Gmail van anderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:52
Beste Tweakers
Zoals velen heb ik een Gmail account maar ik krijg vaak mail van mensen met ongeveer hetzelfde mailadres het mijne is l***.d***s@gmail.com.
Ik krijg mail binnen van mensen met het mail adres l***d***s@gmail.com. Zonder een punt ertussen. Ik vraag me af of ik dit ergens kan uitzetten zodat ik alleen mijn mails krijg en ook niemand anders de mijne
Ik gebruik de standaard mail app op mijn iPhone.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast bedankt.

Beste antwoord (via AppleFan2007 op 15-11-2019 19:12)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 22:03

My favorite programming language is solder.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Gmail werkt (helaas?) op die manier, punten worden 'genegeerd'. Zie ook: https://www.businessinsider.nl/gmail-punt-email-adres/

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik denk dat die mensen een verkeerd mailadres gebruiken, want met Gmail maakt het niet uit of er een punt tussen zit of niet. Dus pietjepuk@gmail.com en pietje.puk@gmail.com zouden bij dezelfde mailbox uit moeten komen. Je kunt het ook testen door in te loggen op de webinterface van Gmail, 1x met punt en 1x zonder punt (wel tussendoor uitloggen).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AppleFan2007 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:41:
Beste Tweakers
Zoals velen heb ik een Gmail account maar ik krijg vaak mail van mensen met ongeveer hetzelfde mailadres het mijne is l***.d***s@gmail.com.
Ik krijg mail binnen van mensen met het mail adres l***d***s@gmail.com. Zonder een punt ertussen. Ik vraag me af of ik dit ergens kan uitzetten zodat ik alleen mijn mails krijg en ook niemand anders de mijne
Ik gebruik de standaard mail app op mijn iPhone.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast bedankt.
Na @gmail komt sowieso geen . en een punt tussen je voor en achternaam werkt niet. het is dus je eigen e-mail.(com) ;) dus: jantje.patat@gmail.com. wordt jantjepatat@gmail.com

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:34

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik kan je niet helpen, maar ik heb precies hetzelfde 'probleem'. Mijn mailadres is zoiets als hdegroot@gmaaaail.com (gmail.com dus) dus ik krijg op alle varianten van hdegroot mail binnen. h.degroot, h.de.groot, hde.groot, HDeGroot... er zitten af en toe echt pareltjes tussen de mails.

Ik snap echt niet dat mensen hun eigen emailadres verkeerd kunnen invullen.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:21

odan

The dark side is within all!

Hackus schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:00:
[...]

Na @gmail komt sowieso geen . en een punt tussen je voor en achternaam werkt niet. het is dus je eigen e-mail.(com) ;) dus: jantje.patat@gmail.com. wordt jantjepatat@gmail.com
dat is nu het geval bij gmail inderdaad. maar vroeger was dit niet zo, het is dus mogelijk dat iemand vroeger jantje.patat@gmail.com heeft gecreerd en jij later jantjepatat@gmail.com en dit zijn toch echt 2 aparte accounts.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 09-10 22:03

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
FooLsKi schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:45:
Ik denk dat die mensen een verkeerd mailadres gebruiken, want met Gmail maakt het niet uit of er een punt tussen zit of niet. Dus pietjepuk@gmail.com en pietje.puk@gmail.com zouden bij dezelfde mailbox uit moeten komen. Je kunt het ook testen door in te loggen op de webinterface van Gmail, 1x met punt en 1x zonder punt (wel tussendoor uitloggen).
Nee, het mijne is effectief ingesteld met een punt ertussen en krijg mails binnen van mensen zonder punt. Het lijkt mij raar dat mensen dan ook op een verkeerd e-mailadres hun CV, hun treintickets en hun online kortingscodes naar mij toesturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Gewoon antwoorden met dat dit niet het juiste adres is, en dat de echte geadresseerde beter zijn adres moet controleren.

Ik heb echt van naamgenoten sollicitaties, UWV-stukken en hele mailwisselingen over de voetbalclub gekregen. Dat is vrij snel voorbij als je een korte mail stuurt met "hoi, dit is niet het juiste adres, ik verwijder deze mails, als je wil dat ze wel aankomen moet je ze naar de juiste sturen".

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Hackus schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:00:
[...]

Die punt achter Gmail is de punt om de zin af te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Jeroenneman schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:09:
Gewoon antwoorden met dat dit niet het juiste adres is, en dat de echte geadresseerde beter zijn adres moet controleren.

Ik heb echt van naamgenoten sollicitaties, UWV-stukken en hele mailwisselingen over de voetbalclub gekregen. Dat is vrij snel voorbij als je een korte mail stuurt met "hoi, dit is niet het juiste adres, ik verwijder deze mails, als je wil dat ze wel aankomen moet je ze naar de juiste sturen".
Ik ga dit zeker doen. Allemaal bedankt voor zo goed mogelijk te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En anders een rule op je inbox maken dat alle mail die niet exact jouw emailadres is permanent verwijderen :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:21

odan

The dark side is within all!

er zijn toch echt meer als genoeg gevallen bekend waarbij dit toch echt gebeurd is. maar omdat google zegt dat het niet kan worden alle voorbeelden hiervan altijd weggewuifd.

en het is ook echt alleen gmail waar (nu) een . niet telt, elke andere mail provider volgt gewoon de standaard en ziet ze als legitieme karakters.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:54
Juist vanwege onbegrip over hoe gmail werkt (de enige die het zo implementeert) krijg je dit soort indianenverhalen.

Puntjes werden in 2004 al genegeerd.

Zie ook TS, de klacht is altijd 'ik krijg mail bestemd voor een heel ander adres', terwijl dat niet waar is - je krijgt mail van/voor mensen die niet kunnen typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Thralas schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:48:
Juist vanwege onbegrip over hoe gmail werkt (de enige die het zo implementeert) krijg je dit soort indianenverhalen.

Puntjes werden in 2004 al genegeerd.

Zie ook TS, de klacht is altijd 'ik krijg mail bestemd voor een heel ander adres', terwijl dat niet waar is - je krijgt mail van/voor mensen die niet kunnen typen.
Dat zijn dan veel mensen die niet kunnen typen. Zo een 5 tal op een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

job

AppleFan2007 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:51:
Misschien het is 1 persoon die telkens dezelfde fout maakt, gmail typt ipv ziggo (of waar hij dan ook zit).

Zo krijg ik al jaren emails voor een naamgenoot. Van onschuldig (nieuwsbrieven) tot niet zo onschuldig (koopcontract huis). Ik deze persoon al meerdere keren via verschillende kanalen gevraagd zijn zaken op orde te brengen maar deze persoon blijft dezelfde fout maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:31

franssie

Save the albatross

AppleFan2007 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:51:
[...]

Ik heb ook zo een naamgenoot en die geeft voornaam.achternaam1@gmail.com - ikzelf zonder 1 ...

Wat er nu gebeurd is dat deze zelf de 1 vergeet of dat mensen bij het overtypen de 1 weghalen.
Daar zitten ook pareltjes tussen. Dankzij een bereidwillende derde weet ik nu dat deze de 1 gebruikt waardoor ik foutieve emails kan doorsturen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Behoorlijk gaar systeem van Google eigenlijk. Punten in e-mailadressen zijn niet iets raars, feit dat Google dat negeert wel. Reden om die meuk niet te gebruiken.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

evilution schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:33:
Behoorlijk gaar systeem van Google eigenlijk. Punten in e-mailadressen zijn niet iets raars, feit dat Google dat negeert wel. Reden om die meuk niet te gebruiken.
Google negeert ze niet.. Google geeft jou gewoon alle varianten... Dus als jij pietpuk@gmail.com neemt dan kan iemand anders niet piet.puk@gmail.com nemen want die is ook van jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:31

franssie

Save the albatross

evilution schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:33:
Google negeert ze niet. Je kan er op filteren (dus alles zonder punt gelijk in je spam bak etc etc).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1