Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somgo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-05 18:19
Mijn vrik heb een Oneplus 7 Pro en maak gebruik van de ABNAMRO mobiele bankieren app. Gaat op zich prima alleen binnen de app een vingerafdruk toevoegen werkt

Relevante software en toestel: Android 10, oneplus 7 Pro
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Contact gehad met AbnAmro,. Met hun een aa tal stappen doorlopen waaronder app verwijderd, opniejw downloaden en imstalleren. AbnAmro heeft ook alle registraties voor dit toestel weggehaald.
Nu opnieiw geregistreerd door mijzelf via de app. Bij toevoegen vingerafdruk loop ik steeds tegen zelfde probleem aan.
Ik heb ook op internet gezocht naar gelijke problemen met deze AAB app in combinatie met de Oneplus Pro..

Ik heb het vermoeden dat dit misschien wel aan een instelling op het toestel zou kunnen liggen, maar ik heb dit nog niet
Kunnen ontdekken.
Misschien is er een gebruiker die dezelfde app met ook de Oneplus 7 Pro gebruikt die mij misschien verder kan helpen met deze uitdaging.
Heel vriendeliijk bedankt voor uw meedenken.

Beste antwoord (via rens-br op 24-12-2019 07:45)

• Somgo
Abnamro heeft app aangepast, werkt nu correct. Vraag kan worden gesloten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:15
Waar loop je precies tegenaan? Dat kan ik niet uit de TS halen. Krijg je een foutmelding, zo ja welke?

Begin eens met screenshots te plaatsen van wat niet werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door P1nGu1n op 16-11-2019 13:56 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somgo
Dank voor uw reactie. Ik kan helaas geen screenshots plaatsen vanwege beveiligingsbeleid van AbnAmro.
Wat er gebeurd is het volgende.
1. Ik ga naar instellingen binnen de mobiel bankieren app.
2. Hier kies ik voor Inloggen en bevestigen.
3. Nu kom ik in een scherm waarbij ik Vingerafdruk kies
4. In het volgende scherm kan ik Vingerafdruk aanzetten en moet optie Opslaan kiezen
5. Volgende scherm is een waarschuwing dat anderen geen toegang hebben tot app. Vraag om verder te gaan
beantwoord ik met ja
6. Nu krijg ik een scherm met gebruikers instructies welke ik moet accepteren
7. In volgende scherm moet ik mijn identificatiecode invullen. Tot zover gaat alles goed!
8. Nu zou er een scherm moeten verschijnen waar ik mijn vingerafdruk moet toevoegen/registreren, maar
helaas wordt ik direct weer terug in stap 3 waarbij de instap 4 aangezette vingerafdruk weer uitstaat.

Ik heb AbnAmro ook gevraagd deze situatie in combinatie met de Oneplus 7 Pro door te spelen naar de techneuten van deze app. Maar hierop nog geen antwoord mogen ontvangen.

Ik hoop dat het voor u nu wat duidelijker is
Dank u wel voor uw inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:15
Somgo schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:04:
Dank voor uw reactie. Ik kan helaas geen screenshots plaatsen vanwege beveiligingsbeleid van AbnAmro.
Natuurlijk... daar had ik niet bij stil gestaan 8)7
Wat er gebeurd is het volgende.
1. Ik ga naar instellingen binnen de mobiel bankieren app.
2. Hier kies ik voor Inloggen en bevestigen.
3. Nu kom ik in een scherm waarbij ik Vingerafdruk kies
4. In het volgende scherm kan ik Vingerafdruk aanzetten en moet optie Opslaan kiezen
5. Volgende scherm is een waarschuwing dat anderen geen toegang hebben tot app. Vraag om verder te gaan
beantwoord ik met ja
6. Nu krijg ik een scherm met gebruikers instructies welke ik moet accepteren
7. In volgende scherm moet ik mijn identificatiecode invullen. Tot zover gaat alles goed!
8. Nu zou er een scherm moeten verschijnen waar ik mijn vingerafdruk moet toevoegen/registreren, maar
helaas wordt ik direct weer terug in stap 3 waarbij de instap 4 aangezette vingerafdruk weer uitstaat.

Ik heb AbnAmro ook gevraagd deze situatie in combinatie met de Oneplus 7 Pro door te spelen naar de techneuten van deze app. Maar hierop nog geen antwoord mogen ontvangen.

Ik hoop dat het voor u nu wat duidelijker is
Dank u wel voor uw inzet.
Helder verhaal, ik snap wat het probleem is. Helaas heb ik ook geen idee :-(

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:57
Op mijn Samsung S9+ gebruikt de ABN app de vingerafdrukken die reeds op mijn toestel staan die ik zelf via de instellingen van de telefoon heb toegevoegd. Ik heb niet eens een mogelijkheid om via de ABN app vingerafdrukken toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somgo
Ik heb ook een samsung tablet, werkt ook perfect met zelf toegevoegde vignerafdruk via Samsung Pass.
Helaas werkt de Oneplus een tiikkie anders. Blijkbaar kan je vingerafdruk waarmee je toestel ontgrendeld, niet gebruiken voor de AbnAmro mobiel bankieren app. Tenminste ik heb het nog niet kunnen vinden op mijn Oneplus 7 Pro. Ik houd me aanbevolen voor gebruiker die het wel werkend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somgo
Ik denk dat ik weet wat het probleem is:
Ik heb in 1e instantie mijn Oneplus 7 Pro uitgerust met een vingerafdruk voor ontgrendeling. Ondanks het feit dat ik geen vingerafdruk kan toevoegen in de abnamro mobiel bankieren app, geeft helpdesk van abnamro aan dat er WEL een vingerafdruk geregistreerd staat voor de Oneplus 7 Pro! Lijkt mij dat dit mijn vingerafdruk is om mijn toestel te ontgrendelen.
Volgende test gedaan: registratie van Toestel binnen de app verwijderd en complete app verwijderd. Hierna mij ontgrendel vingerafdruk van de Oneplus 7 Pro verwijderd en app opnieuw gedownload en geinstalleerd.
Nu geprobeerd om een vingerafdruk binnen de app te registreren; app geeft melding dat er nog geen vingerafdruk geregistreerd is en dat ik dit eerst op mijn toestel moet toevoegen. Aldus gedaan en hierna weer vingerafdruk binnen app geprobeerd toe te voegen. Vervelend genoeg levert dit het zelfde resultaat op als genoemd in mijn stappenplan hierboven beschreven. Lijkt mij dus dat het probleem in de app zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Toestel geroot ?

Dat kan ook de boel blokkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somgo
Nee hoor niet geroot, gewoon standaard toestel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Somgo
Abnamro heeft app aangepast, werkt nu correct. Vraag kan worden gesloten
Pagina: 1