Omhulsel van het scherm Acer Aspire is kapot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1276402

Topicstarter
Mijn vraag
Het omhulsel van het scherm van mijn Acer Aspire is afgebroken. Ik ben bij een computerservice geweest en die vertelde dat dit komt omdat het systeem van openen niet goed werkt. Vervolgens hebben ze een paar schroeven door het hulsel geboord. Hierdoor kwam het scherm wel weer vast te zitten, maar nu lijkt het probleem weer te verergeren. De omhulling scheurt steeds verder door.

Het gaat om de linker- en rechtenorderkant van het scherm, waar scheuren in komen. Daarbij bolt de achterkant van onderen op wanneer ik de laptop sluit.

Weet iemand of ik dit makkelijk kan laten repareren? Of zal ik een nieuwe laptop moeten aanschaffen?

Beste antwoord (via Anoniem: 1276402 op 15-11-2019 16:25)

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:27
Zoek in Google even op de term hinge in combi met displaycover en modelnummer laptop.

Zijn vast vervangende exemplaren te vinden

Bla Bla Bla

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-06 17:09
Anoniem: 1276402 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:31:
Mijn vraag
Het omhulsel van het scherm van mijn Acer Aspire is afgebroken. Ik ben bij een computerservice geweest en die vertelde dat dit komt omdat het systeem van openen niet goed werkt. Vervolgens hebben ze een paar schroeven door het hulsel geboord. Hierdoor kwam het scherm wel weer vast te zitten, maar nu lijkt het probleem weer te verergeren. De omhulling scheurt steeds verder door.

Het gaat om de linker- en rechtenorderkant van het scherm, waar scheuren in komen. Daarbij bolt de achterkant van onderen op wanneer ik de laptop sluit.

Weet iemand of ik dit makkelijk kan laten repareren? Of zal ik een nieuwe laptop moeten aanschaffen?
Ik zou het bij hetzelfde 'computerservice' (beunhazen) laten repareren, waar ze ook schroeven er doorheen hebt laten boren....

Maar serieus: als het makkelijk te repareren was, hadden ze dat in eerste instantie al wel gedaan.
Dit klinkt alsof je in het beste geval er mee weg kan komen door een los scherm-frame te kunnen kopen bij Acer en dit laten monteren. Of dat je mogelijk een complete schermunit moet laten vervangen.
Either way geen goedkope oplossing gekeken de mogelijke onderdelenprijs of het uurloon.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:27
Zoek in Google even op de term hinge in combi met displaycover en modelnummer laptop.

Zijn vast vervangende exemplaren te vinden

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Heb je foto's? En een type? Klinkt namelijk dat ze meer hebben gesloopt dan gerepareerd. In zo'n geval had ik het hun het probleem gratis laten maken. Of als ze het niet kunnen de rekening door hun laten betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 15-11-2019 15:16 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:29
Waarschijnlijk zijn de scharnieren kapot en drukken deze de covers kapot. Meestal wel te fixen. Heb je wat foto’s?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
De scharnieren zijn waarschijnlijk stroever geworden en om dat je laptop waarschijnlijk een wat goedkoper model is zijn de metalen scharnieren gewoon lekker in plastic geschroefd. Dat is vragen om problemen en scheurt gewoon uit. Je kan al het plastic vervangen zodat het over een paar jaar gewoon weer kan scheuren, maar voor hetzelfde geld koop je een nieuwe. Als je er dan een koopt van metaal of met een magnesium frame dan heb je dat probleem een stuk minder snel.

[ Voor 13% gewijzigd door johnkeates op 15-11-2019 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:58

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Volgens mij wordt zoiets een Bezel genoemd. Die kan je op ebay en/of AliExpress relatief goedkoop scoren voor jouw type laptop. De oorzaak zijn te stroeve scharnieren (Hinges), die na gelang van tijd stof ed eten en dus de soepelheid verliezen. Zoals hierboven al benoemd, wanneer je enkel de bezel vervangt, loop je binnen zeer korte tijd tegen hetzelfde probleem aan. De oplossing is beide scharnieren en de bezel tegelijkertijd vervangen. Hiervoor moet helaas je laptop volledig uit elkaar. Zorg dat iemand het gaat uitvoeren die gestructureerd te werk gaat. Je wilt niet dat je achteraf, wanneer je laptop weer in elkaar zit, onderdelen overhoudt. Of erger nog dat er (te lange) schroeven op de verkeerde plek worden teruggeplaatst waardoor ze bijv. door de behuizing worden gedrukt. En ja, helaas heb ik er ervaring mee 8)7
Waarschijnlijk mag je nu ook een nieuwe backcover gaan zoeken voor je scherm, aangezien er nu ook gaten in de achterzijde zitten met dank aan de "computerservice".

Mocht je een idee willen krijgen wat deze klus inhoud, op Youtube heb je verschillende howto's die deze procedure, het vervangen van een laptop bezel inc. scharnieren, doorlopen.

[ Voor 48% gewijzigd door WeaZuL op 15-11-2019 16:23 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Pagina: 1