Ruis door gameheadset

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje last bij headsets van een vervelende actieve ruis op de achtergrond bij het openen van een progamma zoals youtube discord,etc. Dit is wel pas merkbaar bij 100% volume zodra het volume naar beneden gaat wordt het wel wat minder maar nog steeds goed hoorbaar. Steelseries artics pro, logitech g935 zijn de headsets waarbij ik het heb gehad en door die reden ook terug heb gestuurd naar de winkel omdat ik gewoon niet tegen die ruis kan.Ik hoop dat hier een oplossing is te vinden en jullie mij daar zeker bij kunnen helpen. Ik heb zelf nog niks ondernomen omdat ik gewoon grofweg geen verstand heb van audio en dergelijke dus vandaar dat mijn vraag hier is beland. :) wat betreft systeem gaat het om het volgende:

Besturingssysteem:
Windows 10 pro
Moederbord:
Asus rog strix x470-f gaming
Processor:
Amd ryzen 5 2600
Videokaart:
Amd radeon rx 570 sapphire nitro 4GB
Voeding:
Seasonic 550watt gold full modulair
Werkgeheugen:
8GB G.skill aegis

Het is trouwens ook goed merkbaar in een willekeurige game al bij het openen ervan is de ruis er ook bij geen progamma's actief gewoon standaard op het bureaublad is het wel weg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je de ruis ook als je de headset aansluit op bijvoorbeeld je telefoon? Dit om je PC uit te sluiten?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:55:
Heb je de ruis ook als je de headset aansluit op bijvoorbeeld je telefoon? Dit om je PC uit te sluiten?
telefoon heb ik t ook inderdaad maar dan via de aux natuurlijk
Ik heb trouwens ook ingebouwde speakers op de pc die hebben geen last van ruis.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2019 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:59:
[...]

telefoon heb ik t ook inderdaad maar dan via de aux natuurlijk
Gewoon via de 3,5mm jackplug inderdaad. Dusdanige de ruis ook aanwezig. Bij lagere volumes dus weer niet?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:01:
[...]

Gewoon via de 3,5mm jackplug inderdaad. Dusdanige de ruis ook aanwezig. Bij lagere volumes dus weer niet?
klopt inderdaad bij lagere volume wordt wel beetje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Heb je een headset met afneembare mic? Zo ja, kan je die eens loskoppelen? Ik lees het en der dat een micboost deze ruis kan veroorzaken: https://askubuntu.com/que...-when-volume-is-turned-up

Nu geldt dat mogelijk niet voor je telefoon, maar dat valt te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:08:
Heb je een headset met afneembare mic? Zo ja, kan je die eens loskoppelen? Ik lees het en der dat een micboost deze ruis kan veroorzaken: https://askubuntu.com/que...-when-volume-is-turned-up

Nu geldt dat mogelijk niet voor je telefoon, maar dat valt te testen :)
Afneembare mic heb ik niet helaas volgensmij zit mic boost in de volumeregeling instellingen op de pc die heb ik er verder ook niet tussen zien staan.
Pagina: 1