Toon posts:

Wie is hier niet tevreden over zijn AsusV8200

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Volgens anandtech heeft het hele slechte beeldkwaliteit (1-5 punten, 1 beste ===> 4 punten :( )

Is dit echt zo?? wie heeft deze geforce 3?? en is er WEL tevreden over??

ps. ben zelf trouwens een AsusV6800 Pure gewend.

Verwijderd

Ik heb hem al 2a3 maanden,en ik vind het een fantastische kaart met alles erop en eraan,gewoon kopen zou ik zeggen!!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
ik heb de V8200 pure zo'n 1,5 maand en ben er erg tevreden over, hij zit nu op m'n 21" Eizo F77 monitor op een resolutie van 1280x960 en het beeld is zeer strak en helder.

• Silverfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben ook tevreden mee 1280x1024x32
heb hem nu 1 maand ofzo

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 10:24 schreef Karel2001 het volgende:
ik heb de V8200 pure zo'n 1,5 maand en ben er erg tevreden over, hij zit nu op m'n 21" Eizo F77 monitor op een resolutie van 1280x960 en het beeld is zeer strak en helder.
Ik heb hem (V8200 deluxe) ook op deze monitor en resolutie draaien, maar vind hem in 32bit toch wel iets wazig, but who needs 32bit op de desktop anyway. :+

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Op woensdag 01 augustus 2001 13:36 schreef doophoofd het volgende:

[..]

Ik heb hem (V8200 deluxe) ook op deze monitor en resolutie draaien, maar vind hem in 32bit toch wel iets wazig, but who needs 32bit op de desktop anyway. :+
ja het is behelpen >:)

• Convoy
  • Laatst online: 11:28

Convoy

g44p

ben er zekers over te spreken, van mij krijgt ie een dikke 10 :7

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Er *IS* wat aan te doen, als je bereid bent de garantie op te geven én je goed kan solderen:

Improving the 2D Quality of the ASUS V8200

Maar goed er staat niet voor niets bij:
WARNING: This article tells you to solder and break components on an expensive video card. Ive done it and it works, but there is no guarantee you wont totally screw up your card and need to get a new one!

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
jezus welke mongool doet gaat dat nou weer doen |:(

:P

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 01 augustus 2001 14:40 schreef Squeak het volgende:
jezus welke mongool doet gaat dat nou weer doen |:(
:P
Eentje die ook vindt dat z'n Asus V8200 te wazig beeld geeft. d'uhh ! ;)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

waarom heeft bijna iedereen hier eigenlijk een Asus Geforce III en geen ander merk?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat wil ik ook wel eens weten, de een zegt slechte kwaliteit, neem wat anders. De ander is zowat getrouwd met zijn asus. *D

maar de kwaliteit (2D/3D) van zo'n V8200 kan toch niet minder zijn dan mijn trustee ol' V6800???? toch??

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
dat vraag ik mij ook af ik neem aan dat tweakers toch we lenig risico durven te nemen door niet op dat altijd wel aardige kwalitijd van Azus te vertrouwen :?
no flame ;)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 15:29 schreef Emperor het volgende:
waarom heeft bijna iedereen hier eigenlijk een Asus Geforce III en geen ander merk?
Ik heb de Asus genomen omdatdeze de enige is met hardware monitoring (GPU en mem temp + rpm 8-) )en de prijs is nog 1 van de laagste (1140,- bij Europc).

Verwijderd

in de review van Anandtech kan je lezen dat de gainward het beste beeld heeft, die kun je in nederland ook krijgen en ik heb laatst in een PCwinkeltje de gainward en de asus na elkaar mogen zien in het zelfde systeem, het verschil is zeker aanwezig op hogere resoluties.(1280 en up) het is niet dramatisch en de 8200 heeft ongeveer even goed beeld als bijv de GF2 van asus, maar de gainward heeft kwaliteit die ik even goed vind als de radeon/matrox.

Ik zou echt voor die Gainward kaart gaan. De prijs is ongeveer gelijk(ietjs lager voor de gainward) en de gainward heeft ook video out en in + OCed ook nog beter, het is gewoon de beste GF3 op dit moment.

Verwijderd

Ben zeer tevreden over mijn asusje. Ik heb zelf maar een 17 inch en op 1024x768x32 ziet het allemaal perfect uit

<offtopic>
Trouwens, hoe gaat het overclocken bij jullie? hier 235/530 stabiel

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

tv-out?

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 17:52 schreef raptile het volgende:

[..]

tv-out?
Tv-in en vele extra's (Hardware monitoring, vr-bril, software enz.)

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Op woensdag 01 augustus 2001 17:54 schreef thepretender het volgende:

[..]

Tv-in en vele extra's (Hardware monitoring, vr-bril, software enz.)
inderdaad :)

btw was jij ook bij de LKFF LAN?

Spelfouten voorbehouden.

• Silverfox
  • Niet online
ik omdat deze ViVo had, en hardware monering

• Gamer
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

elsa heeft ook tv out, kost minder, en van die bril krijg je hoofdpijn :) :)

nja, zijn toch bijna allemaal dezelfde kaartjes, ik heb genomen wat ik het rapst kon krijgen.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

maar wattan met de leadtek.. das toch de enige met DVI of niet? Heeft die Asus dat nou ook?? morgen eens ff goed op de doos kijken in de winkel ;)..

Maaruh ik denk dat een aantal ook gewoon kickt op de naam, net als dat we 5 jaar geleden kickten op de naam 3DFX, en 3 jaar geleden op Diamond..

Verwijderd

ik heb hem niet, VEEL te duur, maar als ik hem voor haast niets zou krijgen zeg ik geen nee >:)

maar op dit moment, laat maar lekker hangen, en je moet niet teveel op revieuws afgaan, die mensen hebben meestal een favouriet en die promoten ze meer dan de ander.

Vraag het gewoon aan gebruikers, en dat doe je ook netjes, PERFECT jongen.

voor de rest heb ik niets :)

Verwijderd

Tuurlijk zegt iedereen die een V8200 heeft dat ie goed is....
Niemand gaat z'n eigen kaartje van 1100 piek afkraken toch ??? >:)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf vind ik de 8200 beeldkwaliteit gewoon goed hoor en ik draai het op een samsung 19" 950p.
De kaart heb ik nu een maandje of 1,5 bijna 2 maanden.

39

Verwijderd

een geforce is zowiezo gemiddeld qua 2d beeldkwaliteit...

Een matrox g450is 10x beter voor 2d maar slecht in 3d

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 02 augustus 2001 10:29 schreef beek402 het volgende:
een geforce is zowiezo gemiddeld qua 2d beeldkwaliteit...

Een matrox g450is 10x beter voor 2d maar slecht in 3d
vertel eens iets nieuws ;)

39

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 10:32 schreef Homedisc het volgende:

[..]

vertel eens iets nieuws ;)
LOL.... dat kan iedereen ook wel uit 1 search op matrox halen.. ;)

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Over de 2D kwaliteit ben ik zeer te spreken.
Ik draai hier 1280x1024 32bit en hij is scherper dan mijn gemodde 7100.

Waar ik niemand over hoor zijn die waardeloze k*t fannetjes. Ik heb nu al m'n 2e kaart en weer heeft de fan zo nu en dan geen zin om te draaien. Als ik 'm dan een zetje geef met een pen draait ie weer, maar maakt een geluid alsof ergens wat aanloopt(wat btw niet gebeurt) :(

Leuke lamp, overigens !!

Verwijderd

Ik heb er vandaag ook een besteld (bij exile) (zag net dat bij europc de prijs met ca. 160,= gedaald is! :( )
Ik heb ook veel reviews gelezen (anandtech, tomshardware enz.) en kwam tot de conclusie of de gainward of de asus.
De 2d kwaliteit zou iets slechter zijn, maar de extra's zijn weer meer.
Verder vind ik support belangrijk en heeft asus een iets betere naam bij mij dan gainward. (persoonlijk).
Ik koos dus voor de duurdere asus.
Zal volgende week mijn bevindingen posten, en misschien mag je hem dan wel kopen ;)

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 17:45 schreef -THaVinNY- het volgende:
in de review van Anandtech kan je lezen dat de gainward het beste beeld heeft, die kun je in nederland ook krijgen en ik heb laatst in een PCwinkeltje de gainward en de asus na elkaar mogen zien in het zelfde systeem, het verschil is zeker aanwezig op hogere resoluties.(1280 en up) het is niet dramatisch en de 8200 heeft ongeveer even goed beeld als bijv de GF2 van asus, maar de gainward heeft kwaliteit die ik even goed vind als de radeon/matrox.
En DAT is nou precies de rede waarom die mensen hun kaart verbouwen. Achterliggende gedachte is dat beide een vergelijkbaar beeld geven, ook op hogere resoluties. Alleen word dat enigszins verpest door dat filter. Waarom dat filter? Ongetwijfeld om aan EMC normen te voldoen. Oftewel: Weghalen dat filtertje, zo'n grote ingreep is het ECHT niet. Dan heb je dus een Asus met een gainward beeldkwaliteit... en geen garantie meer >:)
Pagina: 1