Narrowcasting mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:
  • 6.352 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-07-2021
Mijn vraag
Ik heb flink wat vragen over de goedkoopste en simpelste mogelijkheden voor narrowcasting. Wij willen in de aankomsthal 1 of meerdere schermen plaatsen met daarop bedrijfsinformatie, ons scherm met statusupdate van ons rollenbaansysteem met bestellingen en verschillende widgets (nieuws, social media, YouTube).

Optie 1:
Ik ben zelf niet technisch onderlegd en een leek op dit gebied, dus de voorkeur gaat uit naar kant-en klare software, waarbij ik bovenstaande informatie kan verwerken in een dashboard op 1 scherm of meerdere schermen. Mooi meegenomen is als het dashboard naar smaak/huisstijl kan ingericht kan worden.

Optie 2:
Heel simpel. Chromecasts of iets dergelijks aanschaffen en dan screenen vanaf desktop/webbrowser.

Mijn vragen:
- Is een digital signage display noodzakelijk of kun je ook op een consumenten-tv dashboards showen?
- Zijn er narrowcasting bedrijven die jullie aanraden?
- Is er simpele software waarmee ik een dashboard met widgets kan creëren en dit kan casten naar een beeldscherm met Chromecast of Chromebox of iets dergelijks?
- Is er een app voor Chromecast of andere dongle waarmee jezelf een dashboard kan creëren? Ik zag dat de app Dashboard Cast niet meer bestaat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Chromecast

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd op Yodeck (gratis 1 monitor), Screencloud en Xibo (open source)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:37
Kan je niet gewoon een all in 1 pc pakken? of een mini-pc met een groot scherm eraan?
Dan werkt het hetzelfde als een gewone PC, die je achter/onder het scherm / balie plafond wegwerkt. HDMI kabels komen ook in meters lengte indien nodig:P

Gewoon een muis en toetsenbordje erbij, en je hebt de ervaring van een pc, maar dan met groot scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
Dank je wel! Had ik er nog even bij willen zeggen, mijn werkgever wilt zo min mogelijk kabels zien, wat de zaak iets moeilijker maakt. Ook wilt hij het liefst niet maandelijks betalen voor een abonnement voor software.

Voorbeeld: https://imagehost.com.au//j5YQu

[ Voor 33% gewijzigd door Kramps op 15-11-2019 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Zoek eens op SSSP (standaard voor digitalsignage schermen, Samsung & LG hebben van deze schermen).

Eventueel FrontFace, wel PC nodig.

Ben er tijdje terug mee bezig geweest om voor ons een en ander uit te zoeken, er is genoeg mogelijk :)
Zal eens ff zoeken of ik nog wat kan vinden wat we hier geprobeerd hebben;

Een lijstje met opties:
https://www.capterra.com/...pply+Filters&sort_options

[ Voor 3% gewijzigd door mvrhrln op 15-11-2019 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06 13:30
Wij hebben hier op het scherm 2 jaar nu Narrowcasting draaien via een bedrijf. Wij hebben 2 geschikte LG schermen hangen in onze entree en kantine.

In onze entree hebben we een script draaien, welke gekoppeld is aan onze vergaderkamers. Als je die vergaderkamers boekt, kun je met bepaalde teksten in het onderwerp mensen welkom heten op dit scherm (kwartier voor en 5 minuten na afspraak tijdstip).

In onze kantine hebben we verschillende content (NU nieuw en sportnieuws), filmpje, verjaardagen, weerbericht, file informatie etc.

Het fijne is, dat ik dit gewoon vanaf mijn pc met software aan kan sturen en dat het pas ververst wordt, als ik dat wil. Niemand ziet dat ik dit aanpas, terwijl ik het aanpas. Je hebt een netwerkaansluiting nodig bij je tv en dan is eigenlijk alles mogelijk.

Je loopt wel tegen de beperking van Narrow Casting aan, maar dat is op voorhand bekend.

DM me anders even voor meer informatie. Ik wil hier verder geen reclame gaan maken ;).

[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 17-11-2019 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb zelf ook al eens zitten zoeken naar Digital Signage / Narrowcasting wat betaalbaar is en op een RaspberryPi kan draaien. Ik had toen ooit eens dit gevonden, maar ik heb er geen ervaring mee:

https://pisignage.com/

Zo te zien betaal je wel een eenmalige licentie van $25 (voor de player) maar als je de GitHub-source zelf installeert, zit je als het goed is niet vast aan hun betaalde cloud van $20 dollar per jaar. (wat opzich nog niet eens duur is).

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 15-11-2019 12:20 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
mvrhrln schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:48:
Zoek eens op SSSP (standaard voor digitalsignage schermen, Samsung & LG hebben van deze schermen).

Eventueel FrontFace, wel PC nodig.

Ben er tijdje terug mee bezig geweest om voor ons een en ander uit te zoeken, er is genoeg mogelijk :)
Zal eens ff zoeken of ik nog wat kan vinden wat we hier geprobeerd hebben;

Een lijstje met opties:
https://www.capterra.com/...pply+Filters&sort_options
Dank je wel, ik hoor het graag van je! Ik zal eens kijken naar de mogelijkheden van Samsung & LG schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
AW_Bos schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:16:
Ik heb zelf ook al eens zitten zoeken naar Digital Signage / Narrowcasting wat betaalbaar is en op een RaspberryPi kan draaien. Ik had toen ooit eens dit gevonden, maar ik heb er geen ervaring mee:

https://pisignage.com/

Zo te zien betaal je wel een eenmalige licentie van $25 (voor de player) maar als je de GitHub-source zelf installeert, zit je als het goed is niet vast aan hun betaalde cloud van $20 dollar per jaar. (wat opzich nog niet eens duur is).
Dat is inderdaad goed betaalbaar. En de raspberry pi plug je in een scherm met HDMI-uitgang en klaar? En het installeren van Raspberry Pi, is dat voor mij te doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Kramps op 15-11-2019 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Kramps schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:45:
[...]

Dat is inderdaad goed betaalbaar. En de raspberry pi plug je in welke scherm met HDMI-uitgang en klaar?
Je zit wel met instelwerk, en het maken van een eigen template. Maar zoals ik begrijp kies je een vaste templates met zones, voor logo, ticker, tijd, weerbericht, content etc. En die zones kan je zelf maken met HTML, CSS, Canvas en JavaScript.

Ik heb er nooit mee ge-experimenteerd, dus ik zou zeggen: Probeer het eens uit of het waard is.
Mogelijk zijn er wel tijdelijke proeflicenties?

Ik ga er mogelijk binnenkort eens naar kijken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 15-11-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
En met een 1 Raspberri PI 4, is het mogelijk om verschillende opdrachten te sturen naar verschillende schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Heb je al in de manuals gekeken?

[ Voor 96% gewijzigd door AW_Bos op 17-11-2019 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

StealthyPeanut schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:53:
In onze entree hebben we een script draaien, welke gekoppeld is aan onze vergaderkamers. Als je die vergaderkamers boekt, kun je met bepaalde teksten in het onderwerp mensen welkom heten op dit scherm (half uur voor en kwartier na afspraak tijdstip).
Leuk hoor, maar denk je even aan de privacywetgeving? Ik heb mijn naam liefst niet urenlang op zo'n scherm, hoe vriendelijk ook bedoeld.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06 13:30
SeatRider schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:37:
[...]

Leuk hoor, maar denk je even aan de privacywetgeving? Ik heb mijn naam liefst niet urenlang op zo'n scherm, hoe vriendelijk ook bedoeld.
Uiteraard wordt hier aan gedacht en is hij ook AVG proof. Hij wordt een kwartier voor tot 5 minuten na begintijd afspraak getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

StealthyPeanut schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:46:
[...]

Uiteraard wordt hier aan gedacht en is hij ook AVG proof. Hij wordt een kwartier voor tot 5 minuten na begintijd afspraak getoond.
Met het risico off topic te gaan, hoe is dit AVG proof? Hoe vraag je aan mij als bezoeker toestemming om mijn naam te tonen, ook al is het maar voor korte tijd? Het is niet echt noodzakelijk voor het verlenen van de dienst, dus die grond heb je alvast niet :).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bij een winkel: laat bij inschrijven weten dat het gaat gebeuren en dat er ook een bijnaam is op te geven. Dan is het zelfs iets netter dan het reguliere hardop roepen van de naam.
offtopic:
Bij de vergaderzaal vind ik het ook niet noodzakelijk oid en te ver gaan. Het zou voor mij een dealbreaker zijn er te vergaderen als ik vertrouwelijke gesprekken heb te voeren, of bijv. wil spreken met verschillende mensen die dat niet van elkaar hoeven te weten. Maar dit is hier helemaal offtopic dus open dan even een eigen topic in P&B als je er verder over wilt op in gaan voor die situatie ;)
Kramps schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:45:
[...]

Dat is inderdaad goed betaalbaar. En de raspberry pi plug je in een scherm met HDMI-uitgang en klaar? En het installeren van Raspberry Pi, is dat voor mij te doen?
Een doosje installeren is niet waar het om gaat. Zie het niet anders dan wanneer je er een PC aan plugt. Het gaat erom wat je er vervolgens mee doet. En dan komt er de afweging tussen tech/moeite en geld.
StealthyPeanut schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:53:
DM me anders even voor meer informatie. Ik wil hier verder geen reclame gaan maken ;).
Geeft gerust info over de hardware/software in dit topic. Via DM ruikt eerder als faudte reclame dan gewoon inhoudelijk hier in het topic ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
Voor welke aanpak zouden jullie kiezen, wetende dat ik geen technische achtergrond heb?

Voor ons bedrijf moet het zo simpel mogelijk, het liefst hebben wij plug & play software, waarbij het mogelijk is om bv. op 1 scherm onze bedrijfsvideo in een loop te laten afspelen en een andere met bestellingsstatus (te bekijken via URL).
Yodeck ($7,99 per maand) zag er vrij gebruiksvriendelijk uit (werkt met Raspberry PI) en ondersteunt URL's, YouTube en andere widgets.Daarbij mag het niet in de duizenden euro's oplopen (laten we zeggen 2500 euro max).

De setup:

Ingang: 1x grote televisie/digital display(YouTube, nieuwswidgets, bestellingstatus) of 3/4 kleinere schermen bij de entree
Kantoor begane grond en tweede verdieping : 2x televisie/beamers met wifi (voor presentaties en evenementen zoals EK)
Kantine: 1x grote televisie (nieuws, televisie)

De grootste uitdaging voor mij ligt bij mij om vooral bij de ingang en de kantine, de rest van de schermen kunnen in principe met HDMI/ChromeCast/beamer met wifi worden verholpen.

[ Voor 20% gewijzigd door Kramps op 18-11-2019 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je dockers draaien op het netwerk?
https://xibo.org.uk/ gebruik ik nu 3 jaar met tevrdenheid icm met NUC en samsung tv's (schakelen automatisch aan/uit)

low budget maar zonder zorgen :)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 22:52
Is al eerder genoemd, maar nog geen antwoord gezien:
Waarom geen minipc (intel NUC bijv) die je achter het scherm plakt en via VNC evt over kan nemen? Geen kabels (want achter scherm + wifi), geen extra kosten buiten TV + NUC en eenvoudig.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
pica schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:29:
Is al eerder genoemd, maar nog geen antwoord gezien:
Waarom geen minipc (intel NUC bijv) die je achter het scherm plakt en via VNC evt over kan nemen? Geen kabels (want achter scherm + wifi), geen extra kosten buiten TV + NUC en eenvoudig.
Misschien een domme vraag: Ik zit zelf vlakbij de ingang (1 meter vanaf waar de televisie(s) komen te hangen). Dan zou ik dus VNC kunnen runnen op mijn desktop en doorsturen naar de minipc? En heb ik voor elke aparte televisie een mini pc nodig of kun je als deze mini pc 2 HDMI-ingangen verschillende beelden tonen op elk apart scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 22:52
Met VNC neem je simpelweg de machine over. Dus je hebt VNC server op de NUC draaien en VNC viewer op je eigen PC. Je neemt met VNC viewer op je werkstation de NUC over, je laat een site/filmpje/powerpoint presentatie lopen en je verbreekt de verbinding weer.

Je zou 1 NUC voor 2 schermen kunnen gebruiken indien je 2 HDMI uitgangen hebt. Dan ziet de NUC dat simpelweg als 2 monitoren. Dan zit je wel weer met de kabels, een workaround hiervoor zou draadloos HDMI extenders kunnen zijn, gebruik ik thuis ook en werkt nog best aardig.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
pica schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:06:
Met VNC neem je simpelweg de machine over. Dus je hebt VNC server op de NUC draaien en VNC viewer op je eigen PC. Je neemt met VNC viewer op je werkstation de NUC over, je laat een site/filmpje/powerpoint presentatie lopen en je verbreekt de verbinding weer.

Je zou 1 NUC voor 2 schermen kunnen gebruiken indien je 2 HDMI uitgangen hebt. Dan ziet de NUC dat simpelweg als 2 monitoren. Dan zit je wel weer met de kabels, een workaround hiervoor zou draadloos HDMI extenders kunnen zijn, gebruik ik thuis ook en werkt nog best aardig.
Okee, duidelijk, heel erg bedankt voor de uitleg. Dan wil ik je nog even lastigvallen. Welke NUC gebruik je zelf of kun je aanraden? En de VNC server kan deze ook meerdere opdrachten uitvoeren? 1 scherm met YT, een scherm met laatste nieuws, een scherm met bestellingen vanaf 1 desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
arjants schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:28:
Kun je dockers draaien op het netwerk?
https://xibo.org.uk/ gebruik ik nu 3 jaar met tevrdenheid icm met NUC en samsung tv's (schakelen automatisch aan/uit)

low budget maar zonder zorgen :)
Dit is ook een goede. Dit zou ik even moeten navragen, maar zou wel top zijn. Zo kan ik een dashboard maken in Xibo en dit doorsturen naar de NUC. Welke samsung tv's gebruik jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
AW_Bos schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:33:
Heb je al in de manuals gekeken?
Nog niet, ik denk echter dat ik voor de NUC gaat. Bedankt voor alle hulp trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duppie
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Goedemiddag,

Ik ben heel benieuwd voor welke oplossing je uiteindelijk gekozen hebt en of deze bevalt. Ik ben voor onze Scoutinggroep de mogelijkheden voor narrowcasting ook aan het bekijken en vergelijken.

Momenteel hebben we een Raspberry Pi model B (ja, de eerste nog) met Screenly OSE draaien, maar dat voldoet niet meer aan de wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
Duppie schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:12:
Goedemiddag,

Ik ben heel benieuwd voor welke oplossing je uiteindelijk gekozen hebt en of deze bevalt. Ik ben voor onze Scoutinggroep de mogelijkheden voor narrowcasting ook aan het bekijken en vergelijken.

Momenteel hebben we een Raspberry Pi model B (ja, de eerste nog) met Screenly OSE draaien, maar dat voldoet niet meer aan de wensen.
Vanwege de kosten is dit project verschoven.
Duppie schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:12:
Goedemiddag,

Ik kan je helaas niet helpen, wij hebben besloten om dit project op een lager pitje te zetten voor nu. Als ik echter moest kiezen tussen de opties, lijkt mij de optie die 99ruud99/pica voorstelde het meest toegankelijk voor mij. Dit zal ook moeten kunnen met een raspberry pi lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hukkelbie
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13-06-2023
Bedankt voor je bijdrage, maar het is niet de bedoeling om een oud topic omhoog te halen door te adverteren met je eigen bedrijf.

[ Voor 92% gewijzigd door g0tanks op 05-12-2022 21:53 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.