PC build problemen. hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerKampen
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-01 15:22
Beste leden,

Ik ben sinds jaren weer eens een nieuwe pc aan het bouwen, maar bij het aanzetten loop ik tegen twee problemen op. Ik heb een tutorial gevolgd en alles stap voor stap uitgevoerd. Als ik mijn pc aanzet gaat de cpu fan draaien en alle led aan (ook die van videokaart), maar Er gebeurt niks op mijn monitor. Ik heb mijn monitor via een HDMI aangesloten op de videokaart.

Ik heb inmiddels ook de videokaart uit mijn case gehaald en de HDMI op het moederbord aangesloten, maar ook dan springt het beeld niet aan.

Daarnaast branden de leds niet van mijn case buttons, terwijl ik alle case aansluitingen goed heb aangesloten op het moederbord. De eerste keer volgens de tutorial en de tweede keer alles opnieuw gedaan volgens de manuel van het moederbord, maar ook dat mocht niet baten.
Iemand die me kan helpen?

Hier zijn mijn pc onderdelen:
MSi x470 gaming plus max
ryzen 3600 met amd wraith max cooler
corsair vengeance 16gb 3200mhz
sapphire rx 5700 pulse videokaart
be quiet pure power 11 PSU 600w
Kingston A2000 m.2 ssd
Crucial 700gb SSD

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Uit het moederbord komt geen beeld want de 3600 heeft geen igpu.

SSD's en 1 geheugenmodule eruit halen want eerst in het bios zien te komen.

4+4 pins cpu voedingskabel aangesloten?

Welke behuizing?
Spacers tussen moederbord en behuizing gebruikt?

Welke Pure Power 11?

Post eens een foto van de binnenkant van de behuizing als alles erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerKampen
Heb nu 1 geheugenmodule geprobeerd en de Crucial SSD eruit. Uiteraard wel met GPU erin (op foto is die er nog uit) Geen resultaat.

Hier wat foto's. Waar ik over twijfelde was inderdaad die 4+4 pins cpu kabel. Heb er een foto van gemaakt. Het gaat om pure power 11 600w.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KW7N9m3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uN75ACm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TnsGiL5.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door JelmerKampen op 16-11-2019 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Wat is dat voor PCI-e kaartje in het onderste PCI-e x1 slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerKampen
Wlan voor wifi

[ Voor 57% gewijzigd door JelmerKampen op 16-11-2019 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zitten je CPU PWR stekkertjes niet goed. Je hebt nu beide stekkertjes in de CPUPWR1 header zitten. Volgens mij moet er ook iets in de CPUPWR2 header.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerKampen
Ik heb in totaal 8 pins. 2 x 4. eentje is CPU1-P4 en de ander is CPU2-P8. Ik heb ze nu samengevoegd in in de 8 pins gedaan. Dit zijn de aansluitingen. Op de foto hier boven gepost zie je dat cpu1-p4 en cpu2-p8 samengevoegd in de 8 slot zitten. Moet ik die CPU2-p8 dan in het slotje daarnaast doen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ymxlIoK.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door JelmerKampen op 16-11-2019 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe 1 stekkertje rechts in het grote blok, en de ander in het kleine blok.
CPU2-P8 in het kleine blokje idd.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2019 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
CPU stekkers zitten goed. Eerst de 8 pins helemaal vol. De 4 pins is een extra EPS voor het geval je extreem gaat overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerKampen
Ik probeer ergens een Displayport kabel te regelen of een DVI. Mogelijk dat BIOS HDMI niet pakt. Kan er zo gauw alleen niet aan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Haal dat WiFi kaartje er eens uit.

Je hebt pricewatch: Aerocool DS 230 als behuizing? Doe daar maar een paar casefans bij want die ene outtake komt tekort voor fatsoenlijke koeling.

[ Voor 76% gewijzigd door Uszka op 16-11-2019 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpecTBD
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-03-2024
Je moet voor X470 Chipset out of the box wss eerst even bios updaten voordat het werkt met 3000 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
RicardoDruten schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:57:
Je moet voor X470 Chipset out of the box wss eerst even bios updaten voordat het werkt met 3000 serie.
Niet de X470 Gaming Plus Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerKampen
Nee inderdaad. Daarom heb ik de MAX juist gekozen :). Ik heb nu een displayport kabel en DVI. Ga deze even proberen. Als de display niet werkt dan haal ik GPU eruit en doe ik DVI op moederbord en kijken of het dan wel resultaat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Zoals ik eerder heb gezegd; uit het moederbord krijg je geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerKampen
Status update. Ik heb Displayport, DVI en HDMI geprobeerd en niks werkt. Heb oude videokaart (MSI RX470) in systeem gezet en daar kreeg ik ook, met welke aansluiting dan ook, geen beeld. Met mijn nieuwe videokaart in oude systeem kreeg ik wel beeld, dus aan de videokaart zelf ligt het niet.

Iemand nog suggesties waar het wel aan kan liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door JelmerKampen op 16-11-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerKampen
Op het moederbord staan 4 vakjes en bij het vakje van VGA brandt nu een rood lampje. Ik heb de ramstick in slot 3 geprobeerd ipv slot 2 en als ik dat doe gaat het rode lampje bij DDR branden. RAM weer terug gedaan in slot 2 en nu brandt het lampje weer bij VGA. Er is dus iets mis met vga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerKampen
Jaa!! Ik heb de videokaart in een ander slot gedaan en ik kwam zowaar in de bios. Nu ga ik windows 10 installeren en dan maar de drivers van De sapphire installeren en hopen dat die het doet? Iemand nog tips/trucs om te doen? Eindelijk een stap in de goede richting!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerKampen
Oke het probleem is verholpen. Heb de CPU en koeler gecontroleerd op beschadigingen of gebogen pinnetjes. Hier was niks mis mee. Wel merkte ik dat de koeler erg strak/klem zat. Heb de CMOS vervolgens gereset en de boel opnieuw aangesloten. Nu werkt alles naar behoren. Windows geïnstalleerd en nu alle overige drivers etc.

Bedankt nogmaals allemaal voor het meedenken!
Pagina: 1