'had ik maar een maatje groter genomen'. Met name bij het kijken naar films en series biedt een grotere tv meer beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
Hmm, dat is wel een ding ja. Met de hogere resoluties kan de tv zelfs nog een beetje groter zijn, toch?

Kijkafstand is ongeveer 3,5 meter. Dan moet ik misschien toch richting 65 inch gaan en dan ook dieper in de buidel tasten?

Of kun je ook een net scherm krijgen voor een wat lagere prijs, maar dan wat minder hippe features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
erikieperikie schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:08:
Hmm, dat is wel een ding ja. Met de hogere resoluties kan de tv zelfs nog een beetje groter zijn, toch?

Kijkafstand is ongeveer 3,5 meter. Dan moet ik misschien toch richting 65 inch gaan en dan ook dieper in de buidel tasten?

Of kun je ook een net scherm krijgen voor een wat lagere prijs, maar dan wat minder hippe features?
Weinig. Maar je hoeft dat smart gedeelte niet te gebruiken. Ik moet overigens zeggen dat webos van lg prima werkt. Na een jaar of vier zal de support wel minder worden, maar tot die tijd kan je er prima mee werken.

65" oled zit je richting 1800-1900 euro met BF denk ik

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 18-11-2019 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-05 16:13
erikieperikie schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:08:

Wanneer je de hogere resolutie wilt benutten mag het inderdaad een beetje groter zijn, of beter gezegd een stuk groter. Echter is er een belangrijk verschil tussen de optimale kijkafstand om resolutie x te kunnen ervaren tegenover een comfortabele kijkafstand. Bij een beelddiagonaal van 65'' bedraagt de ideale kijkafstand voor 4K content 1,25 meter en wordt er een comfortabele kijkafstand van 2,7 meter geadviseerd. Het blijft natuurlijk wel persoonlijk, wellicht vindt jij een beelddiagonaal van 55'' voldoende of prettiger kijken m.b.t. jouw kijkafstand.

Zo bedraagt mijn kijkafstand ongeveer 4 meter bij een beelddiagonaal van 55'', voor tv-uitzendingen prima, echter voor films en series vind ik het te klein. De volgende tv wordt dan ook minimaal een maatje groter :*).

Wanneer jouw keuze op een 55'' tv valt dan is de LG 55C9 qua prijs/ kwaliteit de beste keuze.

Wil je toch een maatje groter, dan kun je zoals je zelf al aangeeft dieper in de buidel tasten en voor een LG 65C9 kiezen, deze kun je met onderhandelen voor rond de 2000 euro kopen (zie hiervoor het OLED prijzen topic).

Of je kiest voor een LCD tv met FALD (Full Array Local Diming) techniek, de beste koop hierbij is de Sony 65XG9505. Een Tweaker heeft laatst deze tv voor 1499 euro gekocht waar nog 200 euro cashback van Sony eraf gaat (cashback loopt eind deze week af). Je levert dan wel in op contrast, dit verschil kan in de winkel minder opvallen aangezien de tv's daar over het algemeen in een ruimte staan met veel omgeving licht.
Pagina: 1