Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ASIC miner isolatiedoos?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.729 views

• IsoBox
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 17-11 13:41
Ik wil graag een ASIC miner zoals de antminer s17 aanschaffen en in mijn appartement gaan minen.
Hiervoor heb ik geluidsisolatie nodig, aangezien de miners meer dan 80dB aan geluid produceren.
Op YouTube heb ik al allerlei doe-het-zelf dozen gezien: YouTube: soundproof miner

Maar ik heb niet genoeg tijd en ervaring om zulke dingen in elkaar te zetten,
zijn er in Nederland ook kant-en-klare oplossingen te koop?
Bijvoorbeeld een server kast met goede geluidisolatie?

• Salmon
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 05-12 00:06

Salmon

Custom ROMs +1

Wat heb je al zelf gevonden?

En off topic: is het minen het nog wel waard?

Xiaomi Mi Mix 6GB/256GB

• IsoBox
Deze soundproof case https://miningcave.com/pr...hardware/soundproof-case/
Maar die zijn uitverkocht en bovendien niet in Nederland verkrijgbaar.
Salmon schreef op zondag 17 november 2019 @ 01:56:
Ja, want electriciteit is bij de vaste huurprijs van de woning inbegrepen.

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 22:10
Het is niet alsof het gegarandeerd is. Het is een hele dure gok. Ik ben best serieus met minen bezig geweest, maar ik zou nooit zo'n machine kopen.
Videokaarten heb je tenminste nog wat aan als de hele boel instort.

Ik zou er heel goed over nadenken, en berekenen. De difficulty blijft ook gewoon omhoog gaan, dus zelfs al blijft de koers hetzelfde, verdien je over een jaar minder als dat je nu doet.

Dat je niet voor stroom hoeft te betalen, wil niet zeggen dat een dure mining machine kopen ineens rendabel is.

• IsoBox
WEBGAMING schreef op zondag 17 november 2019 @ 02:25:
Videokaarten heb je tenminste nog wat aan als de hele boel instort.
Maar videokaarten nemen veel meer ruimte in beslag, en volgens whattomine.com is er op dit moment 3X zo'n grote investering nodig om dezelfde omzet te behalen als bij ASIC miners.
WEBGAMING schreef op zondag 17 november 2019 @ 02:25:
Ik zou er heel goed over nadenken, en berekenen. De difficulty blijft ook gewoon omhoog gaan, dus zelfs al blijft de koers hetzelfde, verdien je over een jaar minder als dat je nu doet.
Ik wil graag mijn geld beleggen, dat het rendement kan schommelen of negatief kan zijn is niet het grootste probleem voor mij.

• Mandrake466
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 04-12 14:16
IsoBox schreef op zondag 17 november 2019 @ 02:07:
[...]

Straks heb je een rekening van duizenden euro's voor je neus omdat je verbruik ver boven anderen uit schiet.

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 07:31
Mandrake466 schreef op zondag 17 november 2019 @ 07:40:
[...]

Straks heb je een rekening van duizenden euro's voor je neus omdat je verbruik ver boven anderen uit schiet.
@IsoBox Dit ^^, dat is oneigenlijk gebruik en als je onevenredig meer energie afneemt dan gemiddeld dan wordt je huurprijs evenredig verhoogt en de gemaakte kosten verhaald. Verhuurders kunnen vaak het verbruik per maand inzien en misschien kom je daar 1-2 maanden mee weg zonder dat het opgemerkt wordt maar uiteindelijk krijg je gewoon zelf deze kosten gepresenteerd dus wellicht verstandig om je “nieuwe business model” te herzien ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:46
Volgende maand volgt er een topic, dat er bij TS een inval is geweest , omdat er vermoedens van een kwekerij waren 😂

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
Salmon schreef op zondag 17 november 2019 @ 01:56:

Alleen als je stroom van je baas of van je buren 'leent'.

• Batavia
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 05-12 19:23
Tens schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:46:
[...]

Alleen als je stroom van je baas of van je buren 'leent'.
Hij gaat een sportschool beginnen en wilt mensen een generator laten aandrijven verbonden aan een hometrainer. Zo geeft hij de stroom terug....

• IsoBox
Laten we niet te ver afdwalen over gedeeld stroomverbruik.

Ik ben op zoek naar serieuze antwoorden over hoe de miner geluidsdicht te isoleren.

IsoBox wijzigde deze reactie 17-11-2019 11:40 (38%)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Fans vervangen door efficientere modellen zou waarschijnlijk al een hoop helpen. En hoeveel moet het gedempt worden? Komt dit ding in je slaapkamer te staan dan gaat het nooit lukken om het genoeg te dempen. In een andere kamer misschien wel.

En voor een ruwweg €3500 aan stroom extra gebruiken, dat zal iig de verhuurder leren om maxima erop te zetten de volgende keer dat hij iets verhuurt...

• theblindman
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:52
Houd ook rekening met de warmteproductie van zo'n apparaat: die ventilators zitten er natuurlijk niet voor niets op. Je haalt eigenlijk een straalkachel in huis die je niet uit wilt zetten. Zorg er dus voor dat hij ook na het geluids-isoleren z'n warmte nog kwijt kan.

• Nopheros
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 05-12 18:02
Iedereen die apparatuur koopt heeft er na een maand spijt van. Wacht tot de beurs een terugval heeft en koop lekker aandelen.

Star Citizen: Vikings - Vikings Org

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 04-12 12:07

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

IsoBox schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:21:
Laten we niet te ver afdwalen over gedeeld stroomverbruik.

Ik ben op zoek naar serieuze antwoorden over hoe de miner geluidsdicht te isoleren.
Ja man, de Mining maffia probeert je met hand en tand te weerhouden dat je hen gaat beconcurreren en komen door hier te reageren met allerlei "NIET DOEN'" scenario's.
Success met soundproofen.

Doe eens notificaties voor verwijderde posts. Heb weer allemaal notifications die nergens heen gaan.

• Patrock
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 05-12 14:11

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Lees goed je huurcontract na of dit wel mag. het is vaak al goed afgedekt door in het huurcontract te hebben staan dat er geen mining activiteiten mogen plaatsvinden. Niet alleen vanwege stroom verbruik, maar ook brandgevaar. Daarbij kijk ook naar de inboedel verzekering voor je eigen spullen. Het is ook mogelijk dat je niet gedekt bent als er door deze activiteiten schade ontstaat.

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 06:23
IsoBox schreef op zondag 17 november 2019 @ 02:07:
[...]

Je gaat hoe dan ook voor betalen voor deze energie. Misschien niet direct, maar via verhoogde servicekosten of via een vonnis. Ik zou het plan nog even herzien.

Komt nog bij dat elektra omhoog gaat, en jouw gasverbruik juist omlaag.

jeroen3 wijzigde deze reactie 17-11-2019 13:19 (14%)

• IsoBox
Patrock schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:50:
Lees goed je huurcontract na of dit wel mag. het is vaak al goed afgedekt door in het huurcontract te hebben staan dat er geen mining activiteiten mogen plaatsvinden.
Er zijn geen contractuele beperkingen voor mining, Voor stroomverbruik geldt 1 gedeelde stroommeter per 50 appartementen, dus een verhoging van 1000 Euro aan elektriciteitskosten betekent hier een gemiddelde verhoging van 1000/50=20 Euro aan servicekosten.
Helaas blijken deze niet per direct leverbaar. Misschien zou een timmerman het voor minder dan die 2000 handmatig een isolatiedoos in elkaar willen zetten?

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 22:10
Oh, dus iedereen in de flat moet voor jou minen gaan betalen? 8)7

WEBGAMING wijzigde deze reactie 17-11-2019 13:27 (123%)

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:38
Even snel gekeken wat het verbruik is van zo'n apparaat. Dat is ongeveer 2300W. Hoe is alles ingedeeld qua groepen? 1 groep per appartement? Gedeelde groepen? Kans is aanwezig dat je een paar keer een zekering/groep eruit laat knallen door overbelasting. Als dat een paar keer s nachts gebeurd dan worden mensen hier niet blij van en als ze er dan achter komen dat je zit te minen en dat zij dit betalen en ook nog eens ervoor zorgt dat zij geen stroom meer hebben...Je kunt waarschijnlijk wel raden wat er dan gaat gebeuren.

En als je dat 24/7 hebt draaien dan is dat een flink bedrag. Zeg maar meer dan 17500kWh. Dat valt wel op. Zelfs met meerdere appartementen. Om maar niet te spreken van eventuele fair use clausules die ongetwijfeld in je huurcontract staan.

Je gaat vervolgens ook nog eens flink wat warmte genereren. Dat moet ook weg. In de zomer kan dit best nog wel eens problemen gaan geven. Als je een geluidsdichte kist maakt zit je met warmte. Dat moet afgevoerd worden. En dat maakt ook geluid. Al kun je daar natuurlijk wat stille fans voor gebruiken en de aan en afvoer van lucht via buiten laten gaan.

Heb je een balkon?

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 02:27
IsoBox schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:16:Misschien zou een timmerman het voor minder dan die 2000 handmatig een isolatiedoos in elkaar willen zetten?
Voor minder dan 2k? Man voor 1k vlieg ik van Spanje naar Nederland om hem zelf voor je te bouwen ...(voor de moderators, nee geen aanbod om deze kast voor de ts te bouwen. gewoon een uitspraak over hoe belachelijk ik 2k vind. Ben niet van plan het zonnige Spanje te verlaten)

Nee serieus een box maken kan je zelf, vermoedelijk in de tijd dat het kost om dit topic te maken, te reageren op reacties en onderzoek te doen naar een geluidsarme oplossing.

Veel lucht er in, met voorkeur stille fans.
Genoeg demping in de kast. Foam/isover
Plus een uitgang voor de warmte waar een geluids absorbeert materiaal in zit.

Emielvanputten wijzigde deze reactie 17-11-2019 13:42 (11%)

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
MaD_co schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:42:
Volgende maand volgt er een topic, dat er bij TS een inval is geweest , omdat er vermoedens van een kwekerij waren 😂
Of: Uit huis gezet: 'Dringend onderdak gezocht' >:)

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Zelfs midden in de winter is 2300W continue erg zweten geblazen.
Maar dan kun je nog een raam openzetten.
In de zomer ga je kapot met zo'n ding in huis.

Zure regen: vnl. zwaveldioxide (en stikstofoxiden en ammoniak), 89% minder sinds 1980: FIXED
Gat in ozonlaag: vnl. drijfgassen (CFK's), gat dicht in 2060: FIXED
Broeikaseffect: vnl. CO₂ (en methaan en lachgas), afbouw uitstoot begonnen

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

Boudewijn

omdat het kan

WEBGAMING schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:20:
Oh, dus iedereen in de flat moet voor jou minen gaan betalen? 8)7
Inderdaad. Ik neem aan dat TS ook de opbrengst deelt.

• evilution
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Ga je behalve de kosten ook de opbrengsten delen met je buren?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• stftweaker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 05-12 15:28
MaD_co schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:42:
In sommige steden is dit echt zo. Ik woon zelf in Rotterdam en heb dit bij een vriend meegemaakt. Nou heeft die jongen nog nooit Drugs gebruikt in zijn leven en zag hij er alles behalve uit als een drugsgebruiker maar alsnog.

Een gewaarschuwd mens telt voor 20

How are you doing?

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:46
stftweaker schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:14:
[...]

In sommige steden is dit echt zo. Ik woon zelf in Rotterdam en heb dit bij een vriend meegemaakt. Nou heeft die jongen nog nooit Drugs gebruikt in zijn leven en zag hij er alles behalve uit als een drugsgebruiker maar alsnog.

Een gewaarschuwd mens telt voor 20
Niet elke kweker is een gebruiker 😉

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Mathijs
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:51
Al aan custom waterkoeling gedacht?

• Smuey
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 05-12 13:43
Wait. wut? Dus je wilt gaan minen, maar de kosten ervoor moeten grotendeels door je buren worden betaald door middel van een verhoging van de servicekosten?! Vind je dat zelf ook niet een beeeeeeetje asociaal? Als ik de beheerder van de VVE was, was ik alle betrokken woningen langs gegaan om te checken waar dat extra gebruik vandaan kwam om jou vervolgens de volle rekening voor te schotelen!

Hallo modjes, mag hier alsjeblieft een slotje op en mag de TS even een waarschuwing krijgen dat dit gewoon écht niet OK is?

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:28

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Juist ja, hier werken we dus niet aan mee.

We were doomed from the start. I guess all that remains now is for the captain to go down with the ship.
- That's surprisingly noble of you, sir.
No, it's noble of you, Kif! As of now, you're in command. Congratulations, Captain!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True