Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Monitor, voor beeld, usb voor toetsenbord en muis, geluid via jack, opladen via USBc van Surface Go met een enkele kabel

Wat is je budget?
Zo rond de 200 euro is wel prima. Minder is natuurlijk beter.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op een bureau, thuis. Toetsenbord via USB aan de monitor. Speakers via 3.5mm jack aan de monitor.

Ik heb zelf al gevonden:
Een Dell, en Lenovo monitor.

Belangrijkste vraag:
Hoe weet ik zeker dat een USBc monitor gaat werken in combinatie met een surface go.
DWZ ik wil zowel opladen, beeld, geluid en USB via de monitor laten lopen dmv een enkele USBc verbinding. Zijn alle USBc monitoren hiervoor geschikt? Gezien de verscheidenheid aan USBc implementaties en protocollen weet ik het niet zeker. Ervaringen dat een bepaalde monitor al dan niet werkt met een Surface Go hoor ik ook graag.

Beste antwoord (via GrowMyHair op 10-12-2019 08:54)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Al eens gefilterd in de Pricewatch? categorie: Monitoren

Heel veel keuze is er niet, ik heb het budget ook iets hoger gezet want anders was er juist één 21,5" monitor die je kon nemen, al geef je zelf niet echt aan welke grootte, resolutie of type paneel je wilt.

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar bv bij de pricewatch: Dell P2419HC Zwart staat op de website het volgende over de USB-C verbinding:

Algehele connectiviteit

Alles in een: houd uw bureau netjes met de meegeleverde USB-C-kabel, een handige oplossing waarbij één kabel stroom, data, video en audio overdraagt.

Groot gebruiksgemak via één kabel: laad eenvoudig op met de USB-C-kabel, dezelfde kabel die uw apparaat met de monitor verbindt. Aangezien u uw apparaat tot maximaal 65 w stroom oplaadti, beschermt u het met de ingebouwde spanningsbeveiliging van Dell.

Maak verbinding met productiviteit: maak eenvoudig een daisy chain-verbinding met maximaal twee Full HD-monitoren met een DisplayPort 1.2-uitgang. (Dubbele monitoren in de bovenstaande afbeelding zijn gemonteerd op de Dell dubbele monitorstandaard - MDS19; apart verkrijgbaar.)

Soepel schakelen: Dankzij de USB-C-connectiviteit maakt u gemakkelijk verbinding met een groot aantal laptops en schakelt u naadloos tussen gebruikers - ideaal voor gedeelde werkruimtes.

(https://www.dell.com/nl-n...itoren-monitoraccessoires)

De Dell U2419HC die jij gevonden hebt, lijkt dit ook wel te ondersteunen maar heeft USB 3.2 gen 1 en kost evenveel als de P2419HC, denk dat je dan beter die neemt.
De Lenovo heeft een collega van me, in gebruik met een Macbook Pro met USB-C, dat werkt ook, enige punt van kritiek is dat we er zo 2 besteld hebben en dat de kleuren behoorlijk anders gekalibreerd waren, was eigenlijk niet goed te brengen, de ene bleef geel uit slaan vergeleken met de andere. Qua snelheid is het ook een Gen 1, maar dat maakt een Surface Go niet zoveel uit.

Een USB-C hub kan ook een alternatief zijn, dan kun je gelijk welke monitor nemen, dus qua prijs kan dat op hetzelfde neer komen. Het zijn wel wat meer kabels, dus minder netjes, maar als je die hub wegwerkt en altijd aangesloten laat aan de monitor en randapparatuur, komt het op hetzelfde neer voor je Surface Go.

[ Voor 15% gewijzigd door MacPoedel op 19-11-2019 12:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen? Welke monitoren werken wel/niet?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34

Heel veel keuze is er niet, ik heb het budget ook iets hoger gezet want anders was er juist één 21,5" monitor die je kon nemen, al geef je zelf niet echt aan welke grootte, resolutie of type paneel je wilt.

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar bv bij de pricewatch: Dell P2419HC Zwart staat op de website het volgende over de USB-C verbinding:

Algehele connectiviteit

Alles in een: houd uw bureau netjes met de meegeleverde USB-C-kabel, een handige oplossing waarbij één kabel stroom, data, video en audio overdraagt.

Groot gebruiksgemak via één kabel: laad eenvoudig op met de USB-C-kabel, dezelfde kabel die uw apparaat met de monitor verbindt. Aangezien u uw apparaat tot maximaal 65 w stroom oplaadti, beschermt u het met de ingebouwde spanningsbeveiliging van Dell.

Maak verbinding met productiviteit: maak eenvoudig een daisy chain-verbinding met maximaal twee Full HD-monitoren met een DisplayPort 1.2-uitgang. (Dubbele monitoren in de bovenstaande afbeelding zijn gemonteerd op de Dell dubbele monitorstandaard - MDS19; apart verkrijgbaar.)

Soepel schakelen: Dankzij de USB-C-connectiviteit maakt u gemakkelijk verbinding met een groot aantal laptops en schakelt u naadloos tussen gebruikers - ideaal voor gedeelde werkruimtes.

De Dell U2419HC die jij gevonden hebt, lijkt dit ook wel te ondersteunen maar heeft USB 3.2 gen 1 en kost evenveel als de P2419HC, denk dat je dan beter die neemt.
De Lenovo heeft een collega van me, in gebruik met een Macbook Pro met USB-C, dat werkt ook, enige punt van kritiek is dat we er zo 2 besteld hebben en dat de kleuren behoorlijk anders gekalibreerd waren, was eigenlijk niet goed te brengen, de ene bleef geel uit slaan vergeleken met de andere. Qua snelheid is het ook een Gen 1, maar dat maakt een Surface Go niet zoveel uit.

Een USB-C hub kan ook een alternatief zijn, dan kun je gelijk welke monitor nemen, dus qua prijs kan dat op hetzelfde neer komen. Het zijn wel wat meer kabels, dus minder netjes, maar als je die hub wegwerkt en altijd aangesloten laat aan de monitor en randapparatuur, komt het op hetzelfde neer voor je Surface Go.

[ Voor 15% gewijzigd door MacPoedel op 19-11-2019 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
MacPoedel schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:29:

Algehele connectiviteit

Bedankt voor je reply!

De Dell en Lenovo had ik gevonden via de PriceWatch. Probleem waar ik mee zat was dat de aanwezigheid van een usb c aansluiting eigenlijk alleen garandeert dat het kabeltje past. Terwijl ik ook graag beeld, stroom, usb en audio heen en weer wil sturen.

Dus meer concreet was de vraag hoe ik weet dat de juiste:
- beeld protocollen/resoluties/verversingsfrequenties
- laad protocol/spanning/stroomsterkte/vermogen
- werkende usb en audio
ondersteund worden.

De Lenovo (ThinkVision T24m (61CFRAT2EU) Zwart) was ten tijde van het maken van dit topic een paar tientjes goedkoper dan de Dell (UltraSharp U2419HC Zwart). Dus de Lenovo zou de voorkeur hebben, als deze ook zou werken. Inmiddels zijn ze vergelijkbaar in prijs, dus maakt het niet meer zoveel uit.
De P2419HC die je noemt lijkt geen audio aansluiting te hebben, dus is wat dat betreft in het nadeel. Dan moet je twee kabels aansluiten. Hetzelfde geldt voor de P2219HC, hoewel ik denk dat het 22" formaat fijner combineert met de kleine surface go door de hogere pixeldichtheid.

Doel is trouwens thuiswerken via Citrix en af en toe wat office achtige dingen die een betere workflow geven met een muis en monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Indien nog iemand voor eenzelfde probleem staat en dit topic leest.

Inmiddels een U2419HC besteld en ontvangen. Deze is in staat een Surface Go op te laden, en beeld, USB en geluid door te geven na aansluiten met enkel de USBc kabel.

Aangezien het door mij ontvangen exemplaar enkele defecte pixels had, ben ik 'm aan het omruilen voor een nieuwe. Functioneel leek alles echter te werken tijdens het half uur dat ie in gebruik is geweest.