Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:57

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Soms heb je van die problemen waarvan ik me echt afvraag hoe goed mijn leven wel niet is dat ik over dit soort geneuzel kan zeiken. Maar het irriteert ook wel weer dermate dat ik de vraag hier in de groep gooi om te kijken of 'den tweakers' er iets op gevonden hebben. TL;DR versie:

Ik heb een Samsung Galaxy telefoon met NFC ondersteuning. Voor je het vraagt: Uitschakelen is geen optie vind ik, want ik gebruik het ook echt voor draadloze betalingen. Die flip cover moet je openklappen om de telefoon te kunnen gebruiken (duh). Dat betekent dat je hem dubbelvouwt als een tijdschrift. En daar komt 'ie.... de NFC sensor op de achterkant van de telefoon geeft dan elke paar seconden een irritante 'bliep' omdat hij de credit card detecteert in de cover. Hij doet er verders niks mee, maar hij zegt wel steeds 'bliep'. Daar wil ik dus van af, want het stoort mij.

Verdere uitwijding:

De flip cover heeft plaats voor twee pasjes. Mijn secrid-achtige portomonnee kan er 9 hebben (6 in de sleuf, twee achterop, en eentje in de billfold). Ik reis veel en ter risicospreiding bewaar ik in mijn portomonnee één credit card en mijn bankpas, daar waar mijn telefoon mijn rijbewijs en mijn andere creditcard heeft. Omdat ik daar NFC op heb kan ik ook daar mobiel betalen via de 'bankpas'. Als ik dan alleen op pad ga met een telefoon op zak (want die vergeet ik niet snel) kan ik toch betalen en mezelf identificeren, mocht één van beide gestolen of gerold worden kan ik nog steeds betalen en reizen. Zelfs al zou ik de boel anders indelen: Veel van mijn andere pasjes hebben ook een NFC chip aan boord (b.v. mijn bedrijfspas, waarmee ik de deuren en garage open) en vertonen dit gedrag ook.

Kan ik de NFC lezer op één of andere manier 'leren' om bepaalde passen te herkennen of negeren of in ieder geval die bliep uitschakelen? Ik kan het nergens vinden. Uiteraard kun je NFC steeds in- of uitschakelen via het pulldown menu als je het wilt gebruiken maar dat vind ik nogal een vervelende omweg.

Iemand een verlossende tip? Samsung geeft als tip alleen maar om NFC uit te zetten, en volgens andere bronnen is deze Android 'bliep' ingebakken in het OS.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:03
Stop een stukje aluminiumfolie achter je pasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:10
Er zijn ook NFC-blokkerende envelopjes om pasjes in te doen.