Op zoek naar een nieuwe surround receiver, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_66
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel zoekende naar een nieuwe surround receiver en ben uitgekomen op een aantal modellen:

- Marantz SR5014
- Yamaha RX-A1070
- Yamaha RX-A1080

De Marantz is het scherpst geprijsd en de goedkoopste van de drie. Het verschil tussen beide Yamaha modellen is de nieuwe Surround AI van Yamaha. Ik ben echt een leek op dit gebied en hoop hier op dit forum goede adviezen te kunnen krijgen.

Even een opsomming wat ik zoek in een versterker:

- luister graag naar muziek, dus de muzikale kwaliteit van de versterker moet goed zijn. Weet dus niet of een van deze versterkers erin uitblinkt.
- game regelmatig met de PS4 en moet zeer zeker HDR ondersteunen. Zover ik heb kunnen zien kunnen alle versterkers dit.
- DNLA ondersteuning voor streamen van muziek vanaf mijn Synology NAS
- geschikt voor 3D beeld.
- Dolby Atmos
- welke is beter, HEOS van Marantz of Musiccast?
- Digitale radio (DAB ?)
- Geschikt voor Spotify en eventueel TuneIn
- de versterker moet wel een aluminium frontpaneel hebben. Geen plastic! Knoppen zullen wel van plastic zijn, maar hier is verder weinig info over te vinden op internet.
- ik heb nu een speaker opstelling met 5 luidsprekers: twee grote front speakers, center en twee kleine rear speakers ( merk Q Acoustic). Een sub vind ik niet echt nodig. Dit wordt toch een 5.0 opstelling genoemd? Kan ik met de versterkers deze speaker configuratie kiezen? Vind hier niets over op internet.

Heb op internet al veel info gevonden over alle versterkers, maar blijf het moeilijk vinden een juiste keuze te maken.

Alle reacties en adviezen wordt zeer op prijs gesteld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:40

FeaR

In GoT we trust