Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3 High-end game systemen voor 2000 euro per stuk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DistantFury
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Hallo allemaal!

Mijn vriendin, een goede vriend van mij en ik zelf willen graag ieder een nieuw game systeem gaan bouwen. Ik heb inmiddels een lijstje samengesteld, en zou graag van jullie willen vragen om een laatste controle te doen voor eventuele op- of aanmerkingen. :)

We willen graag ieder exact dezelfde pc.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

De systemen zullen vooral gebruikt worden om op 1440p te gamen, met op de achtergrond Discord. Games die gespeeld gaan worden zijn RDR2, Metro Exodus, GTA 5, Battlefield, Fallout 4 en enkele oudere titels die sowieso wel lopen als RDR2 het ook kan :+

De monitor in de lijst heeft 144Hz, en het zou dus fijn zijn als dat in enkele games ook te benutten valt. :)

Wat mag het systeem gaan kosten?

Het budget betreft 2000 euro per persoon inclusief monitor. De assemblage van het systeem doen we natuurlijk weer zelf. :P
Natuurlijk mag er (in beide richtingen) een beetje van het budget afgeweken worden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Nee.
Alles gaat nieuw aangeschaft worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Waar we het alle drie over eens zijn:

HDD's zijn een no-go.
Vandaar zit er een 2TB m.2 SSD in de build. :*)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Nee, maar ik neig wel erg sterk naar AMD.
Tijdens de bouw van mijn vorige pc was een AMD build totaal geen optie. Inmiddels zit dat wel anders, en daar zouden we graag gebruik van willen maken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Een stillere pc is natuurlijk een betere pc. Verder komt de pc bij alle drie bovenop het bureau te staan, dus houden we het graag enigszins compact.

Ga je overklokken?

Ik ben waarschijnlijk de enige van ons drieën die zich er (weer) aan gaat wagen. >:)

Wat verwacht je van ons?[i]

Ik zou graag willen weten of dit naar jullie mening een goede optie is wat betreft prijs/kwaliteit.
Ik heb even zitten twijfelen tussen de 5700 XT en de 2080S, maar voor het prijs/prestatie verschil upgrade ik liever over anderhalf jaar weer naar een volgende generatie.

Dit is de lijst die ik heb samengesteld:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 335,-€ 335,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 203,90€ 203,90
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 448,50€ 448,50
1BehuizingenNZXT H510i Zwart/Wit€ 101,55€ 101,55
1MonitorenSamsung C27JG56QQU Zwart€ 286,-€ 286,-
1ToetsenbordenCorsair Gaming K55 RGB (US)€ 54,04€ 54,04
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 96,-€ 96,-
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,-€ 92,-
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 2TB€ 240,-€ 240,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.856,99

Wanneer alles naar wens is samengesteld willen we de spullen graag aanschaffen met Black Friday, om toch nog een beetje geld te besparen.

_/-\o_

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

X470 AsusPrime -pro is al voldoende X570 is niet nodig.
(of B450 bordje)https://tweakers.net/pricewatch/1452482/xpg-sx8200-pro-2tb.html is sneller en heb je meer aan(ook al is 2TB best veel)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DistantFury
Voor de geringe meerprijs ben ik toch erg geneigd om voor het mooi ogende Gigabyte moederbord te gaan.

Wat betreft de SSD en de snelheid ervan heb je inderdaad gelijk. Dit heb ik dan ook aangepast.

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-11 19:41
Als je een stille pc wil, en zeker als je wil gaan overklokken, zou ik toch een custom cpu koeler aanschaffen.

Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 😉

• DistantFury
Dat gaat waarschijnlijk de Dark Rock Pro 4 worden :P

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ik zoek op 2000 zie ik al meerdere topics voor game pc's met dat budget.
Waarom niet afgaan op het advies dat daar gegeven wordt?

Niet lullig bedoeld trouwens, maar waarom constant het wiel opnieuw uitvinden :?

• DistantFury
fm77 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:15:
Als ik zoek op 2000 zie ik al meerdere topics voor game pc's met dat budget.
Waarom niet afgaan op het advies dat daar gegeven wordt?

Niet lullig bedoeld trouwens, maar waarom constant het wiel opnieuw uitvinden :?
Er word hier niets uitgevonden hoor.

Een pc samenstellen word voor al dan niet meer dan de helft bepaald door mijn smaak.
Laat dat nou net bij iedereen anders zijn ;)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DistantFury schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:22:
[...]

Een pc samenstellen word voor al dan niet meer dan de helft bepaald door mijn smaak.
het oog wil ook wat :P
DistantFury schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:12:
Dat gaat waarschijnlijk de Dark Rock Pro 4 worden :P
pricewatch: Scythe Ninja 5

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DistantFury schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:22:
[...]

Ik snap dat smaak bij iedereen anders is. Maar het lijkt me dat in al die topics de basis al gelegd is.
Waar je het daarna in wilt stoppen is is idd eigen smaak :p
Maar ik bedoelde er verder weinig mee. Het viel me alleen op dat er al meerdere topics voor dat budget langs gekomen zijn :)

• DistantFury
Daar heb je natuurlijk volkomen gelijk in. Toch vind ik het bouwen van 3 van dergelijke pc's dermate spannend dat ik het graag door jullie wil laten checken :)
Pagina: 1