Haal 1Gb internetsnelheid niet op iPad Pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-05 22:42
Wilde een vraagje stellen netreffende de intrnetsnelheid op mijn ipad pro 2018.
Ik ben klant bij Tweak, heb dus een 1Gb netwerk verbinding naar het internet. Op mijn bedrade pc haal ik als max snelheid bijna de 1Gb. Op mijn ipad pro kom ik echter, via wifi (begrijpelijk) maar ook bedraad via usb-c hub met gigabit ethernet niet hoger dan ongeveer 280Mb (ul/dl).
Waar zit de beperking? Waarom zo een “lage” bedrade internetsnelheid op mijn ipad pro?
En, ik gebruik ipados 13.3.2 maar dit deed zich voor op alle door mij gebruikte ios/ipados versies

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 16:59
Ik heb net even gekeken voor je wat mijn Pro doet via ethernet maar ik benut de volledige capaciteit van mijn verbinding. Andere ethernet adapter / hub proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke USB-C ethernetadapter gebruik je precies? Hoe meet je de snelheid?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04 16:34
ZiSE schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:36:
Ik heb net even gekeken voor je wat mijn Pro doet via ethernet maar ik benut de volledige capaciteit van mijn verbinding. Andere ethernet adapter / hub proberen?
Misschien gelijk even aangeven hoeveel dan? Bottleneck kan ook in de iPad pro zitten mbt snelheid. Op Macrumors geven ze 500mbps aan als maximum op wifi. 1gbps voor wired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat is je test-methode?

Want met 1Gb verbindingen wil nog wel eens meespelen dat de andere kant het bijv niet aankan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 16:59
flip75 schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:06:
[...]

Misschien gelijk even aangeven hoeveel dan? Bottleneck kan ook in de iPad pro zitten mbt snelheid. Op Macrumors geven ze 500mbps aan als maximum op wifi. 1gbps voor wired.
Ik heb maar 500mbps beschikbaar - die trek ik vol. Dus iig ver boven de snelheid die de TS krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-05 22:42
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik test met de ookla app en fast.com Allebei komen ze uit op 280Mb (ongeveer). Ik gebruik een Azoome usb-c hub. Deze zou een 1Gb ethernetpoort moeten hebben, maar daar ga ik nu wel aan twijfelen.
Het is of de ipad pro of de usb-c hub. En omdat hier aangegeven wordt dat 1Gb wired mogelijk zou moeten zijn op de ipad, ga ik er nu maar even van uit dat de boosdoener dus de usb-c hub is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Welke kabel gebruik je? Die default meegeleverd wordt met de iPad ondersteunt volgens mij geen hogere snelheden dan USB2. Van 280mbps. :+ Een duurdere data kabel met 3.1 zou de boel flink moeten opkrikken.

Op een goed WiFi-netwerk moet t sneller kunnen trouwens. Zelfs op m’n iPad Pro 9.7 kom ik via WiFi hoger uit, dan moet een 2018 dat al helemaal kunnen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 18-11-2019 03:00 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1