OS X 10.1 (5D15) ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
omdat hier nog wel wat OS-X'ers rondlopen, even mijn ervaringen. Voor de mod: dit is een *public beta* zover ik weet.

Ik draaide 10.0.4, en dacht 10.1 er wel ff overheen te knallen. Wrong move. Installatie was mislukt maar dat houdt * chem niet tegen. Gewoon rebooten en gaan ;)

Totdat ik een applicatie in de dock zag draaien: core Services. Ennuh, die moet je dus niet force-quitten geloof ik (jaaa slim chem!). Daarna werd ik overspoeld met kernel panics en wou het allemaal niet meer zo.

Nog altijd gewend om gewoon de sysmap te dumpen bij een reinstall, heb ik /System en /Library en /Users weggetossed. Toen 10.1 5D15 vers van de cd opnieuw geinstalleerd.

Het draait nu veel beter, en ECHT sneller. Snappy en happy, zeg maar. Enige probleem is dat een gedeelte van de 10.0.4 settings toch nog zijn overgebleven, en er dus een paar, uhm, probleempjes ;) zijn. Maar goed, het is een beta en er is alweer een nieuwere - het ging mij enkel om de snelheid.

Ik ben niet in staat apps op te starten, beh. de standard-apps maar DIE starten veel sneller op en reageren ook soepeler. Ik heb ook nog wat nieuwe settings enzo kunnen vinden, maar niets wereld schokkende

win2k/xp watch out... something big is coming ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:30

Beaves

Usque ad Finem

win2k/xp watch out... something big is coming
Ik ben het met je eens dat OS X een heel mooi OS is, mede door dat Java ingebouwd is waardoor Java nu echt heel snel is geworden en dat OpenGL eindelijk goed is geintegreerd binnen een Mac OS, wat bij OS 9 een heikel punt is.

Alleen Mac OS X is nog lang niet af, in elke nieuwe build veranderd er weer wat, waardoor grote bedrijven nog lang niet beginnen om OS 9 programma's over te zetten. Een voorbeeld van zo'n bedrijf is Quark, die hebben bekend gemaakt dat ze pas eind volgend jaar met een OS X variant komen omdat er gewoon te veel dingen niet kloppen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
joh, daar ben ik het helemaal mee eens. 't is jammer dat mensen verwachten dat "dit het is" terwijl het stiekem een verkapte beta is elke keer.

Da's ook stom van Apple zelf, natuurlijk.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:30

Beaves

Usque ad Finem

Da's ook stom van Apple zelf, natuurlijk.
Ja, maar ze kunnen weinig anders, want als ze bijvoorbeeld gewacht hadden totdat OS X helemaal klaar was, hadden de bedrijven er nog niet eens naar gekeken en zou het dus nog langer duren voordat er programma's zouden komen voor OS X. Intel heeft dat met de P4 ook gedaan, die hebben ze vroeg uitgebracht om zoveel mogelijk support vanuit de markt te krijgen.

Alleen had Apple er idd wel bij moeten zetten dat het absoluut niet geschikt is voor productie omgevingen, want we krijgen elke keer bedrijven aan de telefoon die OS X hebben geinstalleerd en nu niet meer kunnen werken omdat hun programma niet goed onder de Classic mode draait. Maar ja, het blijft een heel mooi OS, mede door Aqua :9~

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

ik heb er zelf nog niet mee gewerkt, maar anderen hier al wel, en t schijnt echt een k*nker snel systeem te zijn. HEAVEN ON EARTH! YEAHHHH BABY!!

ik hou steeds meer van Apple!

Verwijderd

me want final OS x 10.1 :9~

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 11:41 schreef Reflex het volgende:
ik heb er zelf nog niet mee gewerkt, maar anderen hier al wel, en t schijnt echt een k*nker snel systeem te zijn. HEAVEN ON EARTH! YEAHHHH BABY!!

ik hou steeds meer van Apple!
ik kan hem wel ff emailen? :P

/geintje

Verwijderd

hehe :-D wij hier zelf 6 CDs liggen met die versie erop :9~ eerdaags maar es installen

Verwijderd

Heh, 5D15 deed het bij mij een paar dagen. Toen ik hem daarna een keer bootte kreeg ik een kernel panic bij het launchen van de Finder.

Ben nu de laatste paar segmenten van 5F24 (1 build voor die op MacWorld) binnen aan het halen.

Ik laat het wel weten.

Six

Verwijderd

wij zitten intern bij Apple momenteel op 5G35 (heel legaal allemaal >:)) maar je ziet echt enorme verbeteringen tussen de builds, voor de mensen die OS X 10.0.* geweldig vonden, worden verliefd op 10.1!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik ben voor het eerst een beetje actief bezig geweest met MacOS 8.6 en 9 op iMacs en PowerMacs, en ik moet zeggen, Apple is helemaal zo gek nog niet. Ik vind het erg lekker werken (ik zeg niet dat Windows niet lekker werkt btw) en ben daarom erg benieuwd naar de nieuwe OS X.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 06:56
Ik ben blij dat het allemaal wat sneller gaat lopen, ik hoop dat apple dan eens wat aandacht gaat besteden aan het verbeteren van de interface.

Interface-technisch zijn er maar weinig verbeteringen ten opzichte van OS9 die het geheel bruikbaarder maken (in somige ogen wel mooier).

Go Apple.

Verwijderd

uhh sorry ik wordt hier ff zwaar over me tenen gewalst...
MacOS is by far de beste en simpelst te gebruiken gui ooit... er is geen enkel os dat t wint in eenvoud van t macos, zei het t OS 9, of OS X... alle linux desktops verliezen, de windows desktops verliezen, de gebruiker heeft gewoon teveel gehannes met alles eromheen...

nee er is geen gebruiksvriendelijkere desktop dan MacOS.

• TeeDee
  • Laatst online: 19-08 22:20

TeeDee

CQB 241

chem, is de snelheid verbetering erg groot??

moet ik gaan denken aan zo'n 30 tot 40% snelheid verbeteringen of heb ik verkeerde geruchten gehoord?

ik heb nu nog steeds 10.0.0.1 (ofsow) draaien op een g3 128 mb ram testbakkie..... zal de snelheidverbetering daar merkbaar zijn?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:16 schreef TeeDee het volgende:
chem, is de snelheid verbetering erg groot??

moet ik gaan denken aan zo'n 30 tot 40% snelheid verbeteringen of heb ik verkeerde geruchten gehoord?

ik heb nu nog steeds 10.0.0.1 (ofsow) draaien op een g3 128 mb ram testbakkie..... zal de snelheidverbetering daar merkbaar zijn?
het is fenomenaal, zoveel kan ik zeggen... zoals reflex al opmerkte: het verschilt tussen sommige builds al een slok op een borrel. iig denk ik dat een G3 er flink blij van wordt...

eerst m'n 1 gb ram bestellen van de week...

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

heeeeerrrrrrlijk... toch ook maar glijk ff downen

• TheNose
  • Laatst online: 13-01 21:12
Ik houd mij niet erg bezig met MacOS X, maar voor zover ik heb gehoord, zijn alle snelheidsverbeteringen (optimalisaties) na 10.0 voor de G4 gemaakt en zullen de G3's weinig verschil in snelheid zien (ok misschien d.m.v. bugfixes).

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." -- Benjamin Franklin

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
OS X is sterk op altivec gericht; niet zo vreemd ook aangezien daar de grootste snelheidwinsten te behalen valt.

Toch vond ik de boost dermate groot dat ik verwacht dat er meer is gedaan dan Altivec optimalisaties; de iMac en iBook worden nog altijd in grote getallen verkocht en daar zal OS X rap op moeten lopen of Apple krijgt een serieus probleem...

Verwijderd

trust me, wat betreft de sales van ibooks heeft Apple geen probleem. de enige probleem makers voor Apple in nederland zijn de primafoon, en de planet helpdesk die de machines continu dermate vernielen

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 15:15 schreef Reflex het volgende:
trust me, wat betreft de sales van ibooks heeft Apple geen probleem. de enige probleem makers voor Apple in nederland zijn de primafoon, en de planet helpdesk die de machines continu dermate vernielen
je ondertitle ga ik vanaaf ff testen ;)

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 15:55 schreef chem het volgende:

[..]

je ondertitle ga ik vanaaf ff testen ;)
dat staat er op de sticker die er op de broodverpakking hier zit :-))

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 16:02 schreef Reflex het volgende:

[..]

dat staat er op de sticker die er op de broodverpakking hier zit :-))
title, niet sig ;)

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 16:17 schreef chem het volgende:

[..]

title, niet sig ;)
oww :) juh wel benieuwd. we kunnen namelijk wel door de firewall naar binnen ge-unrealed worden, kijken of dat ook met AFP kan dan >:) if so, zeg maar wat je nodig hebben

edit:

offtopic ? uhhh }:O

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Iemand ICQ'de me gister of ik wellicht een kopie had voor hem of haar.

Nu is topix vrij brak en weet ik dus niet WIE dat was; maar het antwoord is nee.

De public beta heb ik van een niet zo erg openbare Hotline server geplukt.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

dat was ik dus... zoals je nu weet :)

dan ga ik zelf nog maar eens op zoek..... :) tnx iig!

Pagina: 1