Hoe vloerverwarming uit te zetten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
Volgende week komen ze een stenen vloer leggen. De vloerenlegger gaf aan dat de vloerverwarming volledig uit moet.

Vloerverwarming

Ik krijg zelfs met de handleiding niet uitgevogeld hoe ik dat moet doen. Welke knop moet ik dicht draaien nog of moet ik alleen de stekker eruit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Termostaat laag zetten zodat hij afsluit en vervolgens de stekker eruit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:43
Bij ons zit er op de aanvoer en retour een extra kraan waarmee we de volledige vloerverwarming kunnen afsluiten van het cv-circuit. Wellicht is dat bij jullie met die zwarte knop en de knop op de retour? Die hebben wij beide niet namelijk. Daarna moet de stekker van de pomp inderdaad nog van de stroom af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Het zit aangesloten op stadsverwarming. Weet niet of dat nog verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Nee thermostaat kraan dicht en stekker er uit.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
edsandje schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:21:
Nee thermostaat kraan dicht en stekker er uit.
Is dit de thermostaatkraan (de rechter?) Hij staat nu op 20. Er staat alleen geen “0” maar “reset” als ik hem verder draai. Klopt het dan?

Thermostaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Ja zo laag mogelijk, en de stekker er uit dan is er geen doorstroming

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wilo pomp in het midden zetten
Knop waar RTL op staat naar 0

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Hackus schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:35:
Wilo pomp in het midden zetten
Knop waar RTL op staat naar 0
Sorry voor de follow-up vraag, maar wil het liever niet direct kapotmaken :).

Is die Wilo pomp in het midden zetten equivalent aan het eruit trekken van de stekker? En waarom moet de RTL knop naar 0? Dat is toch alleen de afvoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

giantgiantus schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:40:
[...]

Sorry voor de follow-up vraag, maar wil het liever niet direct kapotmaken :).

Is die Wilo pomp in het midden zetten equivalent aan het eruit trekken van de stekker? En waarom moet de RTL knop naar 0? Dat is toch alleen de afvoer?
Volgens mij is dat van thermostaat-knop toch ? die ernaast zit kan niet lager dan 20gr als de pomp uit staat is er geen doorstroming meer

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Hackus schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:47:
[...]

Volgens mij is dat van thermostaat-knop toch ? die ernaast zit kan niet lager dan 20gr als de pomp uit staat is er geen doorstroming meer
Als ik die WILO middenin zet dan geeft de handleiding aan dat die in ontluchtingsstand gaat. Dat lijkt me eigenlijk niet de bedoeling.

Moet zeggen dat ik het vreemd vind dat nergens te vinden is hoe je zon systeem gewoon helemaal uitschakelt. Dat zullen mensen toch wel vaker moeten doen bij plaatsing van vloer ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:43
giantgiantus schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:49:
[...]

Als ik die WILO middenin zet dan geeft de handleiding aan dat die in ontluchtingsstand gaat. Dat lijkt me eigenlijk niet de bedoeling.

Moet zeggen dat ik het vreemd vind dat nergens te vinden is hoe je zon systeem gewoon helemaal uitschakelt. Dat zullen mensen toch wel vaker moeten doen bij plaatsing van vloer ed?
Bij mij hebben ze het gezegd na het installeren van de vloerverwarming en ik heb er een korte handleiding bijgekregen. Je zou je installateur dus kunnen vragen.

Ik vraag me af of je er met de pomp uitzetten bent. Kan me namelijk voorstellen dat de druk van de pomp in de cv ketel alsnog voor enige doorstroming zorgt. En misschien is die druk ook niet goed voor je VVpomp.

Edit:
Dit staat er in mijn handleiding
Indien u de druk van uw verwarmingssysteem wilt halen is het niet nodig de druk van de vloerverwarming te halen, handel dan als volgt:
- Zet de pomp uit dmv de stekker uit het stopcontact te halen
- Draai beide afsluiters een kwart slag zodat deze dicht staan.
- Hierdoor blijft de vloerverwarming op druk en komt er geen lucht in.
Andere toepassing, maar effect is zelfde: uitgeschakelde VV

[ Voor 21% gewijzigd door cryptapix op 16-11-2019 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

giantgiantus schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:49:
[...]

dan pompt ie niet. de andere knop is voor watertemperatuur(die je op 20 hebt staan) stekker er uit en de pomp werkt niet meer, geen circulatie.

Pagina: 1