Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

1080p (PC) content op een 4K tv?

Pagina: 1
Acties:
  • 670 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn oude TV is stuk en ik wil graag een nieuwe midrange 4K TV kopen. De content die ik wil consumeren is YouTube, Films & PC gaming via HDMI. De eerste 2 zijn geen probleem elke tv kan films en youtube bekijken. Nu is het zo dat ik graag mijn PC of laptop in de woonkamer wil aansluiten als ik geen zin heb om achter een bureau te zitten of beneden wil gamen.

Mijn PC is ingesteld voor HD content en ik zou graag af en toe casual een game willen spelen op mijn 4K tv. Ik wil eigenlijk nog geen 4K game pc aanschaffen. Nu komt de vraag kan ik dus mijn ''HD PC'' aansluiten op een 4K tv om zo games te kunnen spelen in 1080p zonder dat ik gelijk moet upgraden in een nieuwe grafische kaart om amper 60 frames te kunnen behalen.

Graag advies of dit wel een goed idee is en wat van 4K TV geschikt is voor film/gamen. (Geen OLED a.u.b.)

:)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24
Ja, je kan prima 1080p op een 4k-tv weergeven.

Welke tv geschikt voor je is mag je eerst zelf naar op zoek gaan, want daarvoor geef je veel te weinig informatie.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wat specifieker zijn, graag hulp wat ik heb totaal geen verstand van TV hardware.

4K UHD
Schermdiagonaal: 55 inch.
Merk: Afhankelijk van OS; Android & WebOS (LG) spreken mij erg aan.
Geluidskwaliteit: Soundbar of versterker, niet belangrijk dus.
Verversingssnelheid: 50 of 100 Hz; geen idee, hoe meer des te beter?
Input lag: Het liefst 0 - 20 ms (veel FPS), 21 - 50 ms mag ook als het invloed heeft op andere zaken zoals bijv. kleur of contrast/helderheid voor films?
IPS: Is kleur echtheid belangrijk voor een TV? Gebruik eigenlijk geen edit software op mijn tv zoals photoshop alleen op mijn desktop monitor.
Bezels: Minimaal.
HDMI: Is hdmi aantal en versie van hdmi (2.1) belangrijk???
Extra: Misschien ambilight (philips tv) als dit niet ten koste gaat van beeldkwaliteit voor films & games?

Specifiek genoeg??

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Dat is heel raar maar ips wordt bijna niet gebruiikt bij tv's.

Ga gewoon voor oled dan zit je goed en games zien daar een stuk beter uit dan op een monitor.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 14:59

FeaR

In GoT we trust

Nee, dit is simpelweg een wensenlijstje en voldoet niet aan de eisen die we op GoT stellen. We verwachten hier enige vorm van eigen inzet. Dat betekent een short list van TVs die je zelf al gevonden hebt. Tevens zijn enkele vragen die je hebt meer dan eenvoudig te vinden met een simpele Google.

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Vergeet dan niet de template in te vullen:
Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Dit topic zal dus moeten gaan of een 4K TV in staat is om FULL HD weer te geven en niet over welke TV je moet kopen.

Omdat het nu al aanzienlijk door elkaar loopt stel ik voor dat je voor beide vragen een apart topic opent. Eentje hier voor de vraag of Full HD op een 4K TV kan en eventueel andere vragen en een topic in CEA voor welke tv te kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 16-11-2019 19:32 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.