43 inch TV welke is de betere keus?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:18
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Helaas past in mijn kamer maximaal 43 inch tv.

Wat is je budget?
Maximaal 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Puur voor films/series kijken
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel nu voor 2 tv's,
1. pricewatch: Sony KD-43XG8305 Zwart
2. pricewatch: Panasonic TX-43GXF937 Zilver

Welke vragen heb je hier nog over?
Bijna 200 Euro verschil,
Ik heb na lang zoeken gevonden dat Sony en nog beter Panasonic out-of-the-box de beste beeldresultaten hebben.
Waar zit het prijsverschil precies in?

Groter dan 43 inch gaat in mijn situatie niet lukken helaas.
Samsung heb ik al op de slaapkamer en ik vind persoonlijk de beeldkwaliteit bedroevend, ook die bij mijn vrienden, na zeeeeer veel afstellen kan het beeld er mee door, ik wil dus zeker geen Samsung.
In de woonkamer heb ik een LG, maar nu komen er ineens allemaal "vlekjes"(donkere vlekken, goed zichtbaar bij een witte achtergrond en volgens mij(of ik let er meer op) worden de vlekken steeds meer/groter.

Ik zoek dus een vervanging voor de LG(al een oud beestje een jaar of 6)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:47
Het prijsverschil zit 'm er voornamelijk in dat de Panasonic 43GXF alleen door twee partijen geleverd wordt, daarnaast is de prijsstelling bij Panasonic over het algemeen hoog.
De Sony XG83 heeft een 120Hz native refresh rate tegenover de 60Hz refresh rate van de 43GXF, een ander verschil is dat de 43GXF over een draaibare voet beschikt.

Allebei de door jouw genoemde tv's hebben een IPS paneel, dit type paneel heeft een matige contrast vergeleken met VA panelen waarvan het native contrast 4 tot 6 keer hoger ligt. Over het algemeen luidt de regel: 'Hoe hoger het contrast, des te indrukwekkender het beeld'. Wel zijn de kijkhoeken beter bij een IPS paneel.

Helaas maken alle tv's van Sony en Panasonic met een beelddiagonaal van 43'' gebruik van de IPS beeldtechniek.

In jouw situatie zou ik voor de Panasonic TX-40GXW804 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Freshouttheoven schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:40:
Het prijsverschil zit 'm er voornamelijk in dat de Panasonic 43GXF alleen door twee partijen geleverd wordt, daarnaast is de prijsstelling bij Panasonic over het algemeen hoog.
De Sony XG83 heeft een 120Hz native refresh rate tegenover de 60Hz refresh rate van de 43GXF, een ander verschil is dat de 43GXF over een draaibare voet beschikt.

Allebei de door jouw genoemde tv's hebben een IPS paneel, dit type paneel heeft een matige contrast vergeleken met VA panelen waarvan het native contrast 4 tot 6 keer hoger ligt. Over het algemeen luidt de regel: 'Hoe hoger het contrast, des te indrukwekkender het beeld'. Wel zijn de kijkhoeken beter bij een IPS paneel.

Helaas maken alle tv's van Sony en Panasonic met een beelddiagonaal van 43'' gebruik van de IPS beeldtechniek.

Ik zie helaas dat bij die TV de kijkhoek vanaf al 20 graden heel slecht is, goed dat ze dat benoemen want daar had ik nog niet over nagedacht :)
Een draaivoet maakt mij niet zoveel uit omdat hij aan de muur komt te hangen.
Ik ga even kijken naar de Sony's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik zit met exact hetzelfde probleem. 43 inch is voor mij echt de maximale grootte omdat ik niet wil dat de tv de kamer gaat overheersen. Ik had heel graag OLED gehad, maar dat begint pas bij 55 inch. Jammer dat in de “kleinere” maten er geen markt meer is voor premium modellen.

Sony heeft ook nog de 43XG8399, die is 200 euro duurder, maar ik kan het verschil met de 8305 niet vinden.

Bij mij moet hij een 12 jaar oude plasma vervangen, dus die LG van jou kan nog wel even mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Erapaz schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:43:
Ik zit met exact hetzelfde probleem. 43 inch is voor mij echt de maximale grootte omdat ik niet wil dat de tv de kamer gaat overheersen. Ik had heel graag OLED gehad, maar dat begint pas bij 55 inch. Jammer dat in de “kleinere” maten er geen markt meer is voor premium modellen.

Sony heeft ook nog de 43XG8399, die is 200 euro duurder, maar ik kan het verschil met de 8305 niet vinden.

Bij mij moet hij een 12 jaar oude plasma vervangen, dus die LG van jou kan nog wel even mee :)
Ja klopt, hij kan nog wel even mee maar stoor me met de vlekken in beeld met een wit beeld :)
En black friday komt eraan en in januari gaan de 2019 modellen ook in prijs zakken denk ik. Dus voor mij een goede tijd om even rond te gaan kijken.
En ja ik had ook liever Oled gehad maar die zijn er helaas niet in 43 inch :)

[ Voor 4% gewijzigd door Arjantje72 op 23-11-2019 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Arjantje72 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:37:
[...]

Ik zie helaas dat bij die TV de kijkhoek vanaf al 20 graden heel slecht is, goed dat ze dat benoemen want daar had ik nog niet over nagedacht :)
Een draaivoet maakt mij niet zoveel uit omdat hij aan de muur komt te hangen.
Ik ga even kijken naar de Sony's.
Dat de kijkhoeken slecht zijn is inherent aan de VA techniek, wanneer je regelmatig schuin voor de tv zit dan ben je beter af met een IPS paneel en is de Sony XG83 een goede keus.
Erapaz schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:43:

Het enige verschil tussen de beide Sony tv's is dat de 43XG8399 een hogere Motionflow heeft, echter is dit eerder marketing dan dat het daadwerkelijk wat toevoegt, vaak worden bepaalde modelnummers door bepaalde winkels verkocht zodat ze niet hoeven te concurreren op prijs.

Wanner je redelijk recht voor de tv zit is de eerder genoemde Panasonic TX-40GXW804 voor jou een goede optie binnen de 40-43'' beelddiagonaal (en anders zie mijn reactie op Arjantje72).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Ik heb nu 2 opties als ik ga voor de Sony KD-43XG8399 nu momenteel €849, mag ik graag jullie advies?
1. is echt goedkoop maar is Refurbished €631 van PlatteTV, maakt dat uit dat het 2de hands is?
2. Bij Apolllo.nl hebben ze mij een aanbieding gedaan van €775.
Wat is wijsheid? zullen de prijzen zakken volgende maand(is een nieuw jaar, volgende modellen)?

[ Voor 17% gewijzigd door Arjantje72 op 28-12-2019 00:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 00:37:
Ik heb nu 2 opties als ik ga voor de Sony KD-43XG8399 nu momenteel €849, mag ik graag jullie advies?
1. is echt goedkoop maar is Refurbished €631 van PlatteTV, maakt dat uit dat het 2de hands is?
2. Bij Apolllo.nl hebben ze mij een aanbieding gedaan van €775.
Wat is wijsheid? zullen de prijzen zakken volgende maand(is een nieuw jaar, volgende modellen)?
Of het uitmaakt is persoonlijk. Je krijgt gewoon een goed werkende tv, als het goed is, die iemand heeft opengemaakt en weer heeft teruggestuurd. Kan zijn door formaat, backlight bleed, algehele beeldkwaliteit etc. Een demomodel kan ook en heeft dan al wat branduurtjes en vingers erop zitten. De XG83 is sowieso prijzig, en de XG8399 is in principe z'n meerprijs niet waard t.o.v XG8305.

Volgende maand zal de prijs niet zakken denk ik. Bij de release van nieuwe modellen wellicht wel. De XF85 (voorloper) gaat momenteel voor €638, dus ik verwacht dat over een paar maanden de XG83 ook rond dat bedrag zal gaan. Verwacht echter beeldtechnisch, (bij de XH 2020), geen grote verschillen in dit formaat. De focus ligt al een tijdje bij grotere maten. 'Randzaken' als HDMI 2.1 ALLM, VRR, eARC, een upgrade in SoC en Android TV zullen verwacht ik het verschil zijn voor ~ €200 extra als introductieprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
benbaba schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 02:09:
[...]

Of het uitmaakt is persoonlijk. Je krijgt gewoon een goed werkende tv, als het goed is, die iemand heeft opengemaakt en weer heeft teruggestuurd. Kan zijn door formaat, backlight bleed, algehele beeldkwaliteit etc. Een demomodel kan ook en heeft dan al wat branduurtjes en vingers erop zitten. De XG83 is sowieso prijzig, en de XG8399 is in principe z'n meerprijs niet waard t.o.v XG8305.

Volgende maand zal de prijs niet zakken denk ik. Bij de release van nieuwe modellen wellicht wel. De XF85 (voorloper) gaat momenteel voor €638, dus ik verwacht dat over een paar maanden de XG83 ook rond dat bedrag zal gaan. Verwacht echter beeldtechnisch, (bij de XH 2020), geen grote verschillen in dit formaat. De focus ligt al een tijdje bij grotere maten. 'Randzaken' als HDMI 2.1 ALLM, VRR, eARC, een upgrade in SoC en Android TV zullen verwacht ik het verschil zijn voor ~ €200 extra als introductieprijs.
Bedankt voor je antwoord :)
Dus de XG8305 zou eigenlijk evengoed zijn of raad jij mij iets anders aan qua beeldkwaliteit?n Prijs maakt niet uit enkell 43 ich maximaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ja, het verschil is motionflow cijfer maar dat is verwaarloosbaar zoals eerder benoemd.

Als je vaak overdag kijkt, met lichten aan, brede zithoek hebt of meer controle over interpolatie wilt dan zijn de Sony's een prima keuze. Gebruik je dat laatste niet, kijk je in het donker, van voren, hecht je waarde aan dieper zwart en iets betere hdr-ondersteuning dan zou ik voor de eerder genoemde GXW804 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
benbaba schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:33:
Ja, het verschil is motionflow cijfer maar dat is verwaarloosbaar zoals eerder benoemd.

Als je vaak overdag kijkt, met lichten aan, brede zithoek hebt of meer controle over interpolatie wilt dan zijn de Sony's een prima keuze. Gebruik je dat laatste niet, kijk je in het donker, van voren, hecht je waarde aan dieper zwart en iets betere hdr-ondersteuning dan zou ik voor de eerder genoemde GXW804 gaan.
Helaas is de GWX 40 inch.
Ik zoek toch zeker 42 of 43 inch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Freshouttheoven schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:40:

Nu ga ik op aankoop over omdat de 2019 modellen nu veel gezakt zijn in prijs :)
Dus beter is een VA panel?
Welke 43 inch TV is dan aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Je hebt niet veel keus wanneer je per se een 43'' tv met VA paneel wilt kopen.

Bij de gerenommeerde merken kom je dan automatisch uit bij de Samsung 7 serie. Verder heb je nog 43'' tv's van Hisense met een VA paneel, de pricewatch: Hisense H43B7500 Zilver, Zwart behoort tot hun hogere klasse.

Jouw huidige LG heeft hoogstwaarschijnlijk ook een IPS paneel, wanneer deze zwartwaardes jou niet storen kun je eventueel een 43'' tv met IPS paneel overwegen. Persoonlijk zou ik dan voor de pricewatch: Sony KD-43XG8096 Zwart kiezen wanneer je AndroidTV prefereert en zonder AndroidTV voor de pricewatch: Sony KD-43XG7005 Zwart.
Pagina: 1