Nissan Skyline r34

Pagina: 1
Acties:
  • 8.150 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1276918

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik word binnen een paar maanden 19, maar ik heb nog een auto.
De Nissan Skyline r34 staat natuurlijk op mijn bucketlist om te hebben.
Ik heb al een paar weken zitten zoeken in Japan, maar dan zou ik eens moeten gaan kijken. Maar een vliegtuig ticket kopen gewoon voor een auto is toch wel wat veel.
Mijn budget is rond de €10.000
Voor de rest weet ik niet goed waar ik moet zoeken.

Paar vraagjes:
Kunnen jullie mij wat verkopers aanraden of laten weten dat meevallen?
Zijn import kosten duur?
Is de verandering van links zitten naar rechts moeilijk?

Alvast bedankt,

P.S. Als jullie een r33 ook weten is dat ook goed, maar ben véééél blijer met een r34.

Koen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Leuke auto. Dure auto.
Bedenk dat je ook brandstof verzekering en onderhoud hebt.

Wil je de auto als daily driver gebruiken?

https://www.sw-performance.nl/
Misschien even contact zoeken hier. Ik ga er vanuit dat ze genoeg contacten hebben in Japan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:49
https://www.autotrader.nl...kyline/?sort=price&desc=0

Ik denk niet dat je het gaat redden met €10.000. Lijkt me sterk dat ze zoveel goedkoper in Japan zijn.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Emielvanputten Ja ik zou hem dagelijks willen gebruiken.
In Japan zijn ze voor nog geen 10k te koop, maar kan zijn dat het enkel daar is.

Ik zal zeker eens contact zoeken op die site. Bedankt!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Als beginnend bestuurder ga je deze niet in de verzekering krijgen, te veel pk's.
Ik zou met iets rustigers beginnen. ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Persoonlijk denk ik dat het super slecht idee is.
19 jaar daily driver.. En een dure daily driver... Ik hoop dat je het inkomen ervoor hebt

Dat gezegd, Suc6 met je zoektocht en ik hoop dat je een goede vind.
Houd wel rekening met transport en import kosten. Om nog maar niet over een rechts links ombouw te praten ( oja, je budget van 10k is al op aan import transport en ombouw)

Maar je bent maar 1 keer 19 en jong. Dus go for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Anoniem: 1276918 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:18:
@Emielvanputten Ja ik zou hem dagelijks willen gebruiken.
In Japan zijn ze voor nog geen 10k te koop, maar kan zijn dat het enkel daar is.

Ik zal zeker eens contact zoeken op die site. Bedankt!
Sure, maar wat dacht je van alleen al transport? Dat zal allicht in de papieren lopen als hij vanaf de andere kant van de wereld hierheen moet. Hoe zit het met importkosten? Op kenteken zetten?

Dan is er nog onderhoud ( kan je nog onderdelen vinden, zeker in NL, en zo ja, tegen welke prijs?), wegenbelasting, afschrijving, brandstof, verzekering ( je verzekeraar vindt het niet leuk als je als 19-jarige zo'n bak gaat rijden, dus wordt het ernstig duur.)

En dan is er nog de vraag hoeveel ervaring je hebt met autorijden? Het lijkt me nogal een slecht plan om met zo'n ding de weg op te gaan als je zeg maar 10.000KM gereden hebt. Dan heb je simpelweg te weinig ervaring.

Oh, en de snelheidslimiet van 100KM/H die eraan zit te komen, hoe makkelijk is het om je daaraan te houden als je een snelle bak hebt? Boetes zijn verdomd hoog.

Ik hou zelf ook ernstig van auto's, maar het zijn en blijven dure hobbies, zeker zo'n R34. Het lijkt me eigenlijk gewoon een slecht plan. Begin eens met een Golf GTI, en kijk eens of je daar wat mee kan.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 10:54

hostler

Yeahhh dude!

Voor €10.000,- een Skyline kopen zonder al te veel KM (en het liefst geen ex drifter) gaat je helaas niet lukken. Wellicht een non turbo met automaat? In Japan zijn ze uiteraard goedkoper maar je moet je bedenken dat een import bedrijf er ook geld aan moet verdienen. Daarnaast zijn de transportkosten ook niet mis.

Voor 10k zou je wellicht beter naar een Nederlandse 350z kunnen kijken. Verzekeren is natuurlijk weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Allemaal bedankt toch voor de hulp.
Ik zal dan maar eerst zoeken naar een 2de hands vw golf.
En ondertussen rustig zoeken naar een r34, dan rond men 25 jaar ofzo kopen.

@Helgie Ik kan nog altijd in Duitsland op de autosnelweg rijden he ;).
En ik heb al heel wat KM gereden hoor, naar Italië, zuid-frankrijk, Spanje, Berlijn.

Toch allemaal bedankt!

@hostler Hoeveel kost een 350z ongeveer?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1276918 op 16-11-2019 21:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 1276918 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:27:

En ik heb al heel wat KM gereden hoor, naar Italië, zuid-frankrijk, Spanje, Berlijn.
Dat ziet een verzekeraar niet, die ziet alleen je leeftijd en bepaald aan de hand daarvan dat je verzekering of debiel duur is of gewoon weigert te verzekeren.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:16
Een R33 GTST kan je niet betalen, dus een R34 GTR al helemaal niet, sorry.
Had er graag een extra in Nederland willen zien, want het zijn een van de mooiste wagens ooit geproduceerd, maar helaas :P
Heel misschien kan je een compleet afgeragde 4-deurs kopen, maar dat is je droom niet en dan is je budget al op voordat je aan onderhoud bent begonnen.

Er zijn enkele bedrijven in Nederland die voor je kunnen importeren als je het niet zelf wilt doen. Hou er rekening mee dat naast hun service en de verzending ook de koplampen omgebouwd moeten worden, er BPM moet worden betaald en de auto gekeurd moet worden. Concreet denk ik dat er voor een R34 zo'n €5000 op de aanschafprijs bij komt, maar dat is van te veel factoren afhankelijk om zo snel te kunnen zeggen.

Ik heb het gevoel dat je je nog niet hebt ingelezen, dus begin eens bij het uitzoeken van de betekenissen van de verschillende categorieën die bij de veilingen staan aangeduid. Niet dat je je straks 75% van je budget uitgeeft aan een cat. 3 en er hier pas achter komt dat er nog reparaties t.w.v. €10.000 moeten worden uitgevoerd.

Mijn tip is: kijk naar Engeland. Daar ben je zo, verschepen is veel minder duur en ook daar zijn de prijzen veel lager.

Maar concreet: met €20.000 zou ik het al afraden, dus je moet eerst werken aan je budget. In de tussentijd kan je je mooi inlezen. Niet alleen over importeren, maar ook over total cost of ownership van auto's als dit.

Met €10.000 zou je een rechtsgestuurde 350Z uit Engeland kunnen overwegen, als je toch iets aparts en snels zoekt.

Zelf ben ik aan het wachten op een schuur en wil dan een 370Z uit Japan hierheen halen. Ik ben dus al aardig ingelezen en als je specifieke vragen hebt hoor ik het graag. Ik zou je echt met alle liefde aan een Skyline helpen, alleen is het helaas niet mogelijk met dat budget en vind ik wel dat je een klein beetje research moet doen.

Succes!
Beleg anders maandelijks geld en hou het aan als cadeautje voor wanneer je 30 wordt ;)

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zou gewoon zoeken naar een Mazda MX5. Leuk rijdende auto en niet direct zoveel pk's dat je bij een stuurfoutje in het ziekenhuis belandt.

Je hebt dan wel klapkoplampen, cabrio, achterwiel aandrijven, laag gewicht en nog zat mogelijkheden voor tuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:19
Een r34 GTs is nog wel te vinden voor ongeveer die prijs. Daar ligt een rb20de in. Das een 2 liter 6 in lijn zonder turbo. Niet echt het blok waar je zo’n auto voor koopt.

afgelopen week is er een in België verkocht voor ong 7k.

Maar je gaat een veelvoud kwijt zijn aan onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 10:54

hostler

Yeahhh dude!

Zie Marktplaats. Een 350z met wat kilometers hoeft niet zo duur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:54
Wat een alternatief is, is de generatie V35 Skyline, alsin, de gewone versie met het blok van 350z als ik het goed heb, maar kan ook met kleinere V6. Niet zo knettergek, wel leuke en bijzondere auto.
Er zijn ook vele leuke Toyota's met V6 voor weinig. Maar het kost gewoon erg veel om zo'n auto te rijden in Nederland.

Aanschafprijs is maar een klein onderdeel, wat kun je op je 19e maandelijks kwijt zijn aan autorijden?

Als je een prijs in Japan ziet moet je daar nog wat meer dan 1000 euro RoRo transport opzetten, vervolgens nog 10% invoerrechten + 21% btw. Dan nog BPM als het om een wat recentere auto gaat.
Dus dat gaat vrij hard omhoog.

Van rechtsgestuurd naar linksgestuurd kan je vergeten bij een Skyline, en is bij andere auto's al een dusdanig werk, dat het alleen loont als je het zelf kan of als je geld teveel hebt.

Als je wil leren rijden is zo'n Skyline denk ik ook niet erg handig. Want dat ding kan heel veel totdat je bij de grens bent en dan ben je verrast.
En dan weet je dus ook waarom je gigantische verzekeringspremie betaald.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Lol er waren ongeveer 5 berichten nodig om je te laten switchen naar een 2de hands golf?

That de-escalated quickly. :)

Maar een golf?? Van een van de lolligste auto's naar de meest saaie in 20 sec? Dat moet een record zijn. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ella 👌

Even realistisch, ik denk dat het verzekeren op 19 jarige leeftijd lastig gaat worden, het is nogal duur. Ook kom je met 10000 euro niet zo ver voor een R34. Er is echter wel genoeg andere keuze onder de 10k (Subaru's, Evo 4, Silvia S14 e.d.), maar ook daar zal het lastig worden om te verzekeren. Let wel dat je na de aanschaf ook nog onderhoud moet doen ;-). Er zijn diverse 'importeurs' in Nederland die regelmatig auto's uit Japan halen, daar kan je ook kijken. Zijn vaak met prijs incl import e.d.

Rechts zitten/rijden is overigens geen probleem, daar wen je zo aan. Soms wat onpraktisch.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

sky- schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:19:
Even realistisch, ik denk dat het verzekeren op 19 jarige leeftijd lastig gaat worden, het is nogal duur. Ook kom je met 10000 euro niet zo ver voor een R34. Er is echter wel genoeg andere keuze onder de 10k (Subaru's, Evo 4, Silvia S14 e.d.), maar ook daar zal het lastig worden om te verzekeren. Let wel dat je na de aanschaf ook nog onderhoud moet doen ;-). Er zijn diverse 'importeurs' in Nederland die regelmatig auto's uit Japan halen, daar kan je ook kijken. Zijn vaak met prijs incl import e.d.

Rechts zitten/rijden is overigens geen probleem, daar wen je zo aan. Soms wat onpraktisch.
Die laatste zin ben ik het volledig mee oneens. Je hebt simpelweg minder overzicht ten alle tijden en ja daar wen je aan net zoals je went on een mes in je rug te hebben (niet dus), vooral opletten met hoge rugleuningen.

Mensen die een rhd auto hebben zeggen dat je er aan went, mensen die hem verkopen zeggen dat je er zo aan gewend bent, en mensen die hem verkocht hebben zeggen dat rhd de voornaamste reden is dat ze hem verkocht hebben.

En ik heb ik genoeg rhd auto's gereden en vaak genoeg in Engeland, Ierland, Schotland (met lhd) gereden om te weten dat "wennen" niet van toepassing is omdat je niet door "gewenning" door andere auto's heen kan kijken of ineens wel door huizen heen een bocht in kan kijken.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:49

Reinier

\o/

Anoniem: 1276918 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:10:

Ik word binnen een paar maanden 19, maar ik heb nog een auto.
Wat voor auto heb je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik gok dat "heb een auto" gelezen moet worden als " heb geen auto"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Een Toyota Celica is ook zeer leuk speelgoed. Een vriend van mij heeft er één voor 500 euro gekocht. Een 5th gen uit 1991 met 1.6l 4 cylinder.

Volgens hem is dat een zeer goede auto om te leren rijden. Hij heeft wel geluk dat hij interesse heeft in auto's en een opleiding tot monteur is begonnen en dus veel vrienden heeft, die verstand hebben van auto's, anders kun je geen auto kopen voor 500 euro.

Golf zou ik niet doen. Die schijnen echt afgeragd te worden. Een Celica is natuurlijk geen R34 skyline, maar wel een zeer leuke auto om 't te leren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

1 tip koop wel iets onzinnigs, je moet je hele verdere volwassen leven gaan doorbrengen in degelijke praktische auto's, zorg dat de eerste paar iig leuk zijn. Tot je midlife crisis, dan kan je weer gek doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Flagg schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:57:
1 tip koop wel iets onzinnigs, je moet je hele verdere volwassen leven gaan doorbrengen in degelijke praktische auto's, zorg dat de eerste paar iig leuk zijn. Tot je midlife crisis, dan kan je weer gek doen. :)
Waarom moet dat als volwassene? Daar heb je toch echt zelf alle invloed op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Tsurany schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:07:
[...]

Waarom moet dat als volwassene? Daar heb je toch echt zelf alle invloed op.
Moet ik het echt uitleggen? Of snap je het zelf ook wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een 350Z of andere Japanner (Evo, Impreza) kan je wel richting dat bedrag krijgen, een Skyline 'degelijk' krijg je nooit voor dat bedrag (of met geluk nog een LWD).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:02

mrc4nl

Procrastinatie expert

Flagg schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:57:
maar een "onzinnge" auto je in een financiele crisis helpt is nou ook niet echt een slimme zet.

een skyline klinkt leuk, maar wat is de lol als je je scheel betaald zodat je de andere leuke dingen in het leven niet kan doen.

ik bedoel niet dat je dan maar in een oud hok zonder vermogen moet rijden, maar er is vast wel wat sportiefs te koop die wel meer geschikt is als begin auto.

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Flagg schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:12:
[...]

Moet ik het echt uitleggen? Of snap je het zelf ook wel?
Dat mag je gaan uitleggen ja. Ik zie niet waarom iemand met een gezin perse gebonden is aan een saaie auto. Genoeg interessante auto's die gewoon een bruikbare achterbank hebben en als dat echt geen optie is kan je er nog altijd een tweede auto naast rijden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:26

MLLL

Palm Treo 650

Tsurany schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:17:
[...]

Dat mag je gaan uitleggen ja. Ik zie niet waarom iemand met een gezin perse gebonden is aan een saaie auto. Genoeg interessante auto's die gewoon een bruikbare achterbank hebben en als dat echt geen optie is kan je er nog altijd een tweede auto naast rijden.
Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen? De vrouw bepaalt grotendeels wat er op de oprit komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 13:36
Ik zou me meer zorgen maken over de verzekering dan over de ombouw van RHD naar LHD.

Op internet kan ik zo gauw al geen verzekering uitgerekend op een Skyline met een 19-jarige bestuurder. "0 verzekeringen gevonden" zegt zo'n vergelijkingssite dan.

WA kun je altijd krijgen, maar schrik niet als die 300 euro per maand kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
TS wat versta je onder R34? GT-R heb je voor 10k niet. Zeker nu de Amerikanen dichter bij de 25 jaar legaal import regeling komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

[...]

De meeste mensen hebben heel andere prioriteiten in verschillende levensfases, het interesseert ze simpelweg niet.

Uiteraard zijn er mensen die daar geen "last" van hebben. Maar de meeste mensen is de auto een sluitpost die liever niet teveel kost omdat belangrijkere zaken hebben zoals kinderen of een eerste hypotheek, verbouwen van het huis, of reizen. En wanneer de kinderen het huis uit zijn de hypotheek afgelost is komt die Porsche er alsnog.

Er zijn weinig mensen die in het begin van hun carrière alles tegelijk kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Beetje jammer dat TS gewoon een vraag dumpt zonder dat hij enig onderzoek heeft gedaan, zo lijkt het dan.
"Ik heb 2F2F gezien en wil ook een R34!"

Verdiep je eerst eens in auto's en alles wat er bij komt kijken en stel daarna gerichte vragen.
Ik had op mijn 19e een Impreza en dat kost echt een bak geld. 1 op 8.5 met RON98. Verzekeren is een pain in the ass, meeste maatschappijen accepteren geen jongeren met een auto met meer dan 100kw (dacht ik, kan ook 120kw zijn) aan vermogen. Deze auto's hebben vaker onderhoud nodig dan gemiddeld en zijn inmiddels aardig 'gebruikt'. Onderdelen zijn de goedkoopste niet en je wil uiteindelijk upgrades, want zo werkt dat.
MLLL schreef op zondag 17 november 2019 @ 04:29:
Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen? De vrouw bepaalt grotendeels wat er op de oprit komt....
Nice joke :+ Die kan goed voor zichzelf bepalen welke botsauto ze wil, niet welke auto en motor ik wil.
Ik snap dat alles samen beslissen nooit. Je werkt beide en hebt beide hobby's welke je van je eigen salaris kan betalen, niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:01
En eentje importeren uit Duitsland?

Wellicht een optie:

https://www.autoscout24.n...e=N%2CU&cy=D&atype=C&ac=0

Qua kostendiscussie: alles wat oud en/of speciaal is kost nu eenmaal meer/veel.

Heb ik met mijn hobby ook en dat boeit me niet, enige wat ik niet meer moet doen is m'n budget opbranden aan de auto, maar 50-60% aan de auto en de rest even bewaren voor het geval er een paar kleine dingetjes mis zijn. Dan heb je die andere 40-50% zo op :)

Wellicht is een Skyline dan niet ideaal en begin je met wat anders, kwestie van kijken of je graag ergens bij zou willen horen qua community/clubs.. Honda heeft bijvoorbeeld een hele actieve community en zo nog veel andere merken. Begin je wel japans, maar nog niet Skyline en rol je daar vanzelf in. Meerdere wegen leiden tot skyline, in deze. Veel plezier alvast!

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-05 16:36

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

redfoxert schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:30:
[...]

Dat ziet een verzekeraar niet, die ziet alleen je leeftijd en bepaald aan de hand daarvan dat je verzekering of debiel duur is of gewoon weigert te verzekeren.
Ga er maar vanuit dat er geen verzekering zal zijn die je een R34 laat verzekeren op deze leeftijd. Ik krijg de Golf 7 GTI van mijn ouders op 20 jarige leeftijd amper verzekerd, en bij de 3 maatschappijen die het accepteren doen dat tegen werkelijk absurde bedragen. Over enkele weken 21 en dan is het nog steeds huilen met de pet op.

@Anoniem: 1276918
Met 10.000,- kun je het (helaas) sowieso vergeten. Als je er een exemplaar voor kunt vinden mag je er ook rustig vanuit gaan dat dit exemplaar liefde nodig heeft, en aangezien liefde in dit geval nog veel duurder kan uitpakken dan die 10.000,- aanschaf zou ik er niet eens over nadenken. Waarom ook meteen een R34 en geen R32? Die zijn een stuk goedkoper te vinden. Motor is toch hetzelfde.

Welke versie van de R34 heb je het trouwens over? Een GT/S/T zit in een héél andere (maar nog steeds onbereikbare) prijsklasse als een GTR (en de 20 versies die daar in bestaan). Er staat een R32 GTS in prachtige staat bij SW-Performance. Dan krijg je voor 9000.- een rechtsgestuurde auto van 1280kg met 140PK. Tja. Is maar net wat je wil. https://www.sw-performance.nl/aanbod

Wegenbelasting, onderhoud, benzinekosten, verzekering. Sorry, maar dat gaat hem echt niet worden tenzij je 1000,- per maand hebt om weg te gooien.

Ik kijk al enkele jaren naar een daily (ik heb een aardig verbouwde VW Kever, een relatief heel simpele auto waar ter indicatie jou hele budget al in zit aan aanschaf/onderhoud/nieuwe onderdelen). De goedkoopste oplossing waar ik keer op keer op uit kom is een vrij recente Kia Picanto. Veilig, betrouwbaar, 7 jaar garantie, goedkoop in onderhoud, past binnen budget. Ik rij zelf al enkele jaren duizenden km's met zo'n ding (zowel 3-cilinder als 4 cilinder) en dat bevalt prima als daily. Ga eerst eens een tijdje zo'n auto rijden en verbaas je alsnog over hoe veel een auto eigenlijk kost. Wil je iets meer uitgeven in de maand is een Suzuki Swift Sport ook een hele leuke. Een MX5 kun je ook nog wel vinden.
NiGeLaToR schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:11:
En eentje importeren uit Duitsland?

Wellicht een optie:

https://www.autoscout24.n...e=N%2CU&cy=D&atype=C&ac=0

Qua kostendiscussie: alles wat oud en/of speciaal is kost nu eenmaal meer/veel.

Heb ik met mijn hobby ook en dat boeit me niet, enige wat ik niet meer moet doen is m'n budget opbranden aan de auto, maar 50-60% aan de auto en de rest even bewaren voor het geval er een paar kleine dingetjes mis zijn. Dan heb je die andere 40-50% zo op :)

Wellicht is een Skyline dan niet ideaal en begin je met wat anders, kwestie van kijken of je graag ergens bij zou willen horen qua community/clubs.. Honda heeft bijvoorbeeld een hele actieve community en zo nog veel andere merken. Begin je wel japans, maar nog niet Skyline en rol je daar vanzelf in. Meerdere wegen leiden tot skyline, in deze. Veel plezier alvast!
Ik gun het OP ook van harte hoor, maar tenzij hij een heel riant salaris bij elkaar weet te schrapen per maand op zijn leeftijd is het weinig realistisch. Ik verdien bijvoorbeeld vrij bovengemiddeld voor mijn leeftijd, maar welke auto dan ook is gewoon een aanslag op mijn maandelijkse budget. Ik denk voor de meeste NL'ers wel eigenlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Kuusj op 17-11-2019 13:37 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:01
@Kuusj helemaal eens met je verhaal!
Zou me voor kunnen stellen dat je probeert aan te haken bij liefhebbers zodat je wel alvast kunt leren van wat erbij komt kijken en dan kunt sparen en de juiste keuzes kunt maken.

Ooit lid geweest van een Audi club en de Honda Civic club, erg leuk om met mensen in contact te komen of soms wat hulp te krijgen bij anders moeilijke of dure reparaties en upgrades. Rij nu een moderne Cadillac, daar is niet echt een club voor.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:52
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het natuurlijk vet is zo’n wagen als eerste kar maar ook dat de kans vrij groot is dat je hem met pijn in het hart moet verkopen omdat het te veel in de kosten gaat lopen.

Je kan beter niet heel je budget tegen de aanschaf aangooien maar bijv. 7500,- en dan 2500,- reserveren voor onderhoud.

In die prijsklasse is er zat leuks te vinden wat er leuk uit ziet en ook goed hard gaat maar niet je spaarrekening kost zodra er kosten zijn.

Een Golf GTI is een goede start en elke zichzelf respecterende man moet ooit een Golf GTI gehad hebben :P

Daarover gesproken, toen ik de mijne verkocht aan een jonge knul, heeft die hem via een tussenpersoon verzekerd omdat dat al lastig genoeg was op zijn leeftijd ook al was het 170pk.

Laat staan een R33 of R34.

Veel succes in elk geval!

PS. Een Golf hoeft echt niet saai te zijn. De MK4 met 1.8t motor kan je heel leuk en makkelijk laten tunen naar een PK of 220 terwijl 150 op kenteken :-)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:57
Koop anders eerst eens een BMW. Dat rijdt ook heel leuk, en dan verbaas je je over wat je kwijt bent aan onderhoud, verzekering, wegenbelasting, brandstof. En denk daarna nog eens na over een Skyline ;)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:02
Misschien een rare vraag maar wat ga je met de auto doen?
Als ie voor 40K kilometers woon-werk verkeer is kom je op andere modellen dan een auto die alleen in het weekend gereden wordt...

Mijn idee zou ook een goedkoper model zijn om als eerste auto te gebruiken maar ik begrijp ook wel dat een "echte" auto wel aantrekkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@1nsane Haha nooit zal ik een Golf kopen. Overigens is de Golf 5 gti (nu wat betaalbaarder voor de "starter") ook niet echt handig met die DSG bakken e.d.

Maar beginnen met (vlotte) voorwielaandrijving is wel goed. Daarna achterwielaandrijving. En pas dan iets wat zo monsterlijk snel is als een Skyline.

[ Voor 32% gewijzigd door !null op 17-11-2019 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
!null schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:04:
@1nsane Haha nooit zal ik een Golf kopen. Overigens is de Golf 5 gti (nu wat betaalbaarder voor de "starter") ook niet echt handig met die DSG bakken e.d.

Maar beginnen met (vlotte) voorwielaandrijving is wel goed. Daarna achterwielaandrijving. En pas dan iets wat zo monsterlijk snel is als een Skyline.
Dsg moet je idd liever niet willen maar een mooie MK4 met handbak is echt leuk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

1nsane schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:22:
[...]

Dsg moet je idd liever niet willen maar een mooie MK4 met handbak is echt leuk hoor.
Care to explain?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Duur om te repareren. Redelijk complex. Foutgevoelig.

Als je een eerste auto koopt kan je mijn inziens beter kiezen voor een traditionele transmissie.

Sure, dat kan ook stuk, het is wel goedkoper te reviseren.

Ik kan best details gaan noemen zoals de robotics/aansturing van de bak en zaken als het dubbelmassa vliegwiel enz maar het is feitelijk foutgevoeliger en dat wil je niet met een eerste auto..

De daadwerkelijke internals van de bak zijn best prima hoor maar de peripherals zijn gewoon gevoeliger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:06

Bever!

3

Als je rijplezier zoekt en een verzekering wil kan je kijken naar een mx5. Koop je ook voor weinig en zijn aardig betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ella 👌

Flagg schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:29:
[...]

Die laatste zin ben ik het volledig mee oneens. Je hebt simpelweg minder overzicht ten alle tijden en ja daar wen je aan net zoals je went on een mes in je rug te hebben (niet dus), vooral opletten met hoge rugleuningen.
Iets meer geduld in het verkeer hebben en goed kijken. Ik ondervind (heb een Evo 7 RHD) nooit problemen. Alleen bij parkeergarages, maar gelukkig is er steeds vaker nummerbord herkenning.

Ik zou aan de TS aanraden om goed te kijken, 10k is een prima budget, maar niet voor een R34. Ik zou eerder een auto zoeken van rond de 6k en de rest in onderhoud stoppen. Genoeg leuks te vinden.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:41
Anoniem: 1276918 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:27:
Allemaal bedankt toch voor de hulp.
Ik zal dan maar eerst zoeken naar een 2de hands vw golf.
Waarom zó saai en praktisch? Er is zat leuks te koop als groeibriljant voor een Skyline:
https://www.kitcarcollection.com/kitcarsite/4264-2

Bel eens met Bas van bovenstaande site, hij importeert zelf vanuit Engeland. Hij kan je wel verder helpen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:26

MLLL

Palm Treo 650

[b]1nsane in "Nissan Skyline r34"

Een Golf GTI is een goede start en elke zichzelf respecterende man moet ooit een Golf GTI gehad hebben :P
Alstublieft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Met dat budget kan je misschien nog kijken naar een Mazda RX-8, kan je wel een aardige voor vinden.
Is een grappig karretje, wel sportief maar niet onverzekerbaar voor iemand die net zijn rijbewijs mag laten zien. Ook een 350z is wel beetje stretchen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ramon 73 schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:13:
[...]

Waarom zó saai en praktisch? Er is zat leuks te koop als groeibriljant voor een Skyline:
https://www.kitcarcollection.com/kitcarsite/4264-2

Bel eens met Bas van bovenstaande site, hij importeert zelf vanuit Engeland. Hij kan je wel verder helpen.
Staat leuk spul op. Een 1987 Van Diemen-Ford met een 2001 R1 blok erin. love it!

Tegenwoordig zie je quads op kenteken rijden. Zou dat met zo’n Van Diemen ook kunnen? Die auto gaat mijn apex speed op het klaverblad met tenminste 25 km/h verhogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

De Rikster schreef op zondag 17 november 2019 @ 21:33:
Met dat budget kan je misschien nog kijken naar een Mazda RX-8, kan je wel een aardige voor vinden.
Is een grappig karretje, wel sportief maar niet onverzekerbaar voor iemand die net zijn rijbewijs mag laten zien. Ook een 350z is wel beetje stretchen namelijk.
De motor van die auto vergt enorm veel en specifiek onderhoud. En als die niet goed onderhouden is is die aan revisie toe nog voor die 150k km heeft gereden.
1nsane schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:48:
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het natuurlijk vet is zo’n wagen als eerste kar maar ook dat de kans vrij groot is dat je hem met pijn in het hart moet verkopen omdat het te veel in de kosten gaat lopen.

Je kan beter niet heel je budget tegen de aanschaf aangooien maar bijv. 7500,- en dan 2500,- reserveren voor onderhoud.

In die prijsklasse is er zat leuks te vinden wat er leuk uit ziet en ook goed hard gaat maar niet je spaarrekening kost zodra er kosten zijn.

Daarover gesproken, toen ik de mijne verkocht aan een jonge knul, heeft die hem via een tussenpersoon verzekerd omdat dat al lastig genoeg was op zijn leeftijd ook al was het 170pk.

Laat staan een R33 of R34.

Veel succes in elk geval!

PS. Een Golf hoeft echt niet saai te zijn. De MK4 met 1.8t motor kan je heel leuk en makkelijk laten tunen naar een PK of 220 terwijl 150 op kenteken :-)
toon volledige bericht
Tot je een ongeluk krijgt en met de software uitleest en erachter komt dat hij meer pk's heeft. 30 procent toename aan pk's is een herkeuring bij de RDW. TOch een ongeluk en niet gekeurd? Dan keert de verzekering niets uit in het slechtste geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Anoniem: 1276918 Ga met een simpele links gestuurde (huur?) auto eerst eens keer een dagje in het VK rijden. De mensen daar op dat 'eiland' zullen je, als 19 jarige bezitter van een vers EU rijbewijs, vast dankbaar zijn dat je daar komt oefenen in het rijden aan die kant van de weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 17-11-2019 22:57 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Anoniem: 235591 schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:43:
[...]

De motor van die auto vergt enorm veel en specifiek onderhoud. En als die niet goed onderhouden is is die aan revisie toe nog voor die 150k km heeft gereden.

[...]
150 is niet bin slecht onderhoud. 150 is wat je ongeveer moet verwachten. Het record is 300+, maar talloze rotors moesten al binnen 100 a 120k worden gereviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

t_captain schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:59:
[...]

150 is niet bin slecht onderhoud. 150 is wat je ongeveer moet verwachten. Het record is 300+, maar talloze rotors moesten al binnen 100 a 120k worden gereviseerd.
En veel eerder.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
@Anoniem: 1276918 Ik ben zelf de trotse bezitter van een R33 GTST, en wat een aantal personen boven mij al aangegeven hebben is inderdaad ook mijn ervaring: het is geen auto voor dagelijks gebruik en je moet de kosten echt niet onderschatten. Mijn bevindingen:
- De verzekering is duur (als je het op je 19e al voor elkaar krijgt), net als de wegenbelasting. Bij elkaar zo'n 120 tot 180 euro per maand afhankelijk van je schadevrije jaren
- Na elke 280-300 kilometer gaat er voor bijna 100 euro aan brandstof de tank in.
- Onderdelen zijn duur. En set vervangende koplampen die nodig was omdat ze te dof geworden waren (bekend probleem) kostte me bijvoorbeeld zo'n 800 euro inclusief verzenden.
- Onderdelen zijn soms moeilijk te krijgen. Een set nieuwe remschijven bleek afgelopen voorjaar een aardige opgave te zijn toen een van de fabrikanten uit de UK niet meer kon leveren => de auto stond uiteindelijk 2 maanden stil omdat het 3 maanden duurde om een setje te bemachtigen, waardoor de APK dus inmiddels verlopen was.

Een dergelijke auto is echt een dure hobby. Mij is het dubbel en dwars waard voor het plezier wat ik eruit haal, maar doe het absoluut NIET als je dagelijkse auto. Zeker niet op je 19e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-05 11:51
@t_captain Inderdaad, 150K is gewoon waar je ongeveer een revisie nodig hebt.

En toch is een RX8 rijden natuurlijk duizend keer goedkoper is als een R34. Zelfs al moet je de motor een
keer revieren.
Je moet er toch wat voor over hebben om in een bijzondere auto te rijden.

@TS, denk dat je het punt ondertussen wel begrijpt, maar als er ooit iets kapot gaat, kost het waarschijnlijk een paar duizend euro of meer, voor iets relatiefs kleins.
En als je al een R34 voor 10.000 kan vinden, zit er nog minimaal 10.000 aan werk aan.

Van een GTR naar een Golf is inderdaad wel een hele grote sprong. Er zijn nog zat auto's die er tussenin zitten natuurlijk.

Zal je waarschijnlijk ook nooit verzekerd krijgen, maar waarom geen Supra? Die zijn een stuk goedkoper. en zit in dezelfde klasse als de GTR. Die kan je misschien ook wel voor 10.000 vinden als je een beetje zoekt.

@SonataArctica Misschien is het niet zo'n goed voorbeeld, maar een set koplampen voor 800 euro vind ik eigenlijk niet eens zo gek veel, voor een moderne auto zal je ongeveer hetzelfde betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door WEBGAMING op 17-11-2019 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
WEBGAMING schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:15:
@SonataArctica Misschien is het niet zo'n goed voorbeeld, maar een set koplampen voor 800 euro vind ik eigenlijk niet eens zo gek veel, voor een moderne auto zal je ongeveer hetzelfde betalen.
Als je je bedenkt dat het om een tweedehands setje gaat, vind ik het toch aardig aan de prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
SonataArctica schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:21:
[...]

Als je je bedenkt dat het om een tweedehands setje gaat, vind ik het toch aardig aan de prijs :P
Aha oke, ja dat verandert het natuurlijk wel een beetje. :P
Natuurlijk is het een hoop geld hoor, daar ging het niet om, maar ik heb ook wel eens prijzen van 300+ gezien voor een moderne koplamp. (die natuurlijk nieuw is)

En daar komt dan ook nog bij dat een 33 volgens mij veel goedkoper is qua onderdelen als een 34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
WEBGAMING schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:23:
[...]
En daar komt dan ook nog bij dat een 33 volgens mij veel goedkoper is qua onderdelen als een 34.
Ik spreek niet uit ervaring, maar aangezien er van de R34 een stuk minder gemaakt zijn en er daardoor een kleinere pool aan onderdelen is durf ik daar ook wel vanuit te gaan inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@WEBGAMING Supra is misschien te doen wanneer je uitgaat van de non-turbo. Dat is alsnog een leuke beginners auto, maar helaas vaak met automaat.
Maar goed, dat scheelt een boel in onderhoud/reparatie ten opzichte van een turbo wagen, waar wel vaker mee is geklooid / opgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dit soort auto’s (coupé, 130 kW en meer) is volgens mij nauwelijks te verzekeren voor een 19-jarige beginnend bestuurder.

Rialto, WA only en een paarhonderd euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

[...]

Op dat moment in mijn leven kocht ik een V70 T5, degelijk genoeg voor een gezin en snel genoeg om leuk te zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt allemaal alvast voor de tips en dingen waar ik kan mee rekening houden!
Ik ga gewoon voor een paar jaartjes een gemakkelijke standaard auto zoeken.
En rond men 25jaar naar Japan voor een Skyline denk ik.

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 1276918 op 18-11-2019 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:55

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou er lekker een in Nederland kopen. Die hele fast & furious tjoening hype is wel een beetje voorbij. Volgens mij raak je zo'n auto aan de straatstenen niet kwijt in Nederland. Gewoon lekker hier shoppen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
-tom-562 schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:31:
Ik zou er lekker een in Nederland kopen. Die hele fast & furious tjoening hype is wel een beetje voorbij. Volgens mij raak je zo'n auto aan de straatstenen niet kwijt in Nederland. Gewoon lekker hier shoppen
Sarcasme? De oliesjeik met een wankel op je profielfoto?

[ Voor 18% gewijzigd door WEBGAMING op 18-11-2019 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 22:28

InFamous

excommunicado

t_captain schreef op maandag 18 november 2019 @ 07:36:
Dit soort auto’s (coupé, 130 kW en meer) is volgens mij nauwelijks te verzekeren voor een 19-jarige beginnend bestuurder.

Rialto, WA only en een paarhonderd euro per maand.
Valt wel mee, mijn eerste auto op mijn 18de was een VW Golf VR6 met 132 kW en heb deze zonder problemen kunnen verzekeren bij Centraal Beheer.

Kostte inderdaad wel €128 in de maand voor WA + ruit en inzittende.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als ik die nu op Independer uitreken, kom ik qua bedrag vergelijkbaar uit.

Wat de Golf III helpt, is dat hij slechts een kilo of 1000 a 1100 woog. WA-premie werd van oudsher op gewicht en vermogen gedifferentieerd.

De sleutel: hoeveel maatschappijen willen meedingen?

* Golf III VR6:
* Bestuurder 40 jaar: 13 verzekeraars bieden WA aan.
* Bestuurder 18 jaar: er blijven nog 7 over.

* Mazda RX-8:
* Bestuurder 18 jaar: er blijven nog 4 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:50
SonataArctica schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:13:
- Onderdelen zijn duur. En set vervangende koplampen die nodig was omdat ze te dof geworden waren (bekend probleem) kostte me bijvoorbeeld zo'n 800 euro inclusief verzenden.
Polijsten was geen optie? Daar zijn gewoon middeltjes voor, maar dat kan zelfs al met tandpasta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:01

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Anoniem: 1276918 schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:57:
No offense, maar je komt beetje jong en onbezonnen over. Je bent nog maar 19, maar je doet alsof je al jaren rij-ervaring hebt. Ja, je bent jong en wil graag een snelle auto. Maar wat als je hiermee, vanwege het vermogen, een ongeluk krijgt? Daarnaast krijg je nagenoeg geen betaalbare verzekering op deze leeftijd.

Zoals je zegt, gewoon eerst een normale auto en rustig aan doen. Schade - vrije jaren opbouwen. Maar vergeet niet dat je later als je wat ouder bent misschien een eigen huis wilt, er komen talloze kosten op je pad.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
FastFred schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:38:
[...]

Polijsten was geen optie? Daar zijn gewoon middeltjes voor, maar dat kan zelfs al met tandpasta
Helaas niet. Polijsten werkt voor een maand of 3 en daarna zijn ze weer dof. Ik weet er niet het fijne van maar als ik het goed begreep kan dat niet omdat er bij deze lampen een beschermlaag mist die modernere lampen wel hebben waardoor het niet werkt. Ze zijn al drie keer gepolijst (ook door professionele bedrijven) de laatste jaren maar helaas is het telkens maar voor korte duur :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Laatst online: 21-05 06:56
SonataArctica schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:00:
[...]

Helaas niet. Polijsten werkt voor een maand of 3 en daarna zijn ze weer dof. Ik weet er niet het fijne van maar als ik het goed begreep kan dat niet omdat er bij deze lampen een beschermlaag mist die modernere lampen wel hebben waardoor het niet werkt. Ze zijn al drie keer gepolijst (ook door professionele bedrijven) de laatste jaren maar helaas is het telkens maar voor korte duur :-(
Na het polijsten weer een coating aanbrengen als bescherming verlengt de levensduur van de koplamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:12
Koop anders een Civic of een Impreza GL. Nog redelijk te verzekeren, en makkelijker te vinden. Kun je gelijk een beetje wennen aan Japanse interieurs uit die tijd, en qua buitenkant kun je er redelijk veel aan doen. Onderhoud is te betalen (wel erg letten op roest). Als je echt avonturistisch bent kun je voor een rechtsgestuurde gaan, want dat is sowieso wel een puntje waar ik goed over na zou denken als ik jou was. Naast later überhaupt een keer met een R34 rijden om er zeker van te zijn dat het wel zeker is wat je wilt, voordat je er na een paar maanden op uitgekeken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:47

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dit soort verhalen zie ik ook vaak bij beginnende motorrijders, het moet nieuw en 1000cc zijn. Enkele maanden later laten ze hem pleuren en hebben ze negatieve schadevrije jaren..

Bezin nog eens goed voordat je begint, voor woon-werk moet er misschien nog een andere auto bijkomen?

Mijn advies, gewoon doen als je het kunt betalen, enkele maanden op brood en water leven is het misschien waard? Zie ook deze meneer met ervaring: YouTube: Blits Bezit - Lamborghini Murciélago

Hier staan inmiddels 2 auto's en 3 motorfietsen, met sparen en concessies doen kom je een eind.

[ Voor 15% gewijzigd door Ghostrider op 19-11-2019 09:40 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Ik mis de Toyota MR2 in dit topic! Het is Aziatisch, coupé, achterwielaandrijving, genoeg vermogen, pure rijbeleving én als je 10k stuk wilt slaan aan een auto heb je echt een hele mooie MR2 (type ZZW30). Ik zie ze op Marktplaats voor 5-7k, hou je iig nog geld over voor een setje banden of onderhoud van zo'n auto.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonataArctica
m.lammers schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:06:
[...]

Na het polijsten weer een coating aanbrengen als bescherming verlengt de levensduur van de koplamp.
En die coating hecht dus niet. En dat is precies waarom een goed 2e-hands setje 800 euro kost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-05 14:52
@Anoniem: 1276918 als je zo gecharmeerd bent van een sportieve Nissan zou ik voor dat geld (en heel wat wisselgeld) eens zoeken naar een Nissan 100NX of 200SX. Wel de looks, niet de kosten. Oudere auto dus de verzekering is ook vriendelijker.

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

1nsane schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:48:
[...]

Duur om te repareren. Redelijk complex. Foutgevoelig.

Als je een eerste auto koopt kan je mijn inziens beter kiezen voor een traditionele transmissie.

Sure, dat kan ook stuk, het is wel goedkoper te reviseren.

Ik kan best details gaan noemen zoals de robotics/aansturing van de bak en zaken als het dubbelmassa vliegwiel enz maar het is feitelijk foutgevoeliger en dat wil je niet met een eerste auto..

De daadwerkelijke internals van de bak zijn best prima hoor maar de peripherals zijn gewoon gevoeliger.
De DSG bakken zijn redelijk betrouwbaar.
In het segment waar de TS naar kijkt heb je sowieso de DQ250 (of hoger als die het gek maakt).

Zal mij niets verbazen als er meer vermogen in "moet" voor de TS en dan kan een DSG meer hebben tov een handbak. Of je moet de koppeling verzwaren maar dat is voor een daily echt geen aanrader.
mooie aannames eh :o

Reparaties zijn duurder maar een auto als een R34 rij je ook niet voor niks.
Volgens mij heeft Autoblog nog wel een filmpje met "De auto van.." welke een R34 rijdt. Aardige kosten zaten erin als ik het mij god kan heugen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
inplaats van de ts hier en daar nog hoop te geven.

- je bent 19 koop AUB iets waar je af en toe een deuk in kan rijden!!
- iets dat te verzekeren valt voor jezelf ( je wilt schade vrije jaren of in iedergeval een "goede" historie opbouwen )
- Doe geen domme dingen en koop geen wagens van 10k je krijgt ze me je leeftijd en ervring gewoon weg niet verzekerd, lukt het je wel dan kost het je een godsvermogen. Ja je kan op de verzekering van je ouders teren! maar een deuk betekend hun eigen risico! en 2 je bouwt zelf geen historie op!

kortom zelfs die 3 jaar oude golf met weinig KM is eigenlijk geen optie! of is in iedergeval niet verstandig!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-05 14:05
Er zijn super veel leuke communities rondom auto modellen. Zelf ben ik ooit met een simpele Renault Clio uit 2000 gehad, maar de groep mensen en evenementen daar omheen waren geweldig leuk in die tijd. Dat was nog voor het social media gebeuren en vond vooral op forums plaats.

Daarna heb ik nog een VW kever restaureert en nu een Mazda MX5. Zelfde verhaal, je kunt je ervaringen, problemen en upgrades delen en dat is super tof. Een MX5 rijd je voor 3000 euro een redelijke. Nee het is geen Skyline, maar je gaat er ook super veel plezier mee hebben, is goedkoop in onderhoud en super betrouwbaar.

Besef dat een skyline een auto is waar 99% zeker door een hobbyist van alles aan geknutseld is en je in veel gevallen de ellende van een ander over koopt. Voor 10.000 euro kun je veel meer rijden dan een afgetrapte oude Japanner.

Koop voor dat geld het huidige model Seat Leon, tonnetje op de teller, jaar of 6 oud en je rijdt de mooiste auto van de vriendengroep. Keer nieuwe wielen, dikkere uitlaat en ander geluid en hij is helemaal jouw smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venraiden4K
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
10k is op zich nog te doen voor een 4-deurs of heel misschien een non turbo automaat 2 deurs.

Neem anders eens contact op met Skyline Garage of Buddy's Imports. (Goedkoper dan SW en ook betere kwaliteit)

Verder zit je gewoon met verzekeren, dus zal hij via je ouders verzekerd moeten worden, hou daar rekening mee.

Ik heb ook veel te lang lopen kutten met trage hokken, en toen ook wat leuks gekocht na jaren wachten.
Conclusie: Had ik eerder moeten doen.

Je weet niet hoe lang een leuke auto nog betaalbaar te rijden is in Nederland, nu met de steeds strakkere regels...

Professioneel koffiedrinker en stoelzitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-05 15:59
Hahah, voor 10k een R34 Skyline willen rijden! Een ex-collega reed een R33 Skyline en was ca. 10k kwijt aan onderhoud. Per jaar. Na er jarenlang op leeg te lopen heeft ie 'm de deur uit gedaan, voor een prikkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
Als je vandaag de dag een R34 wilt halen maar dan de echte met de RB26dett ben je alleen al die 10k kwijt voor de motor. Voor de complete auto als je hem in nette staat wilt hebben ga je waarschijnlijk nog een 0 erbij moeten zetten.
Ik gok dat je zelfs een R35 eerder kan kopen dan een R34.

Wil je nu een leuke sportieve auto hebben en vind je het niet erg dat het stuur aan de andere kant zit. Kijk dan naar een 350z. (stuur links vanaf 9.000, stuur rechts vanaf 2.000) Onderhoud is wel duurder dan een normale auto maar het is een zeer fijne auto om aan te sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:37

lolhoo

Just reboot and relax

De R34 met RB26 is inderdaad niet heel goedkoop vandaag de dag.
Ook zit je met het ombouwen naar een links gestuurde auto.
De 2de turbo zit dan op de plek waar je je stuurkolom wilt hebben.
Vanwege de dubbele turbo aan de linkerkant van het blok kan dit niet zonder deze te vervangen.
Je zou dus over moeten gaan naar een enkele turbo wat weer meer turbo lag geeft.
Wel kan je dan meteen een grotere turbo erop zetten wat een enorme schop in de rug geeft als ie eenmal opgespoeld is.

Did you try to put it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diggow
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-11-2024
Voor TS:
Doe eens rebels. Als je snel wil dan kan je voor 10k prima een Civic bouwen die de 300PK redt. Daarnaast nog lekker goedkoop in de verzekering en belasting ook ;)
lolhoo schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:36:
De R34 met RB26 is inderdaad niet heel goedkoop vandaag de dag.
Ook zit je met het ombouwen naar een links gestuurde auto.
De 2de turbo zit dan op de plek waar je je stuurkolom wilt hebben.
Vanwege de dubbele turbo aan de linkerkant van het blok kan dit niet zonder deze te vervangen.
Je zou dus over moeten gaan naar een enkele turbo wat weer meer turbo lag geeft.
Wel kan je dan meteen een grotere turbo erop zetten wat een enorme schop in de rug geeft als ie eenmal opgespoeld is.
Als je een R34 wilt dan accepteer je toch gewoon dat hij rechtsgestuurd is? :'( :'(

[ Voor 11% gewijzigd door diggow op 19-11-2019 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/x/828149626
http://nl.leparking.be/#!...lider_prix%3D3000%7C14000

Rechts sturen is geen optie vind ik zelf, denk dat geen enkele verzekering je gaat accepteren icm je leeftijd tov de pk's. Het is immers levensgevaarlijk inhalen. Kijk eerst naar verzekering en dan naar kopen.

Ik zou naar een 370z met V6 kijken voor iets meer but who am I.

[ Voor 34% gewijzigd door matthewk op 19-11-2019 15:53 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
matthewk schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:50:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/x/828149626
http://nl.leparking.be/#!...lider_prix%3D3000%7C14000

Rechts sturen is geen optie vind ik zelf, denk dat geen enkele verzekering je gaat accepteren icm je leeftijd tov de pk's. Het is immers levensgevaarlijk inhalen. Kijk eerst naar verzekering en dan naar kopen.

Een 370z is zover ik weet nog niet te vinden voor 10k tenzij er heel veel werk aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
matthewk schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:50:
Voor een 370Z ben je ook het dubbele kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 14:03

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zal aan mij liggen, maar waarom op die leeftijd altijd zo rap/tuning/pk's etc? Koop gewoon een normale auto, behoud wat waarde, zuinig, moet je kijken wat je overhoud voor andere zaken in de maand. + je wordt niet aangekeken met; 'weer zo'n snotneus'.

Ohja, en parkeer bij de mcdonalds alsjeblieft niet je voorbanden in de molgoot zodat het lijkt dat je auto verlaagd is. Daar zijn al genoeg dudes van...

Succes!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:50
Ik heb een aantal familie leden die zo vroeg mogelijk de dikste auto's wilden rijden en in het algemeen gewoon niet nadachten over uitgaven. Die zitten nu, 10 jaar later, in de schuldsanering. Doe verstandig en koop een oud brik, bouw daar schadevrije jaren mee op, leer rijden. En als je dan een leuk inkomen heb dan kan die dikke auto altijd nog.

Mijn eerste auto moest ook een Impreza WRX worden, ik heb zelfs een Ford Capri mk3 2.8 V6 overwogen.

En toch heb ik jarenlang genoten van mijn Citroën ZX.

Maar misschien ben ik biased omdat ik de R34 echt totaal geen mooie auto vind en al helemaal niet een icoon. Als de Skyline al een icoon is dan is dat de originele Godzilla, de R32.

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 19-11-2019 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 08:52
Haha ik had toen ik nog jong was een 200SX. Dat kostte me al een godsvermogen elke maand met mijn bijbaantje. Ik zou een r34 voorlopig nog niet doen tenzij je bijzonder goed zit kwa geld.

Ik deed alles zelf aan reparaties, maar het kost nog steeds heel veel. En dan heb ik het nog niet eens over de verzekering en benzine. Je koopt zo'n kar niet om bij 2500rpm te schakelen zeg maar :+

Achteraf gezien had ik m'n geld beter kunnen sparen en op iets latere leeftijd een SX gekocht.

[ Voor 11% gewijzigd door De_Bastaard op 19-11-2019 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
Ik snap niet dat mensen naast een skyline nog steeds een dikke wagen met veel PK's aanraden.
Neem als eerste wagen lekker een oude ragbak, 100% gegarandeerd dat jij of iemand anders eens een deuk in rijd en dan baal je flink met je Sjonnie GTI oid.
Niet meer dan 1500-2000 uitgeven aan een polo'tje, corsatje etc, en niet verder investeren in Sjonnie Tjoening, niemand vind dat stoer.
Ik snap best, je bent jong en je wilt wat en je denkt dan niet altijd goed na over je keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-04-2020
unfor schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:01:
Ik snap niet dat mensen naast een skyline nog steeds een dikke wagen met veel PK's aanraden.
Neem als eerste wagen lekker een oude ragbak, 100% gegarandeerd dat jij of iemand anders eens een deuk in rijd en dan baal je flink met je Sjonnie GTI oid.
Niet meer dan 1500-2000 uitgeven aan een polo'tje, corsatje etc, en niet verder investeren in Sjonnie Tjoening, niemand vind dat stoer.
Ik snap best, je bent jong en je wilt wat en je denkt dan niet altijd goed na over je keuzes.
Als ik een GTI zou rijden, zou ik er juist een deuk in willen rijden, puur uit frustratie :+

Gewoon een goedkoop barrel en idd als je leuk wil sturen, een MX5

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk|IA op 19-11-2019 17:35 ]

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 10:28

royhoi

-

unfor schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:01:
100% nog wel

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
Het type beginnend rijder dat voor zijn eerste wagens naar een skyline of ander PK-monster op zoek is overschat zijn rij-ervaring en klapt vrijwel zeker ergens bovenop in de eerste jaren.
Ik zie OP al helemaal zitten in zijn GTI'tje, petje op, leunend op de middenconsole ;)

Edit: Mijn vooroordeel word hier onder ook weer mooi bevestigd.

[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 19-11-2019 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@master_viper
Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik rij ook wel al een tijdje.
Maar voor mijn 18 reed ik op circuits. Maar dat is omdat ik familie heb die in Spa-Francorchamps werken.

Nu dat ik eens goed heb nagedacht ook. Ik ben meer naar een auto aan het zoeken dat ik kan tunen van uiterlijk.
Het hoeft daarom niet super snel te gaan.
Je snapt wel, ik wil wat aandacht trekken als ik op universiteit toekom :)
Een mooie spoiler op, leuke skirts, mooie rims.
Misschien wel een betere uitlaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Met een tunerketel trek je niet de aandacht die je denkt op universiteiten.

Sterker nog, het leek wel zo te zijn dat hoe ouder en brakker je auto hoe cooler je was. Een 240sx is dan niet eens zo'n heel slecht idee.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

unfor schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:06:
[...]

Het type beginnend rijder dat voor zijn eerste wagens naar een skyline of ander PK-monster op zoek is overschat zijn rij-ervaring en klapt vrijwel zeker ergens bovenop in de eerste jaren.
Ik zie OP al helemaal zitten in zijn GTI'tje, petje op, leunend op de middenconsole ;)

Edit: Mijn vooroordeel word hier onder ook weer mooi bevestigd.
PK-monster? Nee joh, gewoon lagere veren eronder, dikke velgen, uitlaat eraf zagen, neon eronder en gaan met die 'ik-zet-mijn-hardcore-nog-even-harder-want-mijn-penis-is-microsopisch-en-ik-ben-een-turbomaagd'-mobiel. Vermogen hoeft het ding niet te hebben, het hoeft alleen maar te lijken alsof ie het heeft ;)

Geinige anekdote: er staat hier een Lupo ( ja echt) in de buurt met matgroene verf, neon, dikke speakers, verlaagd, uitlaat eronderuit en een of andere white-trash-naam erop ( en dan nog verkeerd gespeld ook. Iets van Krystall ofzo.) Dezelfde man ( jongen?) heeft ook een brommobiel in ongeveer dezelfde stijl met 'bulletproof' in gothic-lettertype erop. Man man man... :')
Anoniem: 1276918 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:45:
@master_viper
Maar voor mijn 18 reed ik op circuits. Maar dat is omdat ik familie heb die in Spa-Francorchamps werken.

Nu dat ik eens goed heb nagedacht ook. Ik ben meer naar een auto aan het zoeken dat ik kan tunen van uiterlijk.
Ik hoop ten zeerste dat dit een troll is.

[ Voor 23% gewijzigd door Helgie op 19-11-2019 21:38 ]

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-04-2020
Anoniem: 1276918 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:45:
@master_viper

Dat soort dingen zijn leuk als je 14 bent. Maar daarna merk je al snel dat je op een negatieve manier aandacht trekt.

Ik ben ook laat volwassen geworden. Toen ik 18 was, had je al die the gast sms the furious films en ik dacht echt dat tuning stoer was.

Pas jaren later kwam ik erachter dat al die mensen die je auto nakijken je aan het uitlachen zijn 🤣

Ik wilde vroeger ook een andere uitlaat op mijn Kadett. Veel herrie, weinig snelheid... Maar ja, nu is het misschien wel een stukje jaloezie, heeft weinig zin om een andere uitlaat onder de Tesla te zetten 😬

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zie weinig discussiewaarde in dit topic. Als je het geld tzt hebt, overleg eens met je familie want die zullen er ongetwijfeld verstand van hebben.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.