Tweakers.net PWA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahruhn
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 20:11
Mijn vraag

Ik zou graag Tweakers.net als PWA willen installeren voor de ouderwetse app vibe.
Zou dit geimplementeerd kunnen worden? Is een kwestie van 1 keer instellen toch?
Updatesvan de PWA staan gelijk aan de updates voor de website. Dus je heb geen apart dev team nodig.

Ik hoor het graag :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

jahruhn schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:39:
Is een kwestie van 1 keer instellen toch?
Een PWA is niet simpelweg 'een instelling' aanzetten voor een normale website.

Ik heb zelf geen ervaring met maken van PWA's, maar kan zo gauw een aantal haken en ogen vinden:
- Nog niet al onze pagina's zijn responsive
- We hebben in principe niet of nauwelijks ondersteuning voor asynchroon 'werken', sowieso niet via de bijbehorende asynchrone request functionaliteit omdat dat niet werkt in IE11.
- We hebben een site uitgesmeerd over twee hoofddomeinen (tweakers.net en gathering.tweakers.net) en halen resources van diverse andere (m.n. tweakimg.net en ic.tweakimg.net)
Updatesvan de PWA staan gelijk aan de updates voor de website. Dus je heb geen apart dev team nodig.
Dat is inderdaad een voorstel - ieder geval in de theorie - mede door ondersteuning voor oudere browsers (vooral IE11) is het uiteraard niet zo simpel. Natuurlijk zal IE11 domweg de serviceworker negeren. Maar als we teveel gaan vertrouwen op de werking daarvan en andere moderne javascript, benadelen we die gebruikers wel nog wat meer.

Overigens kan je Tweakers al op je desktop pinnen en krijg je in ieder geval 'full screen' de site openen. Je mist uiteraard wel de 'echte' pwa-dingen, zoals offline de site kunnen gebruiken, maar push notificaties kan je nu zelfs al aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahruhn
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 20:11
Inderdaad, responsive is wel een dingetje :)

Het zou mooi zijn als dit wel allemaal te realiseren is. Dan word de PWA automatisch toegevoegd aan de Windows store en als het een TWA is zelfs aan de google store. Als het goed is heeft het team van tweakers nog wel een android dev account :).