tweeter wering aan een woofer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuyl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-10-2020
Ik heb een tijdje de Logitech Z623 Afbeeldingslocatie: https://www.logitech.com/nl-nl/product/speaker-system-z623 in gebruik maar ik vond de speaker niet mooi en was van plan om 2 boxen van hout te maken en dan die speaker daar in te bouwen alleen vroeg ik mij af of het mogelijk is om extra tweeters in te bouwen in de speakers ?
de speakers die er in zitten standaard zijn 10 w 8ohm per stuk (2 stuks) dus ik dacht om die hoge tonen beter te hebben en omdat ik het mooier vind is het mogelijk om 1 tweeter per speaker erbij te solderen .
ik dacht aan het solderen van de tweeter polen naar de woofer polen aan elkaar is dat mogelijk? en welke tweeter is voor mij mogelijk? dit is de richting van mijn eindresultaat

https://sc02.alicdn.com/k...n-Speaker.jpg_350x350.jpg

ik hoop dat iemand mij kan helpen

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Ik denk dat als je deze set verkoopt, en van dat geld een setje edifier monitors, of zelfs een mini amp van ali met een setje bookshelfs, koopt je een veel beter resultaat hebt.

Als je toch wil doorgaan met dit idee zal je nog een soort filter voor de hoge tonen er tussen moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28
tuyl schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:12:
Ik heb een tijdje de Logitech Z623 [Afbeelding] in gebruik maar ik vond de speaker niet mooi en was van plan om 2 boxen van hout te maken en dan die speaker daar in te bouwen alleen vroeg ik mij af of het mogelijk is om extra tweeters in te bouwen in de speakers ?
de speakers die er in zitten standaard zijn 10 w 8ohm per stuk (2 stuks) dus ik dacht om die hoge tonen beter te hebben en omdat ik het mooier vind is het mogelijk om 1 tweeter per speaker erbij te solderen .
ik dacht aan het solderen van de tweeter polen naar de woofer polen aan elkaar is dat mogelijk? en welke tweeter is voor mij mogelijk? dit is de richting van mijn eindresultaat

https://sc02.alicdn.com/k...n-Speaker.jpg_350x350.jpg

ik hoop dat iemand mij kan helpen
Beetje ingewikkeld project wordt dat! Bedenk andere vorm speaker, met name de voorkant, = ander geluid. Tweeter erbij kan, maar die moet je dan wel echt hoog filteren anders krijg je veels te veel hoog + een l pad ervoor om level naar beneden te trekken.

Als je zo min mogelijk wilt uitgeven en heel veel tijd eraan besteden geen probleem is, dan kan het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuyl
ja ik heb een schets gemaakt van de speakers maar dit word van eiken hout gemaak en hoe zou ik dan een tweeter kunnen aansluiten? en hoe moet ik dat filteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Er zit waarschijnlijk al een filter voor de woofer, als je je tweeters daar aan doorlust zul je geen geluid krijgen want alle hoge tonen worden al weggefilterd voor ze bij de woofer zijn, laat staan je tweeters.

Als je dit echt wil doen zul je het audiosignaal dus moeten splitsen vóór de filter en een apart filter voor de tweeters moeten maken.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuyl
ik denk niet dat het mogelijk is om het audiosignaal te splitsen want dit zijn woofers voor midrange en een highrange dus ik laat het project voor de tweeters even liggen
Pagina: 1