Mijn vraag
Hallo allemaal...
Nu ben ik bezig geweest in huis en heb alle draden in huis en de stal vervangen. Echter heb ik nu een beetje vreemd gevalletje.
Ik zal het proberen uit te leggen.
Ik heb 3 lichtpunten in de hal (3 centraal dozen) die noem ik nu even punt 1 punt 2 en punt 3.
En we hebben een aparte kamer. met een licht punt Centraal doos. Dit noemen we punt 4.
Oke hier gaan we.
Punt 1,2 en 3 worden in de hal geschakeld door een hotelschakeling van 2 schakelaars.
Punt 4 heeft een apart schakelpunt.
Punt 2 word gevoed rechtstreeks uit de meter kast.
Punt 2 voed punt 1 met alleen schakel draad, Nul en aarde. Ook voed deze punt 3 met schakel draad Fase ,nul en aarde.
punt 3 voed vervolgens punt 4 met fase, nul en aarde.
Punt 4 heeft simpel schakel draad en fase op schakelaar.
Hoop dat dit duidelijk is zo.
Nu als ik bij punt 2 de nul verwijder van punt 3 en 4. kan ik met de schakelaar van punt 4 punt 2 en 1 schakelen
Dit betreft spaarlampen. Punt 3 en 4 branden zelf niet omdat deze geen nul hebben.
Nu heb ik ook krachtstroom aangelegd voor hogedrukreininger en auto brug Alles werkt naar behoren.
Alleen kon dit alleen aangelegd worden 3 fase met nul over aarde.
nu dus de vraag kan het zo zijn dat op een of andere manier die schakeling hier iets mee te maken heeft
Want als ik de nu weer aansluit werkt alles gewoon perfect.
Meterkast gebruikt B16 automaat met een 30 miliamperé aardlek.
Ben benieuwd naar jullie mening.
Dit alvoor ik alles ga door en na meten.
MVG
Hallo allemaal...
Nu ben ik bezig geweest in huis en heb alle draden in huis en de stal vervangen. Echter heb ik nu een beetje vreemd gevalletje.
Ik zal het proberen uit te leggen.
Ik heb 3 lichtpunten in de hal (3 centraal dozen) die noem ik nu even punt 1 punt 2 en punt 3.
En we hebben een aparte kamer. met een licht punt Centraal doos. Dit noemen we punt 4.
Oke hier gaan we.
Punt 1,2 en 3 worden in de hal geschakeld door een hotelschakeling van 2 schakelaars.
Punt 4 heeft een apart schakelpunt.
Punt 2 word gevoed rechtstreeks uit de meter kast.
Punt 2 voed punt 1 met alleen schakel draad, Nul en aarde. Ook voed deze punt 3 met schakel draad Fase ,nul en aarde.
punt 3 voed vervolgens punt 4 met fase, nul en aarde.
Punt 4 heeft simpel schakel draad en fase op schakelaar.
Hoop dat dit duidelijk is zo.
Nu als ik bij punt 2 de nul verwijder van punt 3 en 4. kan ik met de schakelaar van punt 4 punt 2 en 1 schakelen

Nu heb ik ook krachtstroom aangelegd voor hogedrukreininger en auto brug Alles werkt naar behoren.
Alleen kon dit alleen aangelegd worden 3 fase met nul over aarde.
nu dus de vraag kan het zo zijn dat op een of andere manier die schakeling hier iets mee te maken heeft

Want als ik de nu weer aansluit werkt alles gewoon perfect.
Meterkast gebruikt B16 automaat met een 30 miliamperé aardlek.
Ben benieuwd naar jullie mening.
Dit alvoor ik alles ga door en na meten.
MVG