Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe maak ik mijn iMac (eind2012) sneller?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• ikbenanja
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 15-11 17:03
Dag,

Ik heb een iMac eind 2012 en vind hem nogal langzaam worden. Ik kom er niet achter wat hem sneller zal maken: Extra intern geheugen (ik heb nu 8GB) of een snellere SSD kaart. Wat adviseren jullie?

Alvast bedankt!

Anja

Beste antwoord (via ikbenanja op 15-11-2019 17:02)

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13-12 08:24
SSD zal vooral helpen met programma's openen en opslaan enzo. Meer geheugen helpt alleen als je huidige geheugen vol zit.

Kijk tijdens het werken hoeveel je van je geheugen gebruikt. Als nog niet alles opgebruikt is en het is traag, dan heeft meer geheugen niet veel zin. Maar sowieso gaat een SSD al veel verschil maken, dus daar kan je mee beginnen.

The devil is in the details.

Alle reacties

• Hahn
Ligt er helemaal wat je aan het doen bent. Maar in de meeste gevallen zal een SSD het grootste merkbare verschil maken.

• ikbenanja
Ik gebruik hem naast gewoon wat internetten vooral voor fotobewerking en videomontage. Maakt dat nog verschil denk je?

Dank voor je snelle reactie trouwens!

• JohnnyDon
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-12 16:43
Ja, als je alles op je MAC opslaat dan gaat dat proces een heel stuk sneller met een SSD

JohnnyDon wijzigde deze reactie 15-11-2019 16:50 (7%)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Hahn
SSD zal vooral helpen met programma's openen en opslaan enzo. Meer geheugen helpt alleen als je huidige geheugen vol zit.

Kijk tijdens het werken hoeveel je van je geheugen gebruikt. Als nog niet alles opgebruikt is en het is traag, dan heeft meer geheugen niet veel zin. Maar sowieso gaat een SSD al veel verschil maken, dus daar kan je mee beginnen.

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 01:39
Een SSD gaat inderdaad alles veel sneller maken, maar zorg wel dat je rekening houdt met de vintage status van je iMac, wat dit betekent: https://support.apple.com/en-us/HT201624 en wat dit in de praktijk betekent: je Mac gaat waarschijnlijk nog prima een tijdje mee, maar het kan zijn dat de volgende macOS versie, of de versie daarna niet meer geschikt zal zijn voor je iMac. Voor nu is de investering van een SSD de moeite zeker waard, en als je hem nog een tijd met plezier kan gebruiken is dat beter voor iedereen.

• ikbenanja
Dankjewel! Ik ga op zoek naar een SSD!

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09:57
Je kan het zelf doen of laten doen.

https://www.onemorething....-waard-voor-10-14-mojave/

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Indien je niet handig op lui bent, de iMac heeft Thunderbolt 1 poorten waar een externe SSD op aangesloten kan worden. En je Mac kan dan van een externe SSD booten en al zijn leuke dingen doen.

Bijvoorbeeld: pricewatch: Transcend StoreJet 500 Portable SSD 256GB Wit
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True