Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming Pc build prijs kwaliteit check

Pagina: 1
Acties:

• Sneeuwpop94
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-11-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een pc gaan bouwen welke ik kan gebruiken voor normaal gebruik zoals administratie, mailen etc. En daarnaast wil ik in de avonduren er ook een beetje fatsoenlijk op kunnen gamen. Ik wil graag CoD Ww2 spelen en Battlefield One en V staan daarna op de planning. Ook speel ik nog regelmatig World of Tanks. Ik ben altijd gewend geweest om op laptops of low end desktops te spelen, dus de meeste games speelde ik op de laagste setting. Ik wil nu graag een stapje omhoog doen in de kwaliteit.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoe goedkoper hoe beter maar ik hoop tussen de 600 en 700 een heel eind te komen voor de Build (excl. Beeldscherm en randapparatuur)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, toetsenbord en muis heb ik al maar ga ik in de toekomst upgraden, misschien is er met Black Friday nog een leuke deal te vinden

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar AMD ivm de prijs

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een case die niet te groot is maar wel voldoende ventileert. 400x400x200 is ongeveer wel de max.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik heb al een leuk lijstje gemaakt maar wellicht hebben jullie betere ideeën voor de componenten met een betere prijs kwaliteit verhouding binnen dit budget.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 140,51€ 140,51
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,99€ 74,99
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 590 GAMING 8G (rev. 2.0)€ 195,50€ 195,50
1BehuizingenCooler Master MasterBox Q300L€ 35,90€ 35,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M1D3000C16€ 35,-€ 35,-
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 500W€ 63,96€ 63,96
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 65,51€ 65,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 611,37

Ik twijfel over het volgende nog:
-Moederbord: ik lees wat slechte ervaringen icm de Ryzen 5 2600 en de R. Skill Ram. Ik kon alleen niet goed vinden of dit aan de compatibility met de Ram ligt of dat er een andere oorzaak is. Ik heb de ASRock Steel Legend ook op het oog maar los van de extra 3.5 jacks en de RGB leds zie ik er voor mij geen toegevoegde waarde in (ik ga een headset gebruiken)
-RX580 nitro+ of Gigabyte RX590. 580 koelt beter maar 590 levert betere prestaties. 590 Nitro vind ik weer te duur.
-Voeding: volgens mij is dit wel een degelijke voeding toch?

Lang verhaal kort. Is dit een goede setup of kan ik binnen dit budget nog betere componenten kopen?

Oh ja, heeft het nut om tot Black Friday te wachten voor deze componenten?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: Sapphire PULSE RX 590 8G G5 is beter, maar al je budget het toelaat zou ik een GTX1660 kiezen. presteert beter en verbruik minder. 8GB is best weinig, dan ga je snel nog 1-module van bij willen.

BF is altijd afwachten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 17-11-2019 16:11 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Sneeuwpop94
Hmm, dat maakt de keuze wel weer lastiger. In eerste instantie was ik begonnen bij de RX580. Ik ben vooral af gegaan op de 8gb van de AMD videokaarten.

Ik zie nu ook dat de gtx 1660 een stuk zuiniger is. Het prijsverschil zou uiteindelijk op de energierekening weer terugkomen. Of is dat wel ver gezocht?

• Angelol
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-09 00:07
Ik zou voor meer ram gaan als je ook vaak dingen open hebt naast het gamen. Ik heb altijd stuk of 10 tabjes open in firefox en wat andere dingen zoals precision, discord etc. Zonder game open zit ik al vaak op 20/30% van 16gb

Als het gaat om BF denk ik dat het er een beetje aan ligt hoe goed je aanbiedingen in de gaten kan houden.

Vorig jaar heb ik in de weken rond black friday en cyber monday wat onderdelen gekocht en vlak daarna de resterende parts. Ik hield het toen wat in de gaten via pepper maar vaak waren de fatsoenlijke aanbiedingen voor components wel redelijk snel uitverkocht.

Heb toen mijn case, ssd, psu en cpu gekocht met kortingen. Toen destijds was dat meshify c dark TG, ryzen 2600, samsung evo 860 500gb en rm650x.

Scheelde iets van 20/30 per onderdeel dus bijna 100 bespaard. Dus het kan het zeker wel waard zijn als je budget wat krapper is, je niet op zoek bent naar een specifiek merk en een beetje mazzel hebt. Maar omdat je al redelijk budget zit denk ik niet dat het veel zal gaan schelen. Eerder kans op iets betere components die dan minder kosten.

• Rem_NL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-03-2024
Ik zou als ik jou was ook iets meer uit geven en 16GB ram nemen + voor de 1660 super gaan. Geeft je zo'n 13% meer performance en scheelt toch behoorlijk in het verbruik. Je zou nog wat kunnen besparen door voor de niet x variant van de cpu te gaan en deze proberen zelf een lichte overklok te geven mocht je dat nodig achten. Zo laat in het productieproces denk ik niet dat er veel verschil te vinden is tussen de 2600 en de 2600x variant. De behuizing is persoonlijk natuurlijk, maar ik denk dat je met onderstaande betere prestaties voor je geld krijgt. Die coolermaster kast is 84% staal en 16% gat aan de voorkant, dus lekker ademen doet ie niet. Maakt op zich niet veel uit gezien je onderdelen keuze, maar mocht je ooit een upgrade willen doen in je huidige systeem dan kan je wellicht met onderstaande iets betere airflow krijgen.

Kom je wel aan de bovenkant van je budget te zitten dus wellicht even goed kijken op black friday / cyber monday.
Ram setje werkt prima op XMP als je de laatste bios update 2.0 en hoger er op zet (mocht dit nog nodig zijn).
SSD is ook een heel stuk rapper dan de crucial.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 124,50€ 124,50
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,99€ 74,99
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 254,-€ 254,-
1BehuizingenAbkoncore Cronos 350M€ 35,-€ 35,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 68,50€ 68,50
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 65,95€ 65,95
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 512GB€ 67,51€ 67,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 690,45

• Sneeuwpop94
Bedankt voor de adviezen tot zover, hier kan ik zeker wat mee. De Abkoncore ziet er erg interessant uit, zeker voor zijn prijs.

De ram had ik eerst op 8 gezet omdat ik naast het gamen nooit iets extra open heb staan. Mocht ik daaraan tekort hebben dan kan ik er zo nog 8gb bij steken. Maar ik kan dus beter gaan voor 16gb lees ik.

Ik had de X versie gekozen zodat ik hem zelf niet meer hoef te overclocken en de stock koeling iets beter schijnt te zijn.

De 1660 super zal ik ook in overweging nemen en voor mijzelf kijken of deze het prijsverschil waard is.

Ssd vind ik zelf een moeilijke keuze, ik ben allang blij als het sneller is dan een hdd (serieus eerst overwogen om alleen een hdd te plaatsen) zodoende kwam ik bij de crucial uit, deze kwam bij de meeste sites als beste budget ssd.
Pagina: 1