Hallo allemaal!
Mijn vriendin, een goede vriend van mij en ik zelf willen graag ieder een nieuw game systeem gaan bouwen. Ik heb inmiddels een lijstje samengesteld, en zou graag van jullie willen vragen om een laatste controle te doen voor eventuele op- of aanmerkingen.
We willen graag ieder exact dezelfde pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De systemen zullen vooral gebruikt worden om op 1440p te gamen, met op de achtergrond Discord. Games die gespeeld gaan worden zijn RDR2, Metro Exodus, GTA 5, Battlefield, Fallout 4 en enkele oudere titels die sowieso wel lopen als RDR2 het ook kan
De monitor in de lijst heeft 144Hz, en het zou dus fijn zijn als dat in enkele games ook te benutten valt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget betreft 2000 euro per persoon inclusief monitor. De assemblage van het systeem doen we natuurlijk weer zelf.
Natuurlijk mag er (in beide richtingen) een beetje van het budget afgeweken worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Alles gaat nieuw aangeschaft worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Waar we het alle drie over eens zijn:
HDD's zijn een no-go.
Vandaar zit er een 2TB m.2 SSD in de build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar ik neig wel erg sterk naar AMD.
Tijdens de bouw van mijn vorige pc was een AMD build totaal geen optie. Inmiddels zit dat wel anders, en daar zouden we graag gebruik van willen maken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stillere pc is natuurlijk een betere pc. Verder komt de pc bij alle drie bovenop het bureau te staan, dus houden we het graag enigszins compact.
Ga je overklokken?
Ik ben waarschijnlijk de enige van ons drieën die zich er (weer) aan gaat wagen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of dit naar jullie mening een goede optie is wat betreft prijs/kwaliteit.
Ik heb even zitten twijfelen tussen de 5700 XT en de 2080S, maar voor het prijs/prestatie verschil upgrade ik liever over anderhalf jaar weer naar een volgende generatie.
Dit is de lijst die ik heb samengesteld:
Wanneer alles naar wens is samengesteld willen we de spullen graag aanschaffen met Black Friday, om toch nog een beetje geld te besparen.
Mijn vriendin, een goede vriend van mij en ik zelf willen graag ieder een nieuw game systeem gaan bouwen. Ik heb inmiddels een lijstje samengesteld, en zou graag van jullie willen vragen om een laatste controle te doen voor eventuele op- of aanmerkingen.
We willen graag ieder exact dezelfde pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De systemen zullen vooral gebruikt worden om op 1440p te gamen, met op de achtergrond Discord. Games die gespeeld gaan worden zijn RDR2, Metro Exodus, GTA 5, Battlefield, Fallout 4 en enkele oudere titels die sowieso wel lopen als RDR2 het ook kan
De monitor in de lijst heeft 144Hz, en het zou dus fijn zijn als dat in enkele games ook te benutten valt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget betreft 2000 euro per persoon inclusief monitor. De assemblage van het systeem doen we natuurlijk weer zelf.
Natuurlijk mag er (in beide richtingen) een beetje van het budget afgeweken worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Alles gaat nieuw aangeschaft worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Waar we het alle drie over eens zijn:
HDD's zijn een no-go.
Vandaar zit er een 2TB m.2 SSD in de build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar ik neig wel erg sterk naar AMD.
Tijdens de bouw van mijn vorige pc was een AMD build totaal geen optie. Inmiddels zit dat wel anders, en daar zouden we graag gebruik van willen maken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stillere pc is natuurlijk een betere pc. Verder komt de pc bij alle drie bovenop het bureau te staan, dus houden we het graag enigszins compact.
Ga je overklokken?
Ik ben waarschijnlijk de enige van ons drieën die zich er (weer) aan gaat wagen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of dit naar jullie mening een goede optie is wat betreft prijs/kwaliteit.
Ik heb even zitten twijfelen tussen de 5700 XT en de 2080S, maar voor het prijs/prestatie verschil upgrade ik liever over anderhalf jaar weer naar een volgende generatie.
Dit is de lijst die ik heb samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 203,90 | € 203,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G | € 448,50 | € 448,50 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510i Zwart/Wit | € 101,55 | € 101,55 |
| 1 | Monitoren | Samsung C27JG56QQU Zwart | € 286,- | € 286,- |
| 1 | Toetsenborden | Corsair Gaming K55 RGB (US) | € 54,04 | € 54,04 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR | € 96,- | € 96,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 92,- | € 92,- |
| 1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 2TB | € 240,- | € 240,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.856,99 | ||
Wanneer alles naar wens is samengesteld willen we de spullen graag aanschaffen met Black Friday, om toch nog een beetje geld te besparen.