Probleempjes met ASUS V7700 GeForce2 GTS Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Okidoki, net die nieuwe ASUS V7700 GeForce2 GTS Deluxe in mijn PC geprikt.. en nou het volgende:

Als ik een 3D app (Nvidia demotje of Direct3D of OpenGL spel) run dan krijg ik na een tijdje een zwart scherm en monitor gaat uit.

Dit kan na 2 seconden zijn, terwijl ik net toch zeker 20 minuten Unreal Tournament kon spelen voordat ik ineens een zwart scherm kreeg (monitor slaat uit).

Le specs:

ABIT BH6 (niet rev 1.1)
Pentium III 500Mhz (niet O/C'd)
128MB PC100 RAM
Quantum Fireball 18 GB 7200
IBM Dextar 8 GB (5400 geloof ik)

ASUS V7700 GeForce2 GTS Deluxe 32MB
2x Creative Voodoo II 12MB (SLI)
SB Live! Liveware 2.0
3Com 905TX NICje
NCR 810 SCSI-2 PCI
ITK Columbus 2.0 ISDN kaart (ISA)

Philips 32x/5x DVD
3,5" diskdrijfje
Iomega ZIP-100 SCSI

Philips 107B 17" monitor

En dan hangt er nog aan...

HP 4100C (USB)
Minolta Dimage Scan Dual (SCSI)
Microsoft IntelliMouse Optical
Thrustmaster FLCS + TQS
Best 28K8 extern modempje
Palm III craddle

CPU blijft op ongeveer 40 - 42 graden..
Die GeForce2 GTS hangt ergens tussen de 56 en 59 graden.

OS is Win98SE met DX7.0A

Dit probleem heb ik met zowel de ASUS 5.22e en 5.33 drivers en ook met de Nvidia Detonator 6.18 drivers.

Overigens als ik geen 3D zooi doe maar gewoon video capture of whatever (als het maar geen 3D is) dan is er niets aan de hand.

De hele zooi zit in een Mycom kast (In-Win Q600) met een 250 watt voeding geloof ik.

Het zal toch niet aan de voeding liggen? 250 watt is niet super veel maar zou moeten gaan met een P3.. tis geen T-bird ofzo.

Misschien AGP terug zetten in BIOS naar 1x? Of BIOS updaten ofzo? ik snap d'r ook ff helemaal geen zak meer van.. ik heb hier en daar wel posts gezien van mensen met een K7/T-Bird met dit probleem maar volgens diverse GeForce FAQ's moet de Abit BH6 prima werken met de GeForce2 GTS.....

H E L L U P !!!!!!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Hier heb ik dus ook last van, alleen dan gelijk na inloggen in win98 en met de V7100.
Kwam door een directdraw/overlay probleem. (fout tv-kaart drivers, .vxd file)
Heb het opgelost door m'n tv-kaart te verwijderen (uit pc)en een install te doen.
Dit is natuurlijk geen goede oplossing, m'n tv-kaart moet er ook weer in.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Nee dat lijkt het probleem niet te zijn.. ik snap d'r geen barst meer van..

iemand erhm please meer suggesties?!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Probeer es deze kaarten eruit te rammen:

2x Creative Voodoo II 12MB (SLI)

En dan kijken of het probleempje er nog steeds is.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Okay, dat doe ik direct. Enig idee waarom/hoe het kan dat deze dingen voor problemen zouden zorgen?

Ik zou ze graag voor Glide blijven gebruiken. Ik heb met VoodooTweak (schiet me ineens te binnen) de D3D disabled voor deze kaarten.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
hey man! vet goed! Het probleem schijnt nu verholpen te zijn!!! :)

Ik ga zo es kijken wat ie doet als ik ze d'r weer insteek... Ik zou ze niet graag kwijt raken want ik gebruik ze voor Glide support.

Overigens, mijn PC zit sjokvol, en naast mijn GeForce2 zit mijn netwerk kaart. De kaart zit nogal dicht tegen de GPU cooler aan de GeForce.. kan it problemen opleveren? Is 58/59 graden errrug warm voor die kaart?

Alvast bedankt.. de boel werkt tenminste nu.. nou ff kijken waar het probleem exact zit met die voedoe's... :)

GOT heerst :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Zou dit komen omdat mijn voeding maar 250 watt is? Dat die PCI kaarten te veel stroom trekken ofzo?

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 22:31
Heb je de nieuwste drivers van 3Dfx geprobeerd?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Daar heb je best kans van dat je een te lage wattage qua voeding hebt, je hebt er nogal wat in hangen.
Try it out, niet goed geld terug Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

39

Verwijderd

Ik had ook 2x VoodooII op m'n A7V. Was niet aan de praat te krijgen, ook niet met de nieuwste drivers. Wel hetzelfde symptoom: zwart beeld.

Oeroude directX5 drivers doen het trouwens wel maar daar heb je natuurlijk geen drol aan.

Het is geen voedingsprobleem want in de hardware monitor waren alle spanningen o.k.
Ook ik zou ze graag nog voor (oudere) glide applicaties naast mijn inmiddels aangeschafte Asus V7700 zetten.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Misschien kan de V7700 niet overweg met die V2's? Ik heb ze er nu ff uitliggen en alles werkt *perfect*. Van het weekend (als ik wat tijd heb) ga ik proberen ze eens in andere sloten te zetten, andere IRQ's etc.. kijken of wat verschil maakt. Het lijkt me dus geen voedingprobleem want die V2's trekken niet zo bereveel stroom, zeker als ze niets zitten te doen...lijkt mij.. toch?

Verwijderd

Doe geen moeite, ik heb alle sloten en IRQ's al geprobeerd. Alle kaarten eruit, behalve de 2 voodoos en de normale vga-kaart (toen nog een Matrox Millennium) gaf hetzelfde resultaat.
Ik heb een sterk vermoeden dat er ergens iets botst tussen de drivers en de KT133 chipset.....

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ja maar heb ik een 440BX chipset! (Abit BH6+P3/500)

Pagina: 1