Toon posts:

2x hdmi poort en schermen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Zojuist heb ik mijn nieuwe desktop binnen. Het betreft een Lenovo met daarin 2 x een hdmi aansluiting. Dit wilde hebben zodat ik gemakkelijk mijn 2 hdmi schermen kon aansluiten (is mij verteld).

Nu heb ik alles aangesloten maar werkt er maar 1 van de 2 hdmi poorten. Moet ik nog iets extra's doen om te zorgen dat de andere hdmi poort ook werkt? of zie ik iets over hoofd?

Het betreft de volgende desktop: Lenovo IdeaCentre T540-15ICB 90L1005GMH

Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Waar heb je de HDMI kabels precies op aangesloten?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ding heeft sowieso 1 HDMIpoort op het moederbord zelf zitten. Die zou je niet moeten gebruiken, maar die 2 die op je videokaart zitten. Als er daar maar 1 op zit, dan kun je een verloopje van displayport naar HDMI gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:05
Werkt er maar een van de 2 poorten, of heb je maar op 1 van de 2 schermen beeld? Wat voor besturingssysteem gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 00:10
Ik ga er even vanuit dat je beide schermen met één kabel per scherm hebt aangesloten in de HDMI uitgangen van je videokaart & dat je windows gebruikt.

"Je hebt 2 beeldschermen aangesloten. Hoe stel je dat in Windows verder in?

1. Rechtsklik op het bureaublad en kies Schermresolutie of Beeldscherminstellingen.
2. Scherm 1 is je hoofdbeeldscherm; scherm 2 is het extra scherm.
3. Scrol naar Meerdere Beeldschermen.
4. Kies voor Deze beeldschermen dupliceren als je op beide schermen hetzelfde wilt zien als op scherm 1.
5. Kies voor Deze beeldschermen uitbreiden om van de 2 schermen 1 groot scherm te maken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

TERW_DAN schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:46:
Dat ding heeft sowieso 1 HDMIpoort op het moederbord zelf zitten. Die zou je niet moeten gebruiken, maar die 2 die op je videokaart zitten. Als er daar maar 1 op zit, dan kun je een verloopje van displayport naar HDMI gebruiken.
Dit ^^
De HDMI poort op het mobo gaat geen beeld geven want er zit geen grafische chip in de CPU.
Op de videokaart is volgens mij maar 1 HDMI poort aanwezig, maar dat zou ook af kunnen hangen van de specifieke GPU die gebruikt is. Als ik de pricewatch mag geloven zijn er in totaal 2 HDMI poorten, waarvan dus 1 op het mobo (die geen beeld geeft) en 1 op de GPU.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal. Dan denk ik inderdaad dat er een op het mobo zit waardoor deze geen beeld geeft. Dan ben ik alleen fout geïnformeerd. Mij was namelijk verteld als er 2 HDMI aansluitingen zitten kan je via die 2 aansluitingen een scherm verbinden. Helaas dus.

Ik heb nu een DVI kabel gekocht waarmee het andere scherm is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 12:21
Verbinden kan wel, maar aansturen niet ;)

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Pagina: 1