Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tonyzelf
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-12-2019
Ik heb voor onze dochter een computer gekocht, het is een zelfbouw project, zoals ik dat zie!
De pc liep goed totdat mijn dochter zei dat ze geen beeld meer had, nu weet ik wel het een en ander over pc's en ging kijken. Het is een asrock 970 extreme 4 moederbord met goede componenten erin! Als het van belang is vul ik dat later nog wel in welke verdere onderdelen dat zijn! De pc deed niks meer, op het mobo zit een display waarop je van alles kunt zien dmv nummers wat de pc doet. Dat display bleef op 00 staan. Wat ik ook deed, geen piepje niks, de ventilator draait maar da's ook alles! Ik dacht dus dat het moederbord kapot was! En heb online gezocht voor een nieuwe! Maar toen ik gisteren de videokaart eruit haalde en nog eens stroom erop zette hoorde ik n paar piepjes en zag op de display dat er allerlei nummers langs kwamen! Ik dacht mooi dan ga ik morgen aan de slag met de pc. Maar vandaag toen ik hem weer op wilde starten heb ik weer precies hetzelfde probleem! De display blijf op 00 staan, niks geen piepjes en verder doet hij niks!
Ik zou denken dat het moederbord kapot is! Maar omdat hij gisteren ineens wel piepjes gaf en ook nummers aangaf snap ik er nu niks meer van! Wat ik ook probeer niks helpt!
Weet iemand hoe dit kan of wat er aan de hand is??

Verwijderd

Tonyzelf schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:28:
Ik heb voor onze dochter een computer gekocht, het is een zelfbouw project, zoals ik dat zie!
De pc liep goed totdat mijn dochter zei dat ze geen beeld meer had, nu weet ik wel het een en ander over pc's en ging kijken. Het is een asrock 970 extreme 4 moederbord met goede componenten erin! Als het van belang is vul ik dat later nog wel in welke verdere onderdelen dat zijn! De pc deed niks meer, op het mobo zit een display waarop je van alles kunt zien dmv nummers wat de pc doet. Dat display bleef op 00 staan. Wat ik ook deed, geen piepje niks, de ventilator draait maar da's ook alles! Ik dacht dus dat het moederbord kapot was! En heb online gezocht voor een nieuwe! Maar toen ik gisteren de videokaart eruit haalde en nog eens stroom erop zette hoorde ik n paar piepjes en zag op de display dat er allerlei nummers langs kwamen! Ik dacht mooi dan ga ik morgen aan de slag met de pc. Maar vandaag toen ik hem weer op wilde starten heb ik weer precies hetzelfde probleem! De display blijf op 00 staan, niks geen piepjes en verder doet hij niks!
Ik zou denken dat het moederbord kapot is! Maar omdat hij gisteren ineens wel piepjes gaf en ook nummers aangaf snap ik er nu niks meer van! Wat ik ook probeer niks helpt!
Weet iemand hoe dit kan of wat er aan de hand is??
Je bent helaas heel summier in de specificaties waaruit je systeem bestaat en eerlijk gezegd, de meeste Tweakers hebben geen glazen bol thuis. Zonder specificaties kunnen wij eigenlijk weinig zeggen van hoe en wat.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Tonyzelf AM3 gekocht nu nog ?

Geef eens je hele systeem weer(alle onderdelen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-11 17:51
Laat me raden, FX 8000 serie processor?

Dan zal het bordje wel gefrituurd zijn, totaal ongeschikt bord voor deze processoren.

Maar inderdaad, zonder specificaties is er weinig van te zeggen.

Verwijderd

WEBGAMING schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:59:
Laat me raden, FX 8000 serie processor?

Dan zal het bordje wel gefrituurd zijn, totaal ongeschikt bord voor deze processoren.

Maar inderdaad, zonder specificaties is er weinig van te zeggen.
Misschien wel een 9000 serie :/ Op een 970 chipset doe ik het liefst een 4000 serie cpu, dat kan die 4 + 1 phase nog wel aan, voor hoger moet je echt naar 8 + 2 of 12 + 4 phase's. Zelf gebruik ik het liefst moederborden met een 990FX chipset voor de 8000 en 9000 serie.

• Tonyzelf
Processor is een amd phenom 2
Hdz 965 fbk4dgi
cacyc ac 0937bpmw
9a3513i90153
2008 amd

Geheugen 2x 2gb unb pc3-10600 cl9
En
2x Kingston 4 GB ( bijna niet te lezen zo klein)
Videokaart is Asus
Eah5870/2dis/1gd5/V2

Hopelijk hebben jullie hier wat aan!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:56
Merk en type van de voeding?

Verwijderd

Tonyzelf schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:27:
Processor is een amd phenom 2
Hdz 965 fbk4dgi
cacyc ac 0937bpmw
9a3513i90153
2008 amd

Geheugen 2x 2gb unb pc3-10600 cl9
En
2x Kingston 4 GB ( bijna niet te lezen zo klein)
Videokaart is Asus
Eah5870/2dis/1gd5/V2

Hopelijk hebben jullie hier wat aan!
Een 140Watt cpu op een bordje wat eigenlijk niet eens geschikt is voor een 125Watt cpu, denk dat we het probleem wel hebben gevonden. Zeker ook nog eens met een stock koelertje?

http://www.cpu-world.com/...GI%20(HDZ965FBGIBOX).html

Zoek eerst eens een beter moederbord.

• Tonyzelf
Wat zou je me aanraden dan? Weet wel, dit systeem is zo gekomen (gekregen van opa)
Dus waarschijnlijk is het moederbord doorgebrand, toch?
Maar de processor is dan wel nog bruikbaar?!
Welk mobo pas daar het beste op?
En ja idd een stock koeling erbij wel met een xtra fan in de kast, maarja da's zeker te weinig??
Alvast bedankt en grtjs Tony

Verwijderd

Tonyzelf schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:55:
Wat zou je me aanraden dan? Weet wel, dit systeem is zo gekomen (gekregen van opa)
Dus waarschijnlijk is het moederbord doorgebrand, toch?
Maar de processor is dan wel nog bruikbaar?!
Welk mobo pas daar het beste op?
En ja idd een stock koeling erbij wel met een xtra fan in de kast, maarja da's zeker te weinig??
Alvast bedankt en grtjs Tony
Een moederbord met een 990FX chipset, vele daarvan zijn geschikt voor cpu's tot 220Watt en kunnen 2 videokaarten aansturen op volledige x16 snelheid. Of de cpu nog bruikbaar is, daar kom je alleen achter door hem te testen op een geschikt moederbord.
Misschien deed opa geen zware dingen en wilde dochterlief een spelletje spelen die iets te hoog gegrepen was. Zoiezo zou dit systeem het onder belasting niet lang uitgehouden hebben, simpelweg omdat de VRM's daar niet op berekend zijn. Voor de rest zou ik er een after market koeler opzetten die minstens cpu's aankan van 180Watt (be quiet Dark Rock 4) en wat extra inblazende ventilatoren in de kast, kwaad kan het in ieder geval niet. ;)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:56
Niet teveel geld in die oude meuk pompen, hoe leuk het knutselen ook is. Een simpel systeempje met Ryzen 3 2200G draait aan alle kanten rondjes om dit systeem en heeft daar 1/5de van de stroom voor nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Uszka op 16-11-2019 16:10 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:45
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:04:
[...]

Een moederbord met een 990FX chipset, vele bijna geen enkele daarvan zijn geschikt voor cpu's tot 220Watt..
Fixed it for you :)
Er zijn namelijk maar ongeveer 4 borden die wel een 220Watt cpu aankunnen, ondanks dat het door veel fabrikanten beweerd wordt.
Uszka schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:09:
Niet teveel geld in die oude meuk pompen, hoe leuk het knutselen ook is. Een simpel systeempje met Ryzen 3 2200G draait aan alle kanten rondjes om dit systeem en heeft daar 1/5de van de stroom voor nodig.
Dit dus.
Zelfs een dual core Athlon 300U (15 watt DTP) doet het al beter dan de Phenom (125 DTP):

Single core 35% sneller in Passmark, multicore 12%.
De 2200G doet +56% single en +75% multicore.

https://www.cpubenchmark....n-3-2200G/370vs3503vs3186

[ Voor 3% gewijzigd door White Feather op 16-11-2019 16:27 ]

Verwijderd

[quote]White Feather schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:25:
[...]

Fixed it for you :)
Er zijn namelijk maar ongeveer 4 borden die wel een 220Watt cpu aankunnen, ondanks dat het door veel fabrikanten beweerd wordt.

[...]

3 kan ik er alzo opnoemen, de Asus Sabertooth 990FX, Asus Sabertooth 990FX R2.0 en de MSI 990FXA-GD65, deze heb ik zelf getest met een FX 9590 cpu en voldeden prima. Natuurlijk wel met een goede koeler, de MSI Core Frozr XL en voldoende koeling in de kast. ;)
Pagina: 1