Windows 'herkent' niet of 2e scherm aan of uit is?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Hey all,

sinds lang weer eens een issue waar ik tegen aan loop en niet opgelost krijg. Ik heb sinds een paar dagen mijn beide schermen vervangen door nieuwe exemplaren. Zelfde kwalitatieve displayport kabels op dezelfde poorten van de videokaart (GTX 1080).

Met de vorige schermen 'herkende' Windows wanneer ik het tweede scherm uitzette en dan werd de desktop vanzelf beperkt tot 1 scherm, dat wil zeggen, windows op het tweede scherm werden dan keurig naar het eerste scherm gezet, er vond een soort van refresh van het scherm plaats als het ware en ik kon de muis ook niet naar het andere scherm verplaatsen.

Nu werkt dat dus niet meer zo :( Als ik nu het tweede scherm uitzet, dan blijven windows die daar op stonden daar staan en ik kan met het scherm uit ook nog steeds windows daarnaar toe zetten.

Ik weet dat ik met windows+P de projectie snel kan aanpassen, maar voorheen ging dat met dezelfde settings dus vanzelf bij het in- en uitschakelen van de schermen.

Wie oh wie kan mij helpen? Ik zou het heel graag weer willen zoals het was.

Thanx voor het meedenken!!!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Zal wel ergens in scherm instellingen van het beeldscherm zelf zitten.

'You don't need eyes to see, you need vision' ~ Maxi Jazz

[ Voor 4% gewijzigd door Berlinetta op 15-11-2019 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:35

TommieW

Numa numa.

Dat gedrag verschilt per scherm. Vaak niet veel wat je daaraan kan doen. Ik mis nog wel welke schermen je hebt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Scherm aan/uit wordt niet herkend, maar scherm wel of niet ingeplugd wel. Wat je oude schermen waarschijnlijk deden was electrisch 'unpluggen' als ze niet aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:41
Waarschijnlijk blijven je nieuwe monitors "kijken" naar de displayport en gaan ze wellicht vanzelf "aan" als de PC aan gaat. Kijk even of er een powersafe optie in je nieuwe schermen zit en zet die dan zo "dom" mogelijk en voorkom welke powersave mode dan ook behalve "helemaal uit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Thanx voor het meedenken allemaal!!

Ter info, het zijn twee EIZO EV2785 schermen die twee SX2462W schermen vervangen. Ze hebben een USB-C-poort die gebruikt kan worden voor laden etc. Misschien dat die roet in het eten gooien? Ik heb ze nu niet met de USB aangesloten (kabels nog niet lang genoeg), maar misschien kan ik er dan nog op een andere manier mee aansturen...

Wordt vervolgd!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Pagina: 1