Hey allen!
Ik heb sinds vanmiddag problemen met het starten van mijn PC. Ik had net mijn RAM geverfd en na een aantal cyclussen was de PC nog steeds niet door de POST heen, waardoor ik hem uit drukte, er van uit gaande dat ik mijn RAM getoast had.
Toen ik het later weer probeerde kreeg ik de volgende melding:
*Your PC/Device needs to be repaired
*The Boot Configuration Data file is missing some required information.
*
*File: \Boot\BCD
*Error Code 0xc000000d
Nu is een BCD repareren niet zo moelijk, maar ik heb de volgende problemen:
1. De EFI partitie bestaat niet meer
2. Mijn schijf is opeens geen GPT meer, was hij eerst wel, waardoor ik geen EFI partitie kan maken via CMD
3. bootrec /fixboot geeft de melding "no access"
- Nu ligt het niet aan het geheugen, want ik heb deze reepjes ook al even in een testbordje gedrukt en daar werkt hij prima. Ook werkt booten op het originele moederbord prima naar een USB recovery disk.
- De SSD wordt gewoon gedetecteerd door de BIOS.
Ik kom er niet meer uit, wie kan helpen?
Ik heb sinds vanmiddag problemen met het starten van mijn PC. Ik had net mijn RAM geverfd en na een aantal cyclussen was de PC nog steeds niet door de POST heen, waardoor ik hem uit drukte, er van uit gaande dat ik mijn RAM getoast had.
Toen ik het later weer probeerde kreeg ik de volgende melding:
*Your PC/Device needs to be repaired
*The Boot Configuration Data file is missing some required information.
*
*File: \Boot\BCD
*Error Code 0xc000000d
Nu is een BCD repareren niet zo moelijk, maar ik heb de volgende problemen:
1. De EFI partitie bestaat niet meer
2. Mijn schijf is opeens geen GPT meer, was hij eerst wel, waardoor ik geen EFI partitie kan maken via CMD
3. bootrec /fixboot geeft de melding "no access"
- Nu ligt het niet aan het geheugen, want ik heb deze reepjes ook al even in een testbordje gedrukt en daar werkt hij prima. Ook werkt booten op het originele moederbord prima naar een USB recovery disk.
- De SSD wordt gewoon gedetecteerd door de BIOS.
Ik kom er niet meer uit, wie kan helpen?