Dit topic is gedateerd, maar omdat mensen misschien toch zoeken op dit onderwerp wil ik wel graag mijn ervaring delen.
Ik heb tinitus.
Ik hoor continu een 8kHz piepgeluid in beide oren. van circa 60dB
Bij mij was het er gewoon op eens, kan het niet herleiden waar het vandaag komt.
Het komt niet voort uit stress of slecht slapen, ik ben een man
Het komt naar voren als ik druk op mijn hoofd heb gehad, dus bijvoorbeeld tillen, niezen, fysieke werkzaamheden. Gelukkig heb ik een fysieke baan
Na wat onderzoeken hier en daar, internet afstruinen en huis tuin en keuken middeltjes te hebben geprobeerd, heb ik geleerd het te negeren. soms lukt dit, soms niet. Het beheerst gelukkig niet mijn leven.
Daarintegen mijn eigen moeder. Die heeft het aan 1 oor. En hoort een waar drum orkest van suizen van verschllende toonhoogtes. Ook ervaart ze druk op het hoofd.
Bij haar neemt de intensiteit toe bij stress en omgevingsdrukte.
Op momenten is het zelfs zo extreem dat ze hier niet mee kan leven....
Alle lichamelijke en mentale onderzoeken & hulp heeft ze gehad. Maar niets kan het geluid weghalen.
Leren negeren is ondoenelijk als het geluidsniveau blijft fluctureren.
Totdat ze
accupunctuur heeft geprobeerd.
Een "geneeswijze" die zij niet serieus nam, maar als laatste stro halm heeft aangegrepen.
Direct na de eerste behandeling was het geluid flink gereduceerd.
Het geluid blijft voor enkele dagen weg. En ze kan het nu beheersbaar houden met 1 tot 2x accupunctuur per week. Het meest bijzondere vindt ik nog wel dat de naalden in haar handen/polsen gaan. Maar nog belangrijker dat ze door de verlichting weer lacht en de zon weer schijnt, wat enorm fijn is om te zien
Accupunctuur is daarbij niet voor iedereen de oplossing. Maar mocht je er last van hebben, en zoeken naar verlichting, misschien is dit het proberren waard!
[
Voor 6% gewijzigd door
barry86 op 17-11-2021 17:04
]