Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Munchakoopas
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-07-2021
Beste Tweakers,

Mijn 3 jaar "oude" 4k Android tv is stuk gegaan (zit vast in een bootloop).
Type: Sony kd-49x8005c
Ik heb de tv zelf proberen te maken met alle mogelijkheden Google en Sony voor me hadden maar helaas is het probleem niet opgelost. Volgens Sony moest er een nieuw moederbord in. Dit koste mij alleen 400-500 euro en dat was de tv niet meer waard. Helaas kan ik zelf online de moederborden ook niet meer vinden.

Nou vroeg ik mij af of ik een controller kan kopen om de tv om te toveren naar een monitor.
Ik heb zelf online zitten kijken en vind heel veel video's van mensen die hun oude laptop scherm omtoveren naar een monitor. Ik weet dus alleen niet of dat hetzelfde werkt voor een tv.

Ik hoop dat ik deze vraag in de juiste categorie heb gezet.
Alvast bedankt voor de hulp.

Alle reacties

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Nee dat gaat je niet lukken want jouw digitale signaal van de laptop wordt door de hardware van de TV omgezet in beeld. Als de hardware het niet meer doet, dan kan je dus ook geen digitaal beeld meer weergeven.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Helaas kan ik zelf online de moederborden ook niet meer vinden.
Moederborden hebben codes, en waarschijnlijk staat dat op hun moederbord. Als je de code invoert op Google, dan heb je waarschijnlijk wel zoekresultaten. Mogelijk wordt hetzelfde moederbord voor verschillende tv's gemaakt.

Edit: de moederborden zijn blijkbaar uitverkocht.
Wat je ook kan doen. is zoeken naar een donor-tv. Met een kapot scherm, maar wel een werkende moederbord.

[ Voor 20% gewijzigd door MedionAkoya op 17-11-2019 13:06 ]

Trein?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:40
@Brilsmurfffje Dat probeert hij dus te bypassen door een andere controller (moederbord) te zoeken.

Het probleem is volgens mij dat bij die LCD-controllers uit China er maar een beperkte ondersteuning is voor panelen. Je zult dan al het typenummer van het LCD-paneel in je TV moeten weten en doorgeven aan de verkoper, om te vragen of het gaat werken. Ook moet je dan net de juiste aansluiting hebben van paneel naar controller.

Ik zou hier eens een topic openen: https://www.circuitsonline.net/forum/section/18 zitten een hoop handige harries die mogelijk nog goede tips hebben.

• Munchakoopas
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-07-2021
@MedionAkoya Bedankt, ik ga dat dan ook nog even proberen. haha, dat probleem had ik ook dat ze overal uitverkocht waren. Zijn aardig wat Sony tv's die dit probleem hebben.

@Brilsmurfffje Bedankt voor de reactie. Ik denk dat je mijn vraag niet goed begrijpt of ik snap jouw antwoord niet helemaal. Ik probeer juist alleen het lcd-scherm te redden zodat ik die kan gebruiken als monitor. Dus een ander moederbord/controller.

@ThinkPad Bedankt, ga ik ook doen!

[ Voor 14% gewijzigd door Munchakoopas op 17-11-2019 13:09 ]

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

ThinkPadd schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:03:
@Brilsmurfffje Dat probeert hij dus te bypassen door een andere controller (moederbord) te zoeken.

Ik zou hier eens een topic openen: https://www.circuitsonline.net/forum/section/18 zitten een hoop handige harries die mogelijk nog goede tips hebben.
Zeker doen. (y)
Bypassen of slechts het vervangen van de defecte chip kan veel helpen.

Trein?

Pagina: 1