Op woensdag 01 augustus 2001 16:45 schreef rabarbertje het volgende:
Toch denk ik dat je met zo'n eenvoudig timmerkist-figuurzaagje sneller werkt en tegen lagere kosten -en misschien nog wel mooier/strakker ook.
Daarbij kweek je spierballen als je figuurzaagt!
Sneller werken met een een figuurzaagje?lijkt me niet. Zo'n aopen heeft een wanddikte van bijna een milimeter. Ten tweede is een dremel minder vermoeiend.
(Wat kost een Dremel met 20 schijfjes wel niet? Ik denk zelf dat Dremel vooral een hele slimme reclamecampagne voert voor een totaal overbodig peperduur apparaat).
Idd, een dremel, en ook de Black en Decker kloon die wij gebruikten is geen goedkoop stukje greedschap. Wij hebben er een genomen met een uitgebreide set aan hulpstukken, en die was 200 gulden. Maar die hebben wij samen gekocht, en is een eenmalige aanschaf.
Die 20 schijfjes hebben mij zo'n 75 gulden gekost. Wat veel geld is, maar ik heb het er voor over gehad.
Ik had voor de casemod geplanned dat het totaal zo'n 200 gulden ging kosten (idd, meer als de kast nieuw kost), en dat is wel zo ongeveer uitgekomen. En dat is een hele hoop geld. maar daar heb je tenminste wel iets unieks voor op je buro.
Als ik niet aan het casemodden was geweest had ik een minimaal een gulden of 100 uitgegeven aan andere leuke dingen.
En het is gewoon leuk om zo'n project te doen.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.