Nas met HDMI uitgang voor Multimedia toepassing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cindor66
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-07-2020
Hallo,

Ben aan het uitzoeken welke Nas ik wil hebben, maar mijn kennis op dat gebied is onvoldoende.

Toepassing:

Nas (6bay) benaderen tegelijk voor Beeldmateriaal vanaf 4 andere locaties (op meerdere km afstand).
Nas direct afspelen mbv afstandbediening via HDMI op Beamer (ook 4K). Tegelijkertijd moet Nas benaderd kunnen worden voor series vanaf 3 buitenlocaties. En niet stotterbeelden.
Een behoorlijke doorkopieersnelheid vanaf mijn op hetzelfde netwerk zittende thuis pc. . Minimaal liefst sowieso 150MB per seconde. Hogere kopieersnelheid wenselijk.

Enig zoekwerk leidde mij naar QNAP TVS-672XT pricewatch: QNAP TVS-672XT , QNAP TS-653B (8GB ram)
pricewatch: QNAP TS-653B (8GB ram) . Bij Synology zag ik geen HDMI uitgang, en die viel voor mij dus af.
Heeft iemand die veel ervaring heeft op Nas multimediagebied heeft hier uitgebreide kennis over ? dan graag je advies.
Met vriendelijke groet , Cindor

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-05 08:49
Ik vind een NAS (zeker eentje met jouw eisen) een heel ander apparaat dan een mediaplayer.
Doe dat niet samen in één apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cindor66
Doordeweeks ben ik niet thuis, vandaar de dubbelfunctie. Via Plex op mijn tablet. Zou de Nas ook thuis kunnen benaderen met Popcorn Hour A500. vandaar wel zo, is mijn gedachte

[ Voor 7% gewijzigd door cindor66 op 17-11-2019 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:56

Kraz

Saving the world

cindor66 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:47:
Hallo,

Ben aan het uitzoeken welke Nas ik wil hebben, maar mijn kennis op dat gebied is onvoldoende.

Toepassing:

Nas (6bay) benaderen tegelijk voor series Films vanaf 4 andere locaties (op meerdere km afstand).
Nas direct afspelen mbv afstandbediening via HDMI op Beamer (ook 4K). Tegelijkertijd moet Nas benaderd kunnen worden voor series vanaf 3 buitenlocaties. En niet stotterbeelden.
Een behoorlijke doorkopieersnelheid vanaf mijn op hetzelfde netwerk zittende thuis pc. . Minimaal liefst sowieso 150MB per seconde. Hogere kopieersnelheid wenselijk.

Enig zoekwerk leidde mij naar QNAP TVS-672XT pricewatch: QNAP TVS-672XT , QNAP TS-653B (8GB ram)
pricewatch: QNAP TS-653B (8GB ram) . Bij Synology zag ik geen HDMI uitgang, en die viel voor mij dus af.
Heeft iemand die veel ervaring heeft op Nas multimediagebied heeft hier uitgebreide kennis over ? dan graag je advies.
Met vriendelijke groet , Cindor
Eerste vragen die opkomen;

1. Zijn die films van en vóór jezelf?
Delen van films met 3 buitenlocaties klinkt niet legaal nml.

2. Heb je verstand van netwerken?
Als dat niet het geval is, dan gaan "benaderbaar voor buitenlocaties" niet zo gemakkelijk voor je zijn om te configureren.

3. "Niet stotterbeelden".
Weet je al wat voor netwerk je thuis hebt liggen? Of wat voor internetverbinding je hebt?
Intern afspelen zal niet zo'n probleem zijn zonder haperingen, maar voor buitenaf heb je minimaal 20-30 Mbit upload nodig voor 4K.

4. Heb je je al verdiept in de QNAP NAS en denk je dat je deze zelf kunt configureren voor de gewenste situatie?

En zoals al eerder gemeld, kun je beter de NAS gebruiken als opslag en vervolgens een apart apparaat gebruiken om af te spelen. Ik zelf gebruik een Raspberry Pi met Kodi erop geinstalleerd.
Deze kijkt naar de gedeelde mappen op de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cindor66
Buitenlocaties niet 4K. Een Nas die vanuit 4 locaties benaderd kan worden voor series (X264 en X265, ofwel H264 H265). Afspelen met popcorn hour A500 is ook een optie. Heb ik dan meer dan genoeg aan een QNAP TS-653B (8GB) ? Configureren kan je laten doen, als ik maar weet hoe ik kan bij kopieeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-05 08:49
Moet dat over een consumenten-VDSL lijntje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cindor66
25 Mbit/s upload, moet toch lukken ? Zonder de 4k dan
Pagina: 1