Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikeutasn
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-08-2022
Mijn vraag
.Hallo ben op zoek naar info over de Acer Aspire Z3801 (DO.SG4EH.002) van mijn stiefzoon die wat traag begint te worden en weet dat de hd vervangen naar ssd kan en echt scheelt, en de ram uitbreiden naar de max van 6 naar 8Gb alhoewel dat niet zoveel doet die 2Gb extra denk ik ?. De GPU hd 2000 1.1GHz is ben ik bang een vaste chip maar daar kan ik geen info over vinden (tot nu toe) . Misschien dat iemand dit apparaat heeft en weet wat het beste is voor dit ding ? Alvast bedankt voor het meedenken en hopelijk reageren hierop.

Relevante software en hardware die ik gebruik
... CPUi3-2100
Het apparaat draait op Win 10 home 64x.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Google laat veel zien, alleen nog niet van dit systeem wat betreft GPU aanpassen.
Gaan binnenkort de ssd Kingston A400 480 Gb erin zetten om zo de eerste upgrade te proberen. Is een goedkoop schijfje lijkt me en daar de jongen niet te veel heeft om te spenderen aan het apparaat leek me dit een redelijk ding kwa snelheid verbetering.
En CPU door i5 of i7 vervangen zal waarschijnlijk ook niet kunnen of te duur zijn ?
Grtn.Reind

[ Voor 5% gewijzigd door ikeutasn op 17-11-2019 13:36 ]

Beste antwoord (via ikeutasn op 18-11-2019 11:03)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:13
CPU's mogen max 65w TDP zijn. Snelst mogelijke optie is de i7-2600S maar zie die maar eens te vinden voor een redelijke prijs. Meer dan €50 zou ik er niet voor over hebben,
SSD is een zeer goede upgrade.
Op het moederbord is max 2x 4GB 1333 MT/s SODIMM mogelijk.
Huidige videokaart zit ingebakken in de cpu en is niet te vervangen cq uit te breiden want het moederbord heeft geen PCI-e slot.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:38
Ik denk dat je dan in eerste instantie goed doet aan een ssd, relatief grote snelheidswinst voor wat je uitgeeft.

Andere processor zal niet veel uithalen, 6->8gb wellicht als je veel programma’s tegelijk draait.

Gpu alleen als je echt gamen doet.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kickje naar CAA

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:13
CPU's mogen max 65w TDP zijn. Snelst mogelijke optie is de i7-2600S maar zie die maar eens te vinden voor een redelijke prijs. Meer dan €50 zou ik er niet voor over hebben,
SSD is een zeer goede upgrade.
Op het moederbord is max 2x 4GB 1333 MT/s SODIMM mogelijk.
Huidige videokaart zit ingebakken in de cpu en is niet te vervangen cq uit te breiden want het moederbord heeft geen PCI-e slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikeutasn
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-08-2022
Mensen bedankt voor de info, en Microkid met CAA (Google geeft daar onbruikbare info mee) ??? is blauw maar niet aanklikbaar.
Haal straks ssd op en die CPU en Ram zien we nog wel. Eerst maar even kijken hoe de nieuwe schijf hem bevalt met een frisse windows 10 v.1909 (microsoft download bootable usb stick versie).
Grtn.Reind