Toon posts:

Wifi werkt alleen op andere netwerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Heb een heel apart probleem met een Macbook Air mid 2013 met Windows 10.
Wifi functioneerde goed op diverse netwerken tijdens installatie en configuratie. Buiten de standaard installatie is Netdrive 3 geïnstalleerd om via Webdav naar een publiek IP een drive-mapping naar een Nas te maken, die overigens functioneerde.

Sinds de computer in hetzelfde netwerk van de NAS aanwezig is, functioneert WiFi zeer slecht; verbinding lijkt ok maar laden van website gaat vrijwel niet. Ter plekke heb ik netdrive verwijderd, wifi adapter opnieuw geïnstalleerd, netwerk-instellingen gereset. Ziggo modem gereset, aangesloten Unifi AP gereset. Maar WiFI blijkt belabberd. Vreemd is dat als ik verbind met een ander wifi netwerk ergens anders of mijn mobiele hotspot, dat alles goed werkt. Ook bekabeld in eigen netwerk werkt alles goed.

Heeft iemand een idee hoe ik dit krijg opgelost?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 16:48
Bedoel je dat het bereiken van je eigen webdav in je netwerk problemen geeft? Dat kan een NAT loopback issue zijn met de connectbox (bekend issue).
Of bedoel je dat alles traag laadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alles is traag, omdat ik vermoedde dat het iets van webdav of zoals je al aangeeft NAT loopback was, heb ik Netdrive verwijderd en ook de poortforwarding uit het modem gehaald.
Wat meest vreemde is, dat als ik in dat netwerk met kabel werk alles prima functioneert, op wifi werk het voor geen meter. Maar als ik verbind met een ander wifi netwerk (bijv. hotspot) werkt alles prima. Overige PC's en telefoons werken prima op hetzelfde wifinetwerk.