Op dit moment heb ik een gemengd netwerk met Mac’s, windows PC’s, iPad’s, iPhones en android phones. Veel opslag staat op de verschillende computers, op twee handen vol externe hardeschijven en op drie verschillende cloud oplossingen. Daar wordt ik niet vrolijk van. Dus wordt het tijd voor een fatsoenlijke NAS oplossing, maar daar heb ik totaal geen ervaring mee.
Ik zoek een NAS met:
- De mogelijkheid voor verwisselbare schijven
- De schijven moeten met mirroring werken
- Ik heb nu 8Tb aan HDD’s liggen, dus daar wil ik vanaf
- Opslag voor bestanden die ik vanaf alle devices op het netwerk moet kunnen draaien
- De mogelijkheid om mijn Time Machine voor mijn hoofdmachine ook op de NAS te draaien
- Mogelijkheden om de bestanden vanaf mijn NAS te gebruiken met applicaties op mijn iPad/iPhone
- Nice to have zou zijn als ik een Plex server kan draaien op de NAS
- Nice to have zou ook zijn om van delen standaard een backup in de cloud te maken (geen 8Tb)
Ik heb NAS oplossingen gezien vanaf €200 tot €...
Op dit moment heb ik geen idee wat een realistisch budget is. Ik ben bereid om €1000 uit te trekken voor een oplossing die voldoet, maar minder is zeker niet erg. Ik zoek een NAS voor een oplossing, niet om van mijn geld af te komen, dus als iets dat goedkoop is de bovenstaande punten afvinkt, dan zou dat super zijn.
Ik zoek een NAS met:
- De mogelijkheid voor verwisselbare schijven
- De schijven moeten met mirroring werken
- Ik heb nu 8Tb aan HDD’s liggen, dus daar wil ik vanaf
- Opslag voor bestanden die ik vanaf alle devices op het netwerk moet kunnen draaien
- De mogelijkheid om mijn Time Machine voor mijn hoofdmachine ook op de NAS te draaien
- Mogelijkheden om de bestanden vanaf mijn NAS te gebruiken met applicaties op mijn iPad/iPhone
- Nice to have zou zijn als ik een Plex server kan draaien op de NAS
- Nice to have zou ook zijn om van delen standaard een backup in de cloud te maken (geen 8Tb)
Ik heb NAS oplossingen gezien vanaf €200 tot €...
Op dit moment heb ik geen idee wat een realistisch budget is. Ik ben bereid om €1000 uit te trekken voor een oplossing die voldoet, maar minder is zeker niet erg. Ik zoek een NAS voor een oplossing, niet om van mijn geld af te komen, dus als iets dat goedkoop is de bovenstaande punten afvinkt, dan zou dat super zijn.