Toon posts:

Linux CD bij Linux Intern 07-2001

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor diegenen die (net als ik) twijfel(d)en of ze nou wel of niet Linux moeten installeren:

Bij het (Duitse) tijdschrift Linux Intern, PC-Praxis-Linux 2/2001, Mei-Juli 2001, wordt een CD meegeleverd waarmee je SuSe Linux 7.1 kan draaien mits je PC op kan starten vanaf CD Rom. Er wordt op je HD een bestand aangemaakt van ongeveer 100 MB waar alle configuratie data in wordt opgeslagen.

Alle hardware (MSI K7T turbo, AMD 1 GHZ, Ethernet kaart inclusief Internet via Kabelfoon (DHCP) ,USB 56 K modem en Onboard AC97 sound) werd probleemloos herkend.

Enige probleem had ik met de WinT kaart, maar die blijkt (onder Windows) gewoon de geest te hebben gegeven.

Ik denk wel dat bij de installatie er gegevens van Windows "gejat" worden, want ook mijn USB HP Photosmart, die helemaal niet aan stond tijdens de installatie, is feilloos geinstalleerd.

Op deze manier kan iedereen "probleemloos" rondzwemmen in Linux, en als het niet bevalt gewoon de file van de C schijf afgooien en weer Windhoos draaien. op mijn 32 speed CD speler had ik niX te klagen over de snelheid.

Groeten,
Ben

Verwijderd

Draait de installatie onder windows ofzo? Of draait dit hele linux (als een sorot vmware-achtig iets) ook onder windows?

|:(

Winlinux was al erg genoeg...

• joennie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

joennie

Certified SCRUM Professional

ik heb ook wel 'ns iets dergelijks gezien bij een beOS installatie. Maar ik geloof er niet in dat ze dingen uit de windows database halen. dan zouden ze knap stom zijn. volgens mij worden alle poorten afgescand en kunnen ze of een apparaat aan staat of niet, gewoon een aantal essentiele dingen eruit vissen. Dat had ik ook bij de installatie van mijn HP Laserjet 5L onder mdk (al gaf dat ZO ONWIJS veel probs dat ik er maar win2k op gedonderd heb) :Z

Linux aanhanger!

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Nee hoor die SuSE cd heeft rootfilesysteem op de cd-rom staan. Instellingen slaat ie op, op de fat partitie. Werkt heel goed en hij haalt heus niks uit Windows hoor ;)
SuSE is gewoon heel erg goed in hardwaredetectie.

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 09:32 schreef beelzebubu het volgende:
Draait de installatie onder windows ofzo? Of draait dit hele linux (als een sorot vmware-achtig iets) ook onder windows?

|:(

Winlinux was al erg genoeg...
Je installeert de software na het starten van je PC door te booten vanaf CD Rom. Als de software eenmaal geinstalleerd is dan start de volgende keer dat deze CR Rom in je speler zit automatisch Linux op, zonder Windows ook maar aan te kijken !!

Grt,
Ben

Verwijderd

Aangezien de topicstarter zei dat linux "de instellingen van windows overnam" dacht ik dus dat je het onder windows runde... Gelukkig had ik het fout :D
Pagina: 1