Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb al even gegoogeld, maar kom niet echt tot iets wat ik zoek... Misschien kan iemand hier mij helpen.

Het idee is om zelfgemaakte dansjes in een 'just dance' jasje te gieten. Nu ga ik er vanuit dat er geen app is dat dat ook echt kan met aanwijzingen van de bewegingen die komen enzo, maar een app of programma waarmee je een bestaand filmpje eenvoudig kunt bewerken met een filter of een filmpje met effect á la just dance kunt opnemen kan ik niet vinden (de meeste filters zijn dus gewoon kleurenfilters, en ook Snapchat of Instagram heeft zo te zien niet echt wat ik zoek)

Is er iemand die voor mij DE tip heeft om zo'n filmpje te kunnen maken qua effect? Het mag best een paar euro kosten. Een paar tientjes liever niet...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat moet wel lukken met een paar jaar After Effects les en een Adobe Creative Cloud abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Schopje naar FVW.

@Verwijderd wat voor effect doel je dan precies op? Kan je dat beschrijven? Ik ben niet zo bekend in die dansfilmpjeswereld. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opzich begrijp ik dat de film-bewerk-wereld vrij complex is. Ik had zeker niet de illusie om precies zo'n filmpje na te maken, maar ben opzoek naar 'iets' waarmee ik over een filmpje een filter kan zetten, of een filmpje met meteen een filter eroverheen kan opnemen.
Gezien dat via Snapchat en Instagram er ook oneindig veel filters zijn, zou het mij namelijk niet verbazen als zoiets wel te vinden is.

Het gaat dan om een filter waarbij het hele bewegende lichaam wel zichtbaar is, maar onherkenbaar. ' just dance' invullen in google geeft onwijs veel voorbeelden. Ik zal ergens ook te denken of een infraroodcamera misschien een optie zou zijn: dat is wel een effect dat ik zou willen qua zichtbaarheid.
Een tweede optie is dat het bewegende beeld automatisch geknipt wordt, en je er een (neon) achtergrond achter zou kunnen zetten, mocht dat wel bestaan...