Ik heb een IBM hard disk (zie sig) met een Coolermaster harddisk cooler alleen die cooler maakt nogal veel herrie dus wil hem er eigenlijk weer uithalen. Nu was ik benieuwt als ik de cooler uit zet en de harddisk in de casing van de cooler laat zitten wordt deze dan te heet of staat hij juist zijn warmte af aan de casing welke dan wel weer gekoelt word door de fan's van me Kast?
ik heb dus 3 hd's (2x IBM highspeed + 1 slowgate) boven elkaar hangen in een 3,5" rekje. 't wordt wel warm, maar met hogere temperaturen kunnen ze nog goed werken hoor.
Je kunt die HD dus makkelijk eruit halen, de warmte stroomt wel weg.
Je kunt die HD dus makkelijk eruit halen, de warmte stroomt wel weg.
- hardware always changes.. -
ik heb exact hetzelfde, een IBM 61,5 Gb in zo'n coolermaster cooldrive, van die fan word ik gek dus ik heb em gewoon uit gezet, geen problemen, die cmaster is op zich kwa element al genoeg om die ibm op goede temps te houden, ik heb het fannetje zonet vervangen door een standaard 40mm btw.
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Is het mogelijk dat door hogere temparaturen bad sectors ontstaan ?
Na verplaatsing van IBM HD onder Seagate HD, had ik een maand later bad sectors op m'n IBM. Gelukkig garrantie.
Na verplaatsing van IBM HD onder Seagate HD, had ik een maand later bad sectors op m'n IBM. Gelukkig garrantie.
--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--