Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjouke1010
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-10-2022
Hallo,

Ik heb deze NAS (Iomega Home Media Cloud Edition) van iemand gekregen, maar ik weet niet hoe ik de bestanden op de NAS moet bekijken of zelf bestanden toevoegen. Ik heb geprobeerd te zoeken naar oplossingen, drivers/stuurprogramma's en andere software, maar ik kon helemaal niets vinden. Weten jullie misschien wat ik moet doen?

Alvast Bedankt!

Beste antwoord (via sjouke1010 op 15-11-2019 19:52)

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je hebt geen drivers nodig. Er vanuit gaand dat hij geen vast IP heeft kun je hem in je netwerk hangen, eventueel in je router kijken welk IP adres hij heeft gekregen, en dan met zijn webinterface verder instellen.

Het is wel een vrij oud ding, en hij ondersteund geen SMB2/3. Dus een moderne W10 computer zal niet zonder meer de shares kunenn benaderen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je hebt geen drivers nodig. Er vanuit gaand dat hij geen vast IP heeft kun je hem in je netwerk hangen, eventueel in je router kijken welk IP adres hij heeft gekregen, en dan met zijn webinterface verder instellen.

Het is wel een vrij oud ding, en hij ondersteund geen SMB2/3. Dus een moderne W10 computer zal niet zonder meer de shares kunenn benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjouke1010
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-10-2022
De nas is inderdaad al vrij oud, maar wat bedoel je precies met de shares? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wikipedia: Shared resource

Maar zoals gezegd heb je dan een ander OS dan Windows 10 nodig, als de NAS zo oud is dat die geen 'taal' meer die Windows 10 ook spreekt. Misschien kan je zoeken of bijv FTP wordt ondersteund. Ook dat is natuurlijk erg onveilig / onversleuteld, laat de NAS alleen binnen je netwerk en niet rechtstreeks aan internet.

Zoek even een Iomega Home Media Cloud Edition manual op, die zou uitleg moeten geven over de basics.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)