Glasvezel buitenaf ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 21:01
Via de website glasvezelbuitenaf.nl kwam ik erachter dat wij (eindelijk) fiber to the home gaan krijgen in het gebied Zaanstreek-Waterland - buiten. Zou een keer tijd worden (ik zat er al op te wachten sinds Maurice de Hond midden negentiger jaren opperde dat voor heel NL aan te leggen om de rest van de wereld vóór te zijn..)
Nu stellen ze bij glasvezelbuitenaf dat we dan/alvast kunnen kiezen voor een provider. De keuze is beperkt tot;

Caiway, Delta, HeldenVanNu en Online.

Wij zijn puur op zoek naar internet, geen TV/bellen, of deals met mobiele provider-combo's, en liefst zo droog/puur mogelijk. Geen (of zo min mogelijk) packet inspection, filtering, geen security layers, geen proxies, gewoon kaal op de AMSIX en andere backbones. Alle poorten open, etc. Zoals xs4all dat vroeger bood.
Iemand hier die advies heeft welke te kiezen?
Online valt wat mij betreft sowieso af, want daar heb ik eerder per adsl dermate slechte ervaringen mee gehad, ik voel me daar niet prettig bij. Erg hoge ping, veel lager dan beloofde snelheden, etc.

Helden Van Nu is zakelijk, ws. de beste keuze dan vermoed ik, als er een KvK voor handen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09-2024
Hier voor zowel mijn werk als mijn werkgever een glasvezelverbinding aangevraagd bij Glasvezel Buitenaf. Voor mijzelf is het helaas niet mogelijk.

Tot nu toe lopen ze erg achter op de planning, en geven ze er heel weinig informatie over wat wanneer gaat gebeuren. De nieuwe website geeft dit ook niet duidelijk aan.

Voor mijn werk is het Helden Van Nu geworden, gezien deze de meeste positieve ervaringen had. Voor mijn werkgever is het, op vraag van hem zelf, Kliksafe geworden. Beide adressen gaat ook alleen om internet.

Het gebied waar beide adressen zitten is Midden-Holland.

Van wat ik terug kon vinden ten tijde van het aanvragen, is Helden van Nu echt de beste tussen de mogelijkheden die door Glasvezel Buitenaf aangeboden worden, maar is inderdaad wel zakelijk.
Kliksafe werkt met een proxy als je filter inschakelt, Caiway en Online weet ik niet. Van in ieder geval Caiway, weet ik dat ik nogal veel negatieve reviews tegen kwam.

[ Voor 23% gewijzigd door alexwel op 26-12-2019 00:41 ]

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-06 17:43
Caiway problemen zijn meestal gerelateerd aan het tv platform. Internet werkt hier iig gewoon probleemloos.

• alexwel
Zonet nog even naar beoordelingen gekeken, maar het is blijkbaar ook een stuk klantenservice wast ze niet goed in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
De interactieve televisie ontvanger is nog een grote rommeldoos vol problemen bij Caiway, maar het internet van Caiway is zeer stabiel en je hebt altijd minstens de beloofde snelheid op de glasvezel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wapie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-06 23:17
Heb zowel met Caiway als HvNu te maken gehad (voornamelijk zakelijk)
HvNu steekt wat mij betreft hier met kop en schouders boven uit.
En dan kijk ik ook vooral naar ondersteuning van bijv andere apparatuur.
Als je bij hen naar de support belt krijg je een deskundig iemand aan de lijn en niet iemand die een lijstje op dreunt.
Mocht er een storing zijn (ja die gebeuren bij elke provider ook soms zonder hen eigen toe doen) zijn ze bij HvNu heel transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
Het duurde even, maar ze zijn hier nu eindelijk begonnen met aanleggen.

3 weken geleden zijn ze begonnen met het aanleggen van de mantelbuizen langs de weg.
Nu heb ik zelf thuis niet de mogelijkheid om glasvezel te krijgen, maar op mijn werk wel.
Ze hebben 2 weken geleden ook de (dunne) mantelbuis tot net binnen het bedrijf gelegd, en we hebben hem zelf nog een stukje doorgetrokken naar het kantoor waar de aansluiting moet komen (hiervoor hebben we een rol van de dunne mantelbuis gekregen van BAM).

Nog geen datum wanneer ze de vezels gaan schieten en het uiteindelijk opgeleverd wordt, zal wel eind van het jaar worden denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door alexwel op 06-08-2020 22:16 ]

Pagina: 1