Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik wil een nieuwe TV gaan kopen van 49-55” en die wil ik dan ook op zo’n zwenkbare muurbeugel hangen. Maar dan wel op zo’n niet dragend muurtje van 70mm gibo (verlijmde gips blokken). Kan dat? Heeft iemand goede ervaringen met speciale pluggen of andersoortige verankeringen hiervoor?

Lijkt me best een behoorlijke belasting als je de TV zover draait dat hij haaks op de muur staat en ook omdat de belasting steeds wisselend is als de TV gedraaid wordt, ben ik bang dat het los gaat zitten in dat relatief broze gips en je Tv ineens op de vloer ligt :)

Beste antwoord (via Genoil op 17-11-2019 08:48)

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:19

psy

Montage lukt. Heb een zware 50 inch plasma ooit opgehangen aan een 7 cm cellenbeton muur. Ik heb volgens mij Toggler Alligator pluggen gebruikt.

Ik heb zo'n zelfde zwenkarm; ik was wel altijd voorzichtig en gebruikte dat zo min mogelijk in ver uitgetrokken toestand.
Alleen om hem wat te richten naar links of rechts. Nooit helemaal uitgetrokken (zeker niet langere tijd). Moet zeggen dat de bevestiging nooit een krimp heeft gegeven. Muurvast.

[ Voor 24% gewijzigd door psy op 16-11-2019 23:29 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:19

psy

Montage lukt. Heb een zware 50 inch plasma ooit opgehangen aan een 7 cm cellenbeton muur. Ik heb volgens mij Toggler Alligator pluggen gebruikt.

Ik heb zo'n zelfde zwenkarm; ik was wel altijd voorzichtig en gebruikte dat zo min mogelijk in ver uitgetrokken toestand.
Alleen om hem wat te richten naar links of rechts. Nooit helemaal uitgetrokken (zeker niet langere tijd). Moet zeggen dat de bevestiging nooit een krimp heeft gegeven. Muurvast.

[ Voor 24% gewijzigd door psy op 16-11-2019 23:29 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Genoil
  • Laatst online: 12-11-2023
Thx, ik ga het gewoon proberen. Als het niet blijft hangen zien we dat dan tzt wel :)

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 08:54
Heb de mijne aan de rachels gemaakt. Die vond ik met zo’n leidingzoeker, zodat de arm niet midden op de gipsplaat hing. 55” led ging prima, met inderdaad flinke hollewand pluggen en door de houten balk een draadeind met open klappend bekding :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!