Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Second opinion | Game pc | €1800,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• madmenno
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:32
Beste Tweakers,

Ter vervanging van mijn trouwe, maar toch wel erg oud wordende Intel i7-2600k met Radeon R9 290 grafische kaart heb ik een nieuwe pc samengesteld. Ik heb uiteraard mijn eigen onderzoek gedaan, Best Buy Guides bekeken, reviews gelezen, etc, maar een second opinion door jullie kan nooit kwaad.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt voornamelijk weer een Windows game pc met daarnaast het huis-tuin-en-keuken gebruik.
Qua games moet je dan denken aan: X3 Albion Prelude, X4 Foundations, Transport Fever 1 en 2, Minecraft SMP :P , Cities Skylines, Planet Coaster etc. Ik speel deze spellen vaak lang door zodat ik vaak de grenzen opzoek van de capaciteit van mijn pc.
Zware programma's gebruik ik verder niet. Ook stream ik niet.
Ik zou graag weet een pc willen bouwen die minimaal 5 jaar mee gaat en ook dan nog redelijk mee kan komen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen specifiek budget. De samenstelling die ik nu heb gekozen zit op ca. €1800,-. Dat lijkt me dan ook een mooie prijs. Als er hele goede redenen zijn om lager of hoger te gaan zitten is dat niet zo'n probleem, maar onnodig geld uitgeven is niet de bedoeling.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn Dell Ultrasharp U2713HM 27" 2560x1440 monitor mee. Ook zet ik een Samsung 840 SATA SSD over voor wat extra opslagcapaciteit. De rest van mijn opslag staat extern op een een NAS. Verder neem ik de gebruikelijke I/O apparatuur mee.
Ik kan me wel voorstellen dat ik komende jaren overstap op een 4K scherm. Het zou handig zijn dat de pc hier op voorbereid is.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder het resultaat van mijn eigen zoektocht. Ik heb lang gekeken naar een Intel systeem, maar kan de meerkosten en lagere prestaties niet verantwoorden ten opzichte van een AMD. De basis is verder een mix en match van een aantal Best Buy Guides en systemen van dit forum.
Paar specifieke vragen:
- Is 32GB geheugen voor mij aan te raden of is 16GB voldoende?
- De voeding lijkt qua capaciteit goed te passen bij het systeem of raden jullie een lichtere of zwaardere versie aan?
- De SSD is niet heel goed verkrijgbaar, maar gezien de prestaties is het volgens mij wel het wachten waard. Of is er een vergelijkbaar beter verkrijgbaar alternatief?
- De behuizing was gek genoeg de grootste zoektocht. Zat eerst te kijken naar de reguliere Meshify C, maar dat is toch erg krap in combinatie met de grafische kaart. Het past, maar het houdt niet over. Vandaar de keuze voor een iets grotere. Als er betere alternatieven zijn die kwalitatief net zo goed zijn hoor ik het graag.
- Windows 10 koop ik op een andere manier.
- Zie ik verder nog iets over het hoofd wat ik nodig heb?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 335,-€ 335,-
1MoederbordenMSI X470 Gaming Plus Max€ 132,50€ 132,50
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio€ 825,-€ 825,-
1BehuizingenFractal Design Meshify S2 Black - TG€ 154,-€ 154,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 72,99€ 72,99
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 104,90€ 104,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 122,82€ 122,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.808,08

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In het verleden kwam ik vaak op de combi: Intel CPU, ASUS moederbord, MSI grafische kaart uit, maar ik heb geen specifieke voorkeuren. Kwaliteit is voor mij wel belangrijk, want het systeem moet wel weer een tijdje meegaan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet specifiek. Ruimte genoeg onder mijn bureau en mijn huidige pc maakt zoveel geluid dat het lijkt alsof er een vliegtuig opstijgt in mijn woonkamer. Ik ben dus wel wat gewend. Alles wat ik nu koop is in alle opzichten een vooruitgang zullen we maar zeggen.

Ga je overklokken?
In eerste instantie niet de bedoeling, maar ik sluit niet uit dat dit over een paar jaar veranderd om de prestaties op pijl te houden. Voor nu hou ik er niet specifiek rekening mee.

Wat verwacht je van ons?
Ik denk dat ik een prima set heb samengesteld, maar zoals eerder gezegd sta ik open voor een second opinion. Ik kan altijd iets gemist hebben qua compatibiliteit of optimalisatie binnen het budget.
Duimpje omhoog kan dus ook een antwoord zijn. Een ongezouten mening mag natuurlijk ook :)

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:56
1440p@60Hz dus. Zou lekker een RX 5700 XT als pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse nemen. Scheelt je enorm veel geld. Als je die over een paar jaar upgrade koop je voor €400 een videokaart die sneller is dan een 2080 Super.

SSD is slecht verkrijgbaar. Alternatieven.

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
Eens met Uszka.

Als je veel mods gebruikt in citieskylines dan zou ik voor 32gb geheugen kiezen. Die 16g ram zit bij dat spel namelijk snel vol.