hoe krijg ik mijn windows 8.1 terug op mijn nieuwe hdd?? Ik heb al een dvd aangemaakt met het 8.1 dutch bestand, zowel x32 als x64, maar de pc wil maar niet starten vanaf usb of dvd?? Wat doe ik verkeerd??

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
https://webwereld.nl/how-...tick-opstartbaar-3774388/dirkhimself schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:24:
Dacht 't wel, nog even checken vanmiddag. Hoe weet ik of de dvd bootable is, en hoe maak ik dat bootable?
Zou eerst eens bedenken waarom je windows 8.1 wilt installeren en niet windows 10.dirkhimself schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:54:
hoe krijg ik mijn windows 8.1 terug op mijn nieuwe hdd?? Ik heb al een dvd aangemaakt met het 8.1 dutch bestand, zowel x32 als x64, maar de pc wil maar niet starten vanaf usb of dvd?? Wat doe ik verkeerd??
[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 19-11-2019 09:11 . Reden: lmgtfy linkjes zijn not done ]
Ik moet ook nog eens op "Google Search" drukken...jezus.Spierenburg schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:49:
[...]
Zou eerst eens bedenken waarom je windows 8.1 wilt installeren en niet windows 10.
*knip*
[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 19-11-2019 09:11 ]
Je kunt gewoon Windows 8.1 blijven gebruiken als Windows support stopt voor updates zolang je een virusscanner etc.. gebruikt en dat up to date houdt. 8.1 ziet er ook verzorgder uit als Windows 10 wat qua look een rommeltje is.dylan111111 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:23:
Kan je niet beter voor 20 euro een andere 2de hands recentere kaart halen die wel Windows 10 drivers heeft ?
Over ongeveer 3 jaar stop de ondersteuning voor Windows 8.1 en dan ben je nu dat al voor namelijk....
Dat jij Windows 8.1 er verzorgder uit vindt zien is jouw mening, ben ik het niet met je eens. En met een virusscanner alleen red je het niet. Als er een lek ontdekt wordt in Windows 8.1, dan doet je virusscanner daar weinig aan.8mile13 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:13:
[...]
Je kunt gewoon Windows 8.1 blijven gebruiken als Windows support stopt voor updates zolang je een virusscanner etc.. gebruikt en dat up to date houdt. 8.1 ziet er ook verzorgder uit als Windows 10 wat qua look een rommeltje is.
The devil is in the details.
Ik heb Windows 8.1 en Windows 10. Als je kijkt naar opstarten t/m afsluiten wat look betreft dan is dat prima verzorgt bij Windows 8.1 en echt niet bj Windows 10. Kijk bijvoorbeeld naar het afsluitscherm. Wordt je echt niet vrolijk van hoe men er bij Microsoft tegenaan rommelt. Wat betreft stop ondersteuning updates Windows 8.1 zijn experts die daar anders over denken. Er zijn ook gewoon mensen die er veel verstand van hebben die gewoon nog Windows XP gebruiken. Dat je een Windows versie bij het grof vuil moet zetten omdat Microsoft update ondersteuning stop zet allemaal bangmakerij lijkt mij.Hahn schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:16:
[...]
Dat jij Windows 8.1 er verzorgder uit vindt zien is jouw mening, ben ik het niet met je eens. En met een virusscanner alleen red je het niet. Als er een lek ontdekt wordt in Windows 8.1, dan doet je virusscanner daar weinig aan.
*knip* doe eens even normaal8mile13 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:58:
[...]
Ik heb Windows 8.1 en Windows 10. Als je kijkt naar opstarten t/m afsluiten wat look betreft dan is dat prima verzorgt bij Windows 8.1 en echt niet bj Windows 10. Kijk bijvoorbeeld naar het afsluitscherm. Wordt je echt niet vrolijk van hoe men er bij Microsoft tegenaan rommelt. Wat betreft stop ondersteuning updates Windows 8.1 zijn experts die daar anders over denken. Er zijn ook gewoon mensen die er veel verstand van hebben die gewoon nog Windows XP gebruiken. Dat je een Windows versie bij het grof vuil moet zetten omdat Microsoft update ondersteuning stop zet allemaal bangmakerij lijkt mij.
[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 19-11-2019 09:12 ]
Nogmaals: dat is jouw mening. Breng jouw mening niet als een feit.8mile13 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:58:
[...]
Ik heb Windows 8.1 en Windows 10. Als je kijkt naar opstarten t/m afsluiten wat look betreft dan is dat prima verzorgt bij Windows 8.1 en echt niet bj Windows 10. Kijk bijvoorbeeld naar het afsluitscherm. Wordt je echt niet vrolijk van hoe men er bij Microsoft tegenaan rommelt.
Dat is geen bangmakerij, dat heet voorzichtigheid. En liever iets te voorzichtig, dan al je data kwijt/corrupt/gestolen.Wat betreft stop ondersteuning updates Windows 8.1 zijn experts die daar anders over denken. Er zijn ook gewoon mensen die er veel verstand van hebben die gewoon nog Windows XP gebruiken. Dat je een Windows versie bij het grof vuil moet zetten omdat Microsoft update ondersteuning stop zet allemaal bangmakerij lijkt mij.
The devil is in the details.
Het maakt mij geen zak uit of z'n data gestolen/gewist wordt, maar zodra hij een of ander botnet gaat voorzien van een residential IP en compute power gaat het te ver.Hahn schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:24:
[...]
Nogmaals: dat is jouw mening. Breng jouw mening niet als een feit.
[...]
Dat is geen bangmakerij, dat heet voorzichtigheid. En liever iets te voorzichtig, dan al je data kwijt/corrupt/gestolen.
Het lijkt mij duidelijk dat Windows 10 designmatig consessies heeft gedaan, als je dat niet ziet dan kan ik daar verder ook niks aan doen.Hahn schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:24:
[...]
Nogmaals: dat is jouw mening. Breng jouw mening niet als een feit.
Er is genoeg info voor mensen die bijvoorbeeld nog XP gebruiken zonder Windows updates om dat relatief veilig te doen lijkt mij. Zoals* Het lijkt mij dat je gewoon nog wat voorzichter moet zijn als je geen update support van Windows hebt.quote: HahnDat is geen bangmakerij, dat heet voorzichtigheid. En liever iets te voorzichtig, dan al je data kwijt/corrupt/gestolen.
Wat is dat voor een onzin. Je weet helemaal niks van mijn PC gedrag af. Ik heb Windows Update en Defender up to date op Windows 8.1. Ook zijn de meeste programma's die ik gebruik up to date...En run ik Anti Malware op z'n tijd. Dat is veel meer dan de meeste mensen doen.quote: johnkeates*knip*
Als jij bijv. BlueKeep niet patcht om dat je het een coole naam voor een vuln vind is dat leuk voor je maar dan kan je wat mij betreft voor de rest van je leven offline blijven.
[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 19-11-2019 09:14 ]
Ik download windows versie zelf via Heidocnet.Stefan22 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:00:
Windows 8.1 heeft nog ondersteuning tot ergens in 2023 en als de TS Windows 8.1 wenst te gebruiken kan dat toch gewoon? Ik gebruik het zelf ook dagelijks, en het design is wel degelijk meer consistent dan in Windows 10 (niet dat dat verder invloed heeft op het probleem van de TS). Windows 10 is natuurlijk wel toekomstbestendiger, maar de TS is al in bezit van Windows 8.1 wat nog 3 jaar ondersteuning heeft, voor Windows 10 moet nieuwe hardware aangeschaft worden wat later ook wel kan, wellicht met een nieuwe PC (huidige is misschien wel al ouder vanwege de grafische kaart die al geen onderteuning heeft).
Met een Windows 8.1 ISO die te downloaden is bij Microsoft, kan er een USB aangemaakt worden met het programma Rufus. Ik weet niet welke de TS heeft geprobeerd, maar misschien werkt het met Rufus wel.
ok. dus als ik beveiliging heb op XP en alleen mail kijk dan ga ik problemen krijgen?quote: akimosanNatuurlijk helpt het als je voorzichtiger bent, maar ook voor voorzichtige gebruikers geldt dat hun systeem vatbaar kan zijn voor een exploit. Dus als je "denkt dat je veilig zit en verder niets doet" dan wordt het dus vanzelf onveiliger, niet alleen voor jou, maar ook voor anderen. Die controle wordt je dan vanzelf een keer ontnomen.
Ja. XP hebben met beveiliging is net als onderstaande.8mile13 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:45:
ok. dus als ik beveiliging heb op XP en alleen mail kijk dan ga ik problemen krijgen?
nog even Marketshare wereldwijd.
https://gs.statcounter.co...windows/desktop/worldwide
[ Voor 8% gewijzigd door nelizmastr op 10-12-2019 12:52 ]
I reject your reality and substitute my own
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq