Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:26
Mijn vraag
Beste medetweakers

Sinds kort ben ik de (trotse) bezitter van de lian li O-11 Dynamic XL.

Helaas kom ik wel een zeer lastig probleem tegen. Mijn pc geeft random het geluid alsof er nieuwe hardware aangesloten wordt of los gehaald wordt. Hier zit ook geen logica in kwa tijd soms gebeurd het 5x achterelkaar aan en dan hoor het een 20 min niet. Soms 1x en na 5 min nog eens. Het is behoorlijk vervelend. Dit is gekomen na ombouw naar de lian li

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10 pro en al me randapparatuur is van Razer.

Specs pc
Msi godlike z390
Msi rtx 2080 seahawk EK versie
Intel core I5
16GB Geil 3200mhz
Intel p600 1TB
Samsung EVO 256gb
WD green 2tb
Corsair 2018 model 750i voeding

Randapparatuur
Toetsenbord Razer
Muis van Razer
Koptelefoon houder Razer met USB hub
Koptelefoon Razer
Msi beeldscherm

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1.Nieuwe Windows installatie
2.Usb kabels achterzijde moederbord 1 voor 1 terug geplaatst
3.interne USB 3.0 verleng kabels van de front USB los gehad
4.thermaltake ring duo USB kabel los van moederbord header gehad.

Ik heb totaal geen idee meer wat dit kan zijn. Mijn oude kast had dit probleem niet. Het is echt puur na ombouw naar de lian li gekomen

Hopelijk kunnen jullie mij helpen
...

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Trek alles qua USB eens los behalve de muis om te zien of je het dan ook hebt. Dus toetsenbord, koptelefoon en ook alles qua USB via het moederbord intern. Mogelijk gaat het dan wel goed en dan kan je 1 voor 1 weer dingen terug plaatsen tot het probleem er weer is.

Verwijderd

In de windows logbestanden kun je hardware gebeurtenissen terug vinden. Je ziet dan welk apparaat problemen geeft. Start: Logboeken...-> Windows-logboeken->Systeem (Als ik mij goed herinner)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2019 03:18 ]

Verwijderd

Heb je het al eens geprobeerd met alleen een standaard toetsenbord en muis?
Zijn alle stuurprogramma's bijgewerkt?

• marcelmaria
PilatuS schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 01:31:
Trek alles qua USB eens los behalve de muis om te zien of je het dan ook hebt. Dus toetsenbord, koptelefoon en ook alles qua USB via het moederbord intern. Mogelijk gaat het dan wel goed en dan kan je 1 voor 1 weer dingen terug plaatsen tot het probleem er weer is.
Ik heb nu eerst al het randapparatuur los gehaald op muis en toetsenbord na. Indien het nog voorkomt zal ik ook de interne headers los gaan halen.

Wordt alleen lastig zoeken aangezien het soms wel een uur duurt voordat het weer voorkomt. Er zit geen tijdsbestek aan vast helaas.

@Verwijderd
Hier kan ik tot zo ver geen gekke dingen vinden helaas.

@Verwijderd
Dit gaf pilatUs ook al aan. Ik heb momenteel enkel me muis en toetsenbord aangesloten. Mocht het niet aan me randapparatuur liggen koppel ik de interne USB headers ook los.

Alle drivers zijn up to date / Windows is up to date (Er is gister al een schone installatie op gekomen met alle recente drivers)

[ Voor 12% gewijzigd door marcelmaria op 16-11-2019 16:44 ]

• marcelmaria
Dacht het probleem gevonden te hebben in me Razer headset oplaadkabel. Dus niet

De hele dag deed ie het nu maar 1x het is dus niet echt te controleren wanneer hij het wel of niet doet.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
marcelmaria schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:59:
het is dus niet echt te controleren wanneer hij het wel of niet doet.
En toch is dat de enige manier om het op te lossen, het kost alleen wat tijd.

• marcelmaria
PilatuS schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:10:
[...]

En toch is dat de enige manier om het op te lossen, het kost alleen wat tijd.
Is het niet mogelijk om via logboeken hier achter te komen ? Ik weet namelijk niet waar ik dit terug kan vinden
Pagina: 1